Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Anonymkode: ffec6...3c5

En kommentar i en nettavis definerer ikke meg. Heller ikke andre. Det eneste denne kommentaren bidrar til, er polarisering av mennesker og grunnlag for svart hvitt tenkning, for og imot, du og «de andre» … dette har vært i alle samfunn gjennom menneskelighets historie i en eller annen form, og mange av slike samfunn kollapser etter hvert 

Anonymkode: f4028...707

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 2.6.2023 den 18.19):

Jeg har støttet kjærlighet i alle former bestandig.

Men pride har jeg så langt opp i halsen nå at jeg begynner å irritere meg kraftig. 

Jeg tror pride begynner å virke mot sin hensikt.

Anonymkode: c4684...40b

Enig!!

Gidder ikke å engasjere meg en døyt. Folk må gjerne være forskjellige. Men resten blir for dumt i lengden.

Anonymkode: e0d52...87a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

En kommentar i en nettavis definerer ikke meg. Heller ikke andre. Det eneste denne kommentaren bidrar til, er polarisering av mennesker og grunnlag for svart hvitt tenkning, for og imot, du og «de andre» … dette har vært i alle samfunn gjennom menneskelighets historie i en eller annen form, og mange av slike samfunn kollapser etter hvert 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Enig!!

Gidder ikke å engasjere meg en døyt. Folk må gjerne være forskjellige. Men resten blir for dumt i lengden.

Anonymkode: e0d52...87a

Pride er kjærlighet. Pride er å vise kjærlighet for hverandre. Hvorfor skal folk få lov til å mene noe om det? Hvorfor støtte de som er mot kjærlighet?

På hvilken måte viser Prides hovedbudskapet om at «alle skal ha rett» til heterofil kjærlighet f eks? Er ikke det en markering av homofil legning lenger? Hvorfor går da paraden med seksualisert homofil profil ?

Ok, du må virkelig ha det inn med teskje. 

Og jeg tror neppe dette hjelper, men:

Fordi det ikke er noen som blir diskriminert for sin heterofile legning. Det er ingen heterofile som må skjule legningen sin på grunn av fordømmelse fra omverdenen eller fordi de føler seg utrygge. 

Og, ja, vi er kommet et godt stykke på veien i Norge, men det er ikke vanskelig å se at det fortsatt kan være vanskelig å være homofil her. Da er det viktig å vise at vi er mange som støtter retten til å elske den man vil. 

Og jeg mener bestemt at du overdriver det seksualiserte. At noen av de 50000 som pleier å delta i paraden har på seg lakk og lær eller masker skjønner jeg at kan bli litt mye for noen, men jeg anbefaler at neste gang du ser en pride-parade prøver du å ikke henge deg så veldig opp i dildoer og heller ser på parolene, på budskapet. 

the amazing spidermamma skrev (21 minutter siden):

Ok, du må virkelig ha det inn med teskje. 

Og jeg tror neppe dette hjelper, men:

Fordi det ikke er noen som blir diskriminert for sin heterofile legning. Det er ingen heterofile som må skjule legningen sin på grunn av fordømmelse fra omverdenen eller fordi de føler seg utrygge. 

Og, ja, vi er kommet et godt stykke på veien i Norge, men det er ikke vanskelig å se at det fortsatt kan være vanskelig å være homofil her. Da er det viktig å vise at vi er mange som støtter retten til å elske den man vil. 

Og jeg mener bestemt at du overdriver det seksualiserte. At noen av de 50000 som pleier å delta i paraden har på seg lakk og lær eller masker skjønner jeg at kan bli litt mye for noen, men jeg anbefaler at neste gang du ser en pride-parade prøver du å ikke henge deg så veldig opp i dildoer og heller ser på parolene, på budskapet. 

Eh, det er de i paraden som skal formidle budskapet. Når de formidler det med lakk og lær og andre sex orienterte ting, så ikke snakk om at jeg må oppfatte det som «kjærlighet». Sex er ikke ensbetydende med kjærlighet.  «Det er ikke vanskelig å se at det er fortsatt vanskelig» -  Hva er faktagrunnlaget til dette vrøvlet? Samme rettigheter og samme konsekvenser for evt brudd på rettighetene for homofile som for alle andre, er faktisk en realitet i Norge. Det pride «kjemper» for er faktisk oppnådd. Det er mange flere og minst like aktuelle samfunnstemaer som må løses! (og som ikke er løst, i motsetning til realisering av rettighetene til homofile)

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Eh, det er de i paraden som skal formidle budskapet. Når de formidler det med lakk og lær og andre sex orienterte ting, så ikke snakk om at jeg må oppfatte det som «kjærlighet».

De formidler budskapet, men det er du som er så opptatt av lakken at du ignorerer det. 

