Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At man er kritisk og stiller spørsmål av nødvendigheten betyr ikke at man ikke tåler noe, bare for å ha det på det rene. Jeg ser at noen her prøver å latterliggjøre dem med kritiske spørsmål, det slår jo bare tilbake på dem selv. De er visst ikke så inkluderende som de selv ønsker å fremstille seg 🙃

Anonymkode: ecd67...0df

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Skjønner ikke helt hva som er greia med å være i mot noe man verken må delta på eller blir personlig påvirket av. At andre feirer Pride, Eid, jul, pinse eller noe annet spiller ingen rolle. Man må ikke delta😊 

Anonymkode: ce7f3...677

Merkelig argument. Jeg må ikke delta på nazimarkeringer eller demonstrasjoner til støtte for Putin. Jeg kan likevel være negativ til nazimarkeringer og demonstrasjoner til støtte for Putin.

Anonymkode: 8adae...957

ReneRene skrev (18 timer siden):

Hvem er det som snakker så mye seksualitet da?  

Da du ble født så var vel forbudet mot homofili akkurat opphevet, så det var vel ikke så ukomplisert som du fremstiller det med at jenter og gutter kunne velge kjærester av samme kjønn uten å få fokus?? 

Så er program fra tidlig 80- tall, og det var fremdeles tabu flere steder da også, og mye hets. Ikke minst da aids kom etterhvert. Det var jo en tragedie hvordan homofile ble dømt da. Så jeg tror ikke det var så mye bedre da. 

Jeg vet ikke hvor du ser sexpress. 

Seksualitet skrev jeg. Det er den som presses på barn og unge. Vi har fått et mye mer åpent og aksepterende samfunn, så hvorfor skal man behøve å tre seksualitet ned over barna på den måten det gjøres nå? Jeg tror det vil skape mer forvirring 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Har du sett statistikken fir skeive som har tatt livet sitt gjennom årene.

En ting er å ikke like Pride paraden - en helt annen ting er å påstå at det var så mye bedre før når vi hadde mindre fokus på skeives rettigheter. Det er i mine øyne skikkelig ille.

Anonymkode: e3dd3...de0

Selvmordsraten er på ingen måte gått ned blant barn og unge i 2023. Just saying…

Sommerkroppen 2029 skrev (14 minutter siden):

Seksualitet skrev jeg. Det er den som presses på barn og unge. Vi har fått et mye mer åpent og aksepterende samfunn, så hvorfor skal man behøve å tre seksualitet ned over barna på den måten det gjøres nå? Jeg tror det vil skape mer forvirring 

Jeg skjønner jo ikke hva du mener med seksualitet på dette området, og hva som blir presset på dem? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Dette er bare kjærlighet uten skam. ❤️

495577f2-8f3c-40b2-980e-384ee9d21310?fit

2a0337fd-14fa-48e9-afb1-3be37400713c?fit

81173631-9bcb-4c19-8d1e-af5ef695c4bb?fit207213.jpg?imageId=207213&x=0.00&y=0.00&

(Bildene er hentet fra: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awalRa/50-000-i-pride-paraden-men-stoere-stjal-showet )

Anonymkode: 92dd2...eee

Ser fortsatt ikke problemet. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

81173631-9bcb-4c19-8d1e-af5ef695c4bb?fit207213.jpg?imageId=207213&x=0.00&y=0.00&

(Bildene er hentet fra: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awalRa/50-000-i-pride-paraden-men-stoere-stjal-showet )

Akkurat dette er grunnen til at mine skeive venner ikke vil delta på Pride…..de omtaler det selv som et freak show og det føler de ikke Pride skal være.

Endret av Sommerkroppen 2029
Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Akkurat dette er grunnen til at mine skeive venner ikke vil delta på Pride…..

