Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Snakker vi om paraden? HI spurte om det var greit å være imot Pride.

Anonymkode: e3dd3...de0

Og dersom du leser innlegget jeg skrev så ser du at jeg er for hva Pride står for, det er paraden jeg har problemer med.

HI

Anonymkode: c1053...9fe

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og dersom du leser innlegget jeg skrev så ser du at jeg er for hva Pride står for, det er paraden jeg har problemer med.

HI

Da uttrykker du deg krøkkete

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Her i Bergen skaø de til og med ha egen pride festival for barn. Da drar man det for langt. 

Anonymkode: 2b8f3...c70

Heldig vis avlyste Redd barna galskapen sin.

Anonymkode: cb79e...0b1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da uttrykker du deg krøkkete

Eller du som har dårlig leseforståelse, alle andre forstod hva jeg mente.
Dersom du leser innledningen ser du at jeg ikke har noe i mot folk med andre preferanser enn med selv.

Det jeg har problemer med at Pride, spesielt paraden, spiller på sex og karneval, og på  den måten dessverre verifiserer de fordommene mange har.
Jeg er mot dette siden jeg er redd det vil virke mot sin hensikt.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Heldig vis avlyste Redd barna galskapen sin.

Foluset på burde være på galskapen i å drapstrue noen over en pridemarkering for barn.

Anonymkode: 10308...461

Jeg er enig. Jeg bryr meg katta om hvem folk er sammen med, men den paraden syns jeg ikke noe om. Er blitt et freakshow uten like. Og hvis det setter standarden på hvordan homofile er så er det mot sin hensikt, tror folk blir mer homohatere (hvis man kan si det sånn) over det styret der av den paraden. 

Anonymkode: a5d1b...b5f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller du som har dårlig leseforståelse, alle andre forstod hva jeg mente.
Dersom du leser innledningen ser du at jeg ikke har noe i mot folk med andre preferanser enn med selv.

Det jeg har problemer med at Pride, spesielt paraden, spiller på sex og karneval, og på  den måten dessverre verifiserer de fordommene mange har.
Jeg er mot dette siden jeg er redd det vil virke mot sin hensikt.

HI

Alle andre forsto hva du mente, faktisk. Selektiv lesing? Du møter vel kritikk fra flere enn meg?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig. Jeg bryr meg katta om hvem folk er sammen med, men den paraden syns jeg ikke noe om. Er blitt et freakshow uten like. Og hvis det setter standarden på hvordan homofile er så er det mot sin hensikt, tror folk blir mer homohatere (hvis man kan si det sånn) over det styret der av den paraden. 

Anonymkode: a5d1b...b5f

Nå er det nettopp seksualitetet mange har hatt store problemer med. Blant annet visse kristne som kan akseptere at man er homofil- bare man ikke "praktiserer" det 😏

Som også flere her skriver : nå blir myter og fordommer pluss homohat bare større og mer utbredt. 

At dere ikke ser hvorfor det