Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Advarsel om dagens sutreinnlegg, må bare ha ut litt frustrasjon! Naboen har to hunder, den ene gneldrer og gneldrer til det snart klikker for meg! Bor i et tettbebygd og sentrumsnært område så vet jeg må akseptere en del støy altså, men denne konstante bjeffingen går meg på nervene snart😅 Det går i ett syv dager i uken. Kun stille da de er ute å går tur med dem. De står ute hele dagen mens de er på jobb, hender også de står ute om natta. De har selv soverom på andre siden av huset, mens der hundene står er ganske nær vår soverom og uteplass. Fredag kveld satt vi ute med venner på besøk, nabohunden bjeffer og bjeffer. Gjestene kommenterte at dette måtte være slitsomt å høre på i lengden. Vi hadde da ikke nevnt noen ting. I går var de borte fra formiddag til kvelden. Hunden sto ute i hundegård og bjeffer på alt og alle. Folk som går forbi, fugler som flyr, tre som blafrer i vinden osv. I går hadde vi 8 timer med nesten konstant bjeffing. Mannen ordnet ute her i går og satte til slutt på ganske høy musikk ute for å slippe å høre på gneldringen. Så var det stille noen timer, mulig de var på tur med dem. Fra 21-23.45 sto den ute å gneldret igjen. I dag skulle mannen så opp med barna og jeg skulle få sove lenge. Kl 06.35 våkner jeg av at nabohunden står ute å bjeffer konstant. Nå er klokka passert 10 og den står fortsatt ute å bjeffer. Desverre er naboen av den typen det ikke nytter å si noe til, da blir det bare surmuling, drittslenging og sure miner. Så for nabofredens skyld er det best å bare bite det i seg. Vi har jevngamle barn, så orker ikke et dårlig naboskap. Måtte bare få ut frustrasjonen et sted😅 Anonymkode: ac3ae...251
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Jeg ser at det er irriterende, absolutt, men reagerer på at fokuset er på at det er plagsomt for dere! Hva med det stakkars dyret som slett ikke har det bra? En hund som bjeffer på alt må da bli helt utslitt. Du ofrer hundens ve og vel for å slippe ubehag med naboen. Spesielt. Anonymkode: cf746...85d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser at det er irriterende, absolutt, men reagerer på at fokuset er på at det er plagsomt for dere! Hva med det stakkars dyret som slett ikke har det bra? En hund som bjeffer på alt må da bli helt utslitt. Du ofrer hundens ve og vel for å slippe ubehag med naboen. Spesielt. Anonymkode: cf746...85d Det er en rase som er kjent for å lage en del lyd. De har som sagt to hunder, i veldig ulik størrelse og ulike støynivå. Den store bjeffer en og annen gang i ny og ne. Det må man forvente. Oppfatter ikke at den lille behandles dårlig, men tenker kanskje mer i retning om den kan være fryktelig nervøs, redd, usikker e.l Som sagt, sier jeg noe blir det fryktelig dårlig og ubehagelig stemning. Biter i meg (kanskje for) mye for nabofred. Anonymkode: ac3ae...251
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Vi ga beskjed til vår nabo. Vi bor i blokk. Han og kjæresten reiste på tur og var borte fra 9-17 flere ganger i vinter. Hunden bjeffer og gråt hele dagen. Han takket oss for at vi ga beskjed. Han trodde at han var rolig når de ikke var hjemme Anonymkode: 3bde4...a5f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi ga beskjed til vår nabo. Vi bor i blokk. Han og kjæresten reiste på tur og var borte fra 9-17 flere ganger i vinter. Hunden bjeffer og gråt hele dagen. Han takket oss for at vi ga beskjed. Han trodde at han var rolig når de ikke var hjemme Anonymkode: 3bde4...a5f Normalt sett hadde jeg nok sagt noe, men de vet godt om bjeffingen. Den bjeffer også mye da de er hjemme. En annen nabo sa noe i fjor sommer om at den bjeffer hele dagen da de er på jobb. De snakker ikke sammen lenger fordi naboen med hundene ble sur. Anonymkode: ac3ae...251
ReneRene Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Jeg hadde gitt sååå lang f i om naboen ble "sur". Jeg hadde gått bort hver gang hundene bjeffet og "sagt fra" Hver gang. Hundene har det ikke bra, og det er terror å høre på sånt i lengden.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 Bråk mellom 23 og 07 kan du ringe politiet på. Og det burde du gjøre også. Anonymkode: a5664...b5c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Skrevet 4. juni 2023 Om hunden står og bjeffer hele dagen er det faktisk i strid med naboloven, men det er likevel vanskelig å få gjort noe med uten at det blir uvennskap i nabolaget Både konfliktråd og rettsvesen kan hjelpe, men hundeeier får gjerne pålegg om å gå på kurs, gjerde inn hunden på andre siden av huset, ha den inne når de er på jobb og slike ting, men de får jo vite hvem som "motarbeider" deres hundehold Anonymkode: a5a46...d64
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Skrevet 4. juni 2023 Ville ringt politet og fått råd om hva du skal gjøre. En ting er støy , men dyrevelferd her. Stakkars hunder. Veldig tydelig at de ikke får sine behov møtt. Den typen hundehold burde anmeldes spør du meg Anonymkode: 785a3...131
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Skrevet 4. juni 2023 Jeg ville faktisk vurdert å flytte. Anonymkode: f0e7b...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå