Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (6 timer siden):

Du må jo få mene at det er fjas. Og jeg må få mene at det er morsomt at folk blir så indignerte fordi noen vifter med dildoer, kler seg i kostymer og what ever. Det er ingen som må se på, og det er ingen som må delta. Det er en parade liksom, som det er helt frivillig å både være med i og være tilskuer til. Jeg syns moralisering over hva andre velger å gjøre kan være kritikkverdig. Det kan være irriterende, og det kan være morsomt. Her syns jeg det blir morsomt, for ingen i den paraden tar seg nær av at noen blir indignerte- tvert om.

Men det er helt ok at små byer har "koselige" parader. Det er ingenting i veien for det heller. 

Men det ekskluderer en hel Haug med vanlige folk! Jeg kjenner _ingen_ skeive som syns det der er greit. De avstår fra å delta nettopp pga det vulgære. 

Anonymkode: 4482a...1b0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du henger jo overhodet ikke med... måten de opptrer i paraden setter jo det de har jobbet med i årevis flere steg tilbake. De viser jo de som trodde homoer var folk som opptrådte slik de viser i paraden, at de hadde rett. Er det slik de vil folk skal se på dem altså? 

Anonymkode: 93b58...35a

Folk trodde?  Der har du poenget. 

ReneRene skrev (5 timer siden):

Hvem er det som snakker så mye seksualitet da?  

Da du ble født så var vel forbudet mot homofili akkurat opphevet, så det var vel ikke så ukomplisert som du fremstiller det med at jenter og gutter kunne velge kjærester av samme kjønn uten å få fokus?? 

Så er program fra tidlig 80- tall, og det var fremdeles tabu flere steder da også, og mye hets. Ikke minst da aids kom etterhvert. Det var jo en tragedie hvordan homofile ble dømt da. Så jeg tror ikke det var så mye bedre da. 

Jeg vet ikke hvor du ser sexpress. 

Du kan da ikke være så begrenset i topplokket at du ikke forstår at paraden med dildoer mm oppfattes som sexfokus/press? 

Anonymkode: 4048f...39b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan da ikke være så begrenset i topplokket at du ikke forstår at paraden med dildoer mm oppfattes som sexfokus/press? 

Anonymkode: 4048f...39b

Altså, vi uforvarende havnet midt i paraden i Oslo da ungene var mindre. De overlevde faktisk helt greit at en fyr utkledd som penis hoppet rundt i toget. Vi fikk oss en god latter, og så dro vi hjem. 

Hva så, da, om de får se en dildo, de blir da ikke traumatisert av å se en plastpenis eller noen som viser rumpa? 

Jeg ville betenkt meg mer for å utsette dem for en hvilken som helst nettavis, med alle sine silikonopererte realitykjendiser og bloggere som viser både det ene og det andre. Her kan vi snakke om påtrengende kroppspress og sexfokus. 

Og hvis man først skal komme trekkende med sine skeive venner, så vet jeg at mange av de jeg kjenner ser fram til pride, og de gleder seg til paraden. Når man tenker på det som skjedde i fjor, med skytingen, og det generelle hatet som mange homofile møter (en av mine venner ble faktisk dopet og banket opp av noen som fulgte etter henne fra en lesbebar ganske nylig), er det viktig å vise at de faktisk ikke lar seg true til å late som om de ikke finnes. 

Hvis man synes det er veldig vanskelig å se på, så burde det ikke være helt umulig å holde seg unna Oslo sentrum i et par timer. 

Jeg synes f.eks det er noe stort tull å løpe Holmenkollstafetten, løpe rundt, svett og fæl med en pinne i hånda, men da holder jeg meg altså unna den dagen det pågår. Verre er det ikke. 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om kjønnet på den personen folk ønsker å dele livet sitt og sengen med.
Jeg ser ikke helt problemet med at 2 av samme kjønn skal oppdra barn.
Mener også at folk kan kle seg i hva de selv ønsker, også menn i kjoler.

Men jeg har et problem med Pride, spesielt opptogene.
De som går i toget "kler seg utfordrerne og veiver rundt med store dildoler" for å sette det på spissen.
Det er bare snakk og sex, sex og atter sex..
Det handler IKKE bare om sex. 
Det handler om retten til å kunne være den man faktisk er.

Det alt for store fokuset på karneval og sex gjør bare ting verre, det "bekrefter" på en måte ideen og at de er annerledes,  at de er utrangerende, bare tenker på sex og alt det andre disse tullingene som mener de ikke skal ha lov til å være seg selv.
Det bekrefter på en måte myte..

Anonymkode: c1053...9fe

Dette blir vel litt som å være imot 17.maitoget fordi Breivik dyrker det norske, og det gikk galt.

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det ekskluderer en hel Haug med vanlige folk! Jeg kjenner _ingen_ skeive som syns det der er greit. De avstår fra å delta nettopp pga det vulgære. 

Anonymkode: 4482a...1b0

Ok, jeg kjenner en masse skeive og ikke-skeive som syns det er helt greit og som ikke har noe problem med en "vulgær" feiring. Særlig fordi de kanskje husker at de første som starta opptogene var transseksuelle strippere og prostituerte, som stakk hodet fram for at alle andre dresskledde skaphomser skulle få mulighet til å leve litt mer ærlig...