Og så lenge mange blir banka opp på byen eller opplever hat fordi de har "feil" legning, så er ikke den kampen ferdigkjempa, nei.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tiktok og undervisning i skolen.

Anonymkode: cb79e...0b1

En 9 åring har ikke noe på tik tok å gjøre. Og indoktrinering om bifil i den alderen? De har knapt begynt å tenke på noe mer enn å være venner. Forelskelse og det å tenne på noen er ikke der enda. Men likevel skal de kslle seg bifile? Hvorfor skal de styres tii å måtte ta sånnecslg så tidlig? 

Anonymkode: 93b58...35a

Men likevel skal de kslle seg bifile

Det er fordi foreldrene, skolen og tiktok ødelegger gutten. Han får ikke lov til å tenke selv, han blir forvirret og usikker. 

Anonymkode: b1073...e91

the amazing spidermamma skrev (10 timer siden):

De formidler budskapet, men det er du som er så opptatt av lakken at du ignorerer det. 

Og så lenge mange blir banka opp på byen eller opplever hat fordi de har "feil" legning, så er ikke den kampen ferdigkjempa, nei.

De formidler budskapet om sex og kjærlighet mellom homofile personer. Denne paraden er ikke om «alle». 17-mai er om alle, denne er om homofile. Og du trenger ikke å poste et par bilder som passer din uredelig argumentasjon. Google har et mye større utvalg av bilder fra pride paradene, og det er IKKE den type du posta her. 

De formidler budskapet om sex og kjærlighet mellom homofile personer. Denne paraden er ikke om «alle». 17-mai er om alle, denne er om homofile. Og du trenger ikke å poste et par bilder som passer din uredelig argumentasjon. Google har et mye større utvalg av bilder fra pride paradene, og det er IKKE den type du posta her. 

Dette viser jo at man finner hele spekteret i paraden - noe som vel er intensjonen. 

Anonymkode: ecd67...0df

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg posta bare det første som dukket opp da jeg søkte på Oslo Pride-parade. Det kan hvem som helst prøve og se hva som dukker opp.

Vet ikke hva du pleier å søke på. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du mangler det når du ikke forstår at homofile er allmenkunskap i Norge.

Anonymkode: cb79e...0b1

En gruppe mennesker er ikke allmenkunnskap, men kunnskap om gruppen kan være det. Spørsmålet var hvilken kunnskap, i innlegget jeg svarte på, som var referert til som allmenkunnskap.

Anonymkode: 8e951...10f

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Atte hva? Sex og kjærlighet mellom homofile personer? Da er det mange er som ikke passer inn, blant annet de som er aromantiske og aseksuelle, de som er polyamorøse, de som har familie som har en eller annen legning.

Anonymkode: c12cf...932

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Jeg er bifil og lever sammen med en kvinne, vi har to barn sammen og ønsker selvfølgelig åpenhet og frihet for alle kjønn og legninger, men vi deltar ikke i pride. Jeg synes det blir for ekstremt og for voldsomt, og som du sier nesten motsatt effekt, det fremstiller homofile som en gruppe som skiller seg kraftig ut og krever mye oppmerksomhet. Det er ikke sånn jeg lever eller ønsker å bli sett på. Jeg ønsker tvert i mot å leve et helt normalt familieliv. Vi har alltid blitt akseptert og har aldri møtt på noen negative holdninger og barna har heller aldri fått noen negative tilbakemeldinger eller opplevd mobbing for at de har to mødre. Jeg føler at normal åpenhet og aksept for at folk er forskjellige er mer enn nok og trenger ingen parader for det. 

Anonymkode: c8413...f9b

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Jeg er bifil og lever sammen med en kvinne, vi har to barn sammen og ønsker selvfølgelig åpenhet og frihet for alle kjønn og legninger, men vi deltar ikke i pride. Jeg synes det blir for ekstremt og for voldsomt, og som du sier nesten motsatt effekt, det fremstiller homofile som en gruppe som skiller seg kraftig ut og krever mye oppmerksomhet. Det er ikke sånn jeg lever eller ønsker å bli sett på. Jeg ønsker tvert i mot å leve et helt normalt familieliv. Vi har alltid blitt akseptert og har aldri møtt på noen negative holdninger og barna har heller aldri fått noen negative tilbakemeldinger eller opplevd mobbing for at de har to mødre. Jeg føler at normal åpenhet og aksept for at folk er forskjellige er mer enn nok og trenger ingen parader for det. 

Anonymkode: c8413...f9b

Det er ikke så mange som tror at homofile skiller seg kraftig ut. Såpass opplyste er folk, og det er vel knapt noen som ikke kjenner mennesker med annen legning enn seg selv. De fleste vet om og kjenner flere, og som du leser i tråden her så blir de også brukt som alibi for å mene at Pride( paraden) blir for mye. Så du trenger ikke å være redd for at du blir oppfattet på noen annen måte enn du allerede blir oppfattet- som en helt ordinær person som aldri har møtt på hverken negative reaksjoner eller mobbing av barn. Ditt liv vil ikke bli påvirket av Prideparaden uansett hvor fargerik den blir. 

