Gå til innhold

Henger det høyere å feriere i Frankrike og Italia

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå har Italia blitt regnet som høykulturellt siden flere hundre år f.kr. med en jevn strøm av tilreisende helt fra den tiden, og Frankrike kom inn på pallen i løpet av senmiddelalderen og spesielt fra 1700-tallet som et yndet ferirsted for de velbeslåtte. Når disse landene har klart å holde på sin status som populære, kulturelle reisemål i mange århundrer, tror jeg neppe dette plutselig vil snu. Historien endrer seg tross alt ikke noe videre.

Anonymkode: d8c33...a26

Selvfølgelig endrer historien seg! Og mer på enkelte områder enn andre. Som sagt så er verden blitt mye mindre.  Både mat, vin, mote,  arkitektur og kunst fra disse landene er tilgjengelig over store deler av verden nå. Språket hører vi også over like store deler. Nå er det helt vanlig for nordmenn å reise til utlandet på både ferie og i helger pluss ellers. 

Men vi får se. Jeg personlig er ganske så sikker på at land i Afrika og Asia vil trekke flere etterhvert. Også land som grenser til Russland som Kashakstan osv. Alkoholforbruk vil gå ned, og det vil bli mer harry og drikke så mye i feriene også, så da er ikke så mange skremte av fks muslimske land heller. 

Men dette er hva jeg tror 🙂

Fortsetter under...

ReneRene skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig endrer historien seg! Og mer på enkelte områder enn andre. Som sagt så er verden blitt mye mindre.  Både mat, vin, mote,  arkitektur og kunst fra disse landene er tilgjengelig over store deler av verden nå. Språket hører vi også over like store deler. Nå er det helt vanlig for nordmenn å reise til utlandet på både ferie og i helger pluss ellers. 

Men vi får se. Jeg personlig er ganske så sikker på at land i Afrika og Asia vil trekke flere etterhvert. Også land som grenser til Russland som Kashakstan osv. Alkoholforbruk vil gå ned, og det vil bli mer harry og drikke så mye i feriene også, så da er ikke så mange skremte av fks muslimske land heller. 

Men dette er hva jeg tror 🙂

Jeg mente historien til disse landene, altså den litt eldre historien, det burde jeg presisert. Rett nok kan nye utgravninger og eventuelle dokumenter gi mindre endringer på vår forståelse av og kunnskap om antikken, utviklingen av kunst, musikk, arkitektur osv., men det disse kulturene og landene har av forhistorie er forholdsvis uforandret. Det er også dette som trekker folk til seg. Afrika og Asia har allerede en langt større turiststrøm nå enn for bare noen tiår tilbake, men det vil neppe velte land som Italia og Frankrike ned av sin høykulturelle trone og status likevel. 

Anonymkode: d8c33...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...