Gå til innhold

Har du digipost?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt har jeg det. Da får jeg brev og vedtak direkte i innboksen uten å måtte vente på sneglepost som fort tar en uke, pluss at jeg har alt arkivert om jeg skulle trenge å finne noe igjen. 

Jeg ser ingen grunn til å ikke ha det. 

Anonymkode: abeaf...dfc

Ja jeg har det, og jeg synes det er noe drit. Det hender en sjelden gang at jeg får inkassovarsel der, hvis jeg har glemt en regning, ellers kommer alt enten på e-post, i altinn, på Helse-Norge, eller i nettbanken. Digipost har jeg aldri skjønt poenget med. 

Anonymkode: d1ea1...39a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har det, og jeg synes det er noe drit. Det hender en sjelden gang at jeg får inkassovarsel der, hvis jeg har glemt en regning, ellers kommer alt enten på e-post, i altinn, på Helse-Norge, eller i nettbanken. Digipost har jeg aldri skjønt poenget med. 

Du bør jo sette det opp slik at du får varsler når det kommer noe i innboksen din. Jeg får varsel både på mail, sms og i appen når jeg får noe på Digipost. 

Anonymkode: 2cc86...c84

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du bør jo sette det opp slik at du får varsler når det kommer noe i innboksen din. Jeg får varsel både på mail, sms og i appen når jeg får noe på Digipost. 

Anonymkode: 2cc86...c84

Jeg får jo varsler. Men jeg får svært lite post dit, det er jo bare en ekstra digital side å holde styr på. Jeg skjønner bare ikke vitsen med Digipost. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har Digipost og selv om jeg sjelden mottar noe her så har det poeng for meg. Jeg har fått f.eks. nabovarsler hit, noen aksjepapirer osv. så det dukker opp brev her som jeg ikke får i andre systemer.  

Anonymkode: 6436a...61e

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har Digipost og selv om jeg sjelden mottar noe her så har det poeng for meg. Jeg har fått f.eks. nabovarsler hit, noen aksjepapirer osv. så det dukker opp brev her som jeg ikke får i andre systemer.  

Anonymkode: 6436a...61e

Det er klart. Men uten Digipost hadde du fått dem i posten. 
For min del synes jeg Digipost er unødvendig. 

Jeg har det, er jo ikke noe stress å ha det...

Blir lite brukt da. Sjekket nå hva de siste tingene jeg fikk der var.

Årsoppgave fra nav

Melding fra livmorhalsprogrammet om at det var på tide med ny celleprøve

Et brev om at noen hadde kredittvurdert meg i fjor engang. Tror jeg kjøpte noe på nett...

Kan ikke akkurat si jeg ble så veldig stresset av noen av disse tingene ;)

Anonymkode: cf486...cb6

Digipost er helt fantastisk! Det er den greia der du kan få alle de viktige brevene og dokumentene dine rett på nettet. Slipper å rotte rundt i hauger med papir! Med digipost kan du få alt fra fakturaer og helseopplysninger til vitnemål og skattemelding – alt samlet i én digital postkasse. Og ikke nok med det, du kan til og med sende brev og dokumenter til offentlige etater og private bedrifter. Og vet du hva? Det beste av alt er at det er helt gratis å bruke! Du logger bare inn med BankID eller MinID. Snakk om å spare tid og penger, og tenk på all den papiret du sparer. Sånn bidrar du til et grønnere miljø! Digipost er virkelig smart for deg som vil ha orden og oversikt over alle de viktige papirene i hverdagen.

Anonymkode: 5344a...208

Jeg har det, ja. Får vel stort sett påminnelse om livmorhalsprøve, brev fra det offentlige mm en sjelden gang. Likevel ser jeg ingen argumenter for å ikke ha Digipost. Det er en liten app på telefonen, som åpnes når man får varsel om brev, og som ellers ikke plager meg på noen måte.

Det er en stor miljøbelastning å produsere papir, printe det ut, putte det i konvolutt, for så å få det fraktet på kryss og tvers i landet av lastebiler som går på diesel, og så kjørt til postkassen min av postbud som også kjører fossilbil. 

Skal vi som samfunn gjøre noe med klimaavtrykket vårt så krever jo Digipost minimalt med innsats fra den enkelte🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 87120...b68

Annonse

Nei, det har jeg ikke, og det kommer jeg heller aldri til å ha. Får allikevel brev fra det offentlige i Altinn, og informasjon om alt annet på mail. Mulig jeg må logge meg inn et sted for å lese (alltid manuelt og ikke via link i e-posten..) 

Jeg nekter å ha all informasjon om meg selv og barna mine samlet i en database hos en ekstern aktør. Det er en enorm sikkerhetsrisiko, og helt utrolig at myndighetene har anbefalt det for folk.

Anonymkode: b1d3b...796

Selvsagt. Det er knapt noe som irriterer meg mer enn folk som ikke har digital postkasse. Jeg sender ut en hel haug med brev, og de gangene folk ikke har digital postkasse, er jeg tvunget til å skrive ut brevet, som innebærer at jeg må gå ned to etasjer, logge med på printer, skrive ut, finne en konvolutt, skrive adressen på, klistre på et frimerke og på et eller annet tidspunkt oppsøke posten. Snakk om bortkastet tid, som i langt større grad burde ha blitt brukt på viktigere ting. 

Anonymkode: 0da39...f9e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt. Det er knapt noe som irriterer meg mer enn folk som ikke har digital postkasse. Jeg sender ut en hel haug med brev, og de gangene folk ikke har digital postkasse, er jeg tvunget til å skrive ut brevet, som innebærer at jeg må gå ned to etasjer, logge med på printer, skrive ut, finne en konvolutt, skrive adressen på, klistre på et frimerke og på et eller annet tidspunkt oppsøke posten. Snakk om bortkastet tid, som i langt større grad burde ha blitt brukt på viktigere ting. 

Anonymkode: 0da39...f9e

Det stemmer da ikke! Jeg velger alltid digital forsendelse til alle, så blir de brevene som ikke blir åpnet på to dager printet ut og sendt fra en sentral. 

Jeg tror ikke at du jobber med å sende ut brev, faktisk. I så fall jobber du utrolig tungvint og lite effektivt. 

Anonymkode: abeaf...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...