Men du må ikke snakke for dine skeive venner for å score poeng…. 🤦🏼‍♀️ (eksakt derfor mine skeive venner også holder seg unna)

Anonymkode: 4482a...1b0

ReneRene skrev (44 minutter siden):

Jeg skjønner jo ikke hva du mener med seksualitet på dette området, og hva som blir presset på dem? 

At det er kommet inn i undervisningsplanen i barnehage og barneskolen

Sommerkroppen 2029 skrev (23 minutter siden):

Akkurat dette er grunnen til at mine skeive venner ikke vil delta på Pride…..de omtaler det selv som et freak show og det føler de ikke Pride skal være.

Nettopp! 

Anonymkode: b1073...e91

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Flere av de antrekkene ala det her har jeg jo sett ellers i året og. Ikke bare på pride. Latexkjoler begynner jo tilogmed å bli in i noen land.

Anonymkode: c12cf...932

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Flere av de antrekkene ala det her har jeg jo sett ellers i året og. Ikke bare på pride. Latexkjoler begynner jo tilogmed å bli in i noen land.

Blir det ikke fryktelig klamt? Spør for en venn.

*Neida, spør som den nestenpensjonisten jeg tydeligvis er, som tar meg i å foretrekke bomull og lin, ting som lufter 😆

Anonymkode: 59c8c...647

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, virkelig. Ingen her trenger å føle skam, det er jammen på tide. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vel jeg har til gode å se slike antrekk på gata

ReneRene skrev (5 timer siden):

Gjør du ikke? Hva med at barn og unge kan finne ut av seg selv og sin egen seksualitet helt uten hjelp fra samfunnet rundt seg? 

Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Gjør du ikke? Hva med at barn og unge kan finne ut av seg selv og sin egen seksualitet helt uten hjelp fra samfunnet rundt seg? 

Hviken seksualitet??? 

Hva er det barn ikke skal lære, og hvorfor skal de ikke lære det i såfall? 

Nå har jeg spurt flere ganger utenpå få konkrete svar. Enten må du si konkret hva du mener, eller slutte å spørre og snakke så diffust. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Hviken seksualitet??? 

Nå har jeg spurt flere ganger utenpå få konkrete svar. Enten må du si konkret hva du mener, eller slutte å spørre og snakke så diffust. 

Du svarer jo heller ikke på noen spørsmål. Er det irriterende å få igjen med samme mynt?

Sommerkroppen 2029 skrev (7 minutter siden):

Nå ja… selv politiet mener at barn helt ned i barnehagealder bør lære om kropp og seksualitet. Det fordi de må lære hva som er lov og ikke lov. Vi må tørre å snakke med barn om dette. Helt uten å tre det nedover hodet på dem. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du svarer jo heller ikke på noen spørsmål. Er det irriterende å få igjen med samme mynt?

Dette har ikke med noen mynt å gjøre, og jeg er ikke irritert heller. Jeg skjønner rett og slett ikke hva brukeren mener. 

ReneRene skrev (58 minutter siden):

Dette har ikke med noen mynt å gjøre, og jeg er ikke irritert heller. Jeg skjønner rett og slett ikke hva brukeren mener. 

Med samme mynt er et ordtak. Altså får du samme oppførsel tilbake som du driver med selv.

Anonymkode: 1d974...6e5

ReneRene skrev (1 time siden):

Hviken seksualitet??? 

Du svarer jo ikke folk selv så...

Anonymkode: 10308...461

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Nå ja… selv politiet mener at barn helt ned i barnehagealder bør lære om kropp og seksualitet. Det fordi de må lære hva som er lov og ikke lov. Vi må tørre å snakke med barn om dette. Helt uten å tre det nedover hodet på dem. 

Hva mener du «selv polititet» - er det politiet nå som har faglig kompetanse på barns utvikling?..Vi må tørre å opptre som ansvarlige voksne - en seksualisert greia med Pride, om det er parade eller «bare» flagg har ingenting å gjøre i barns psykologiske utvikling fram til seksuell lavalder som er 15 år. 

Anonymkode: f4028...707

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...