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om kjønnet på den personen folk ønsker å dele livet sitt og sengen med.
Jeg ser ikke helt problemet med at 2 av samme kjønn skal oppdra barn.
Mener også at folk kan kle seg i hva de selv ønsker, også menn i kjoler.

Men jeg har et problem med Pride, spesielt opptogene.
De som går i toget "kler seg utfordrerne og veiver rundt med store dildoler" for å sette det på spissen.
Det er bare snakk og sex, sex og atter sex..
Det handler IKKE bare om sex. 
Det handler om retten til å kunne være den man faktisk er.

Det alt for store fokuset på karneval og sex gjør bare ting verre, det "bekrefter" på en måte ideen og at de er annerledes,  at de er utrangerende, bare tenker på sex og alt det andre disse tullingene som mener de ikke skal ha lov til å være seg selv.
Det bekrefter på en måte myte..

Anonymkode: c1053...9fe

Nei det er ikke lov

Anonymkode: 43cc9...11c

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er ikke Pride, problemet er enkeltmenneskets tolkning av hva Pride handler om. 
Pride er VIKTIG. Synd det skal gjøres så ekstremt av enkeltmennesket. 

Anonymkode: db94e...3df

Det er propaganda og politikk. Ingenting annet. 

Anonymkode: b1073...e91

På generelt grunnlag, liker jeg ikke at andre menneskers seksualitetpreferanser, skal dyttes inn i fjeset på meg. Helt uavhengig av hvilken legning de har. Kan jo snu litt på det. Hadde jeg som en voksen bestemor av den hetroseksuelle sorten, bestemt meg for å gå mer eller mindre naken og vifte med dildoer, hadde det nok vært noen reaksjoner tenker jeg, selv fra folk som mener seg tolerante og aksepterende. Andre menneskers seksualitet er en privatsak jeg ikke trenger oppdatering på.

prekæs skrev (19 minutter siden):

På generelt grunnlag, liker jeg ikke at andre menneskers seksualitetpreferanser, skal dyttes inn i fjeset på meg. Helt uavhengig av hvilken legning de har. Kan jo snu litt på det. Hadde jeg som en voksen bestemor av den hetroseksuelle sorten, bestemt meg for å gå mer eller mindre naken og vifte med dildoer, hadde det nok vært noen reaksjoner tenker jeg, selv fra folk som mener seg tolerante og aksepterende. Andre menneskers seksualitet er en privatsak jeg ikke trenger oppdatering på.

Amen.

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Og veldig viktig sådan. 

Anonymkode: ecd67...0df

Nei. Man trenger ikke vifte med dildoer og løpe halvnaken rundt i byen for å bli akseptert som skjeiv. Det er så på tryne som det går an. Man er da skjeiv hele året, er man ikke? Pride har begynt å virke mot sin hensikt. Det blir bare dummere og dummere. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Man trenger ikke vifte med dildoer og løpe halvnaken rundt i byen for å bli akseptert som skjeiv. Det er så på tryne som det går an. Man er da skjeiv hele året, er man ikke? Pride har begynt å virke mot sin hensikt. Det blir bare dummere og dummere. 

Fullstendig uenig. Man må ofte ty til ytterpunktene for å bli hørt. Om ingen var villig til å stå frem og være litt ekstreme hadde lite skjedd. Happy Pride 🏳️‍🌈

prekæs skrev (38 minutter siden):

Det er ikke en plikt å se på paraden. Hvorfor ser det ut som at flere her tror det?  

Dere blir ikke dyttet på noe. Folk oppsøker og er tilskuere til dette helt frivillig. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pride handler om å vise frem og være stolt over den man er heller enn å skamme seg.

IKKE SEX!!!

Pride har ingenting med sex å gjøre og alt med å respektere mangfoldet å gjøre.

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

NTB_JpCY5Ti90GM.jpg?chk=0A7678

Anonymkode: 92dd2...eee

Tror dette blir for sterk kost for noen. 

🙃

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Pride handler om å vise frem og være stolt over den man er heller enn å skamme seg.

IKKE SEX!!!

Pride har ingenting med sex å gjøre og alt med å respektere mangfoldet å gjøre.

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

NTB_JpCY5Ti90GM.jpg?chk=0A7678

Så her viser de liksom sitt "sanne jeg"? Er det slik de ønsker å gå til vanlig? Neppe. Ser bare latterlig ut. Det ER latterlig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så her viser de liksom sitt "sanne jeg"? Er det slik de ønsker å gå til vanlig? Neppe. Ser bare latterlig ut. Det ER latterlig. 

Men det går helt fint at barn ser dette. Det handler ikke om sex slik enkelte her ser ut til å tro. Hva er latterlig med å la folk få være den de er ute at de skal måtte skamme seg?

prekæs skrev (51 minutter siden):

Men prideparaden blir jo ikke dyttet i fjeset på noen? Man må fysisk oppsøke paraden for å se den. Er det plagsomt å vite at den finnes?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men prideparaden blir jo ikke dyttet i fjeset på noen? Man må fysisk oppsøke paraden for å se den. Er det plagsomt å vite at den finnes?

Man får Pride tredd nedover ørene uansett hvor man befinner seg. Trenger ikke gå ut døra engang. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man får Pride tredd nedover ørene uansett hvor man befinner seg. Trenger ikke gå ut døra engang. 

Ok? Forklar gjerne. Er det at det blir omtalt i media nok til å bli betegnet som tredd nedover ørene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...