Når du ser bort fra de med fordommer og lite kunnskap da, som tror at slik de mest fargerike i paraden feirer- sånn går de rundt til hverdags også 🙃

Og bortsett fra det, så er de fleste i paraden helt nedpå mht både antrekk og oppførsel. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det er ikke så mange som tror at homofile skiller seg kraftig ut. Såpass opplyste er folk, og det er vel knapt noen som ikke kjenner mennesker med annen legning enn seg selv. De fleste vet om og kjenner flere, og som du leser i tråden her så blir de også brukt som alibi for å mene at Pride( paraden) blir for mye. Så du trenger ikke å være redd for at du blir oppfattet på noen annen måte enn du allerede blir oppfattet- som en helt ordinær person som aldri har møtt på hverken negative reaksjoner eller mobbing av barn. Ditt liv vil ikke bli påvirket av Prideparaden uansett hvor fargerik den blir. 

Når du ser bort fra de med fordommer og lite kunnskap da, som tror at slik de mest fargerike i paraden feirer- sånn går de rundt til hverdags også 🙃

Og bortsett fra det, så er de fleste i paraden helt nedpå mht både antrekk og oppførsel. 

Du sitter virkelig der og belærer ei som lever med en av samme kjønn, eier du ingen grenser?

Anonymkode: 10308...461

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du sitter virkelig der og belærer ei som lever med en av samme kjønn, eier du ingen grenser?

Anonymkode: 10308...461

Er det noe spesielt med de som lever med personer av samme kjønn- sånn at vi må forholde oss annerledes til dem eller ikke kan diskutere med dem eller drive meningsutveksling? 🙃  Jeg belærer forøvrig ikke. 

ReneRene skrev (24 minutter siden):

Er det noe spesielt med de som lever med personer av samme kjønn- sånn at vi må forholde oss annerledes til dem eller ikke kan diskutere med dem eller drive meningsutveksling? 🙃  Jeg belærer forøvrig ikke. 

Du har virkelig en egen evne til å ikke forstå hva folk prøver å fortelle deg 

Anonymkode: 4482a...1b0

ReneRene skrev (1 time siden):

Hva mener du med at vi som kjenner homofile og lesbiske bruker dem som alibi for å mene at Pride paraden blir for mye? Tror du vi juger? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette er hva homohatet til enkelte i denne tråden fører til. Dere er sikkert stolte nå?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jlMB4e/regnbueflagg-paa-balkongen-tent-paa-fryktelig-trist

Det der har aldri skjedd! Det er ingen som bryr seg om at noen er homofile lenger, og ingen blir utsatt for hets eller hat. Ikke diskriminering heller. Alt er såre vel- det ser du vel fra kommentarer fra mange her? Ingen bryr seg da om et regnbueflagg! Hallo. 

Så det er fake news 🙃

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (20 minutter siden):

Det der har aldri skjedd! Det er ingen som bryr seg om at noen er homofile lenger, og ingen blir utsatt for hets eller hat. Ikke diskriminering heller. Alt er såre vel- det ser du vel fra kommentarer fra mange her? Ingen bryr seg da om et regnbueflagg! Hallo. 

Så det er fake news 🙃

Det er et flagg, kan ikke være hets mot et flagg. Er du like opptatt av religiøs frihet f eks? Hva med når noen brenner Koran - er det også hets, eller er det ytringsfrihet?.. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er et flagg, kan ikke være hets mot et flagg. Er du like opptatt av religiøs frihet f eks? Hva med når noen brenner Koran - er det også hets, eller er det ytringsfrihet?.. 

Det flagget er et symbol. Et symbol LHBTIQ - personer bruker.  Når du brenner eller river ned det flagget, så er det altså mer enn "hets mot et flagg" 

Hvorfor, bare hvorfor må jeg forklare slike ting?? 

ReneRene skrev (1 time siden):

Det flagget er et symbol. Et symbol LHBTIQ - personer bruker.  Når du brenner eller river ned det flagget, så er det altså mer enn "hets mot et flagg" 

Hvorfor, bare hvorfor må jeg forklare slike ting?? 

Eh, fordi du tidligere sagt at pride handler om «alle» til å elske alle- hvordan er flagget da et symbol på kun EN gruppe mennesker i samfunnet?
Og hvis det er mer enn hets mot et flagg, så er du enig i at brenning av Koran er hets mot muslimer. Sånn i tilfellet senere anledning hvor du engasjerer deg for andre grupper enn LHBT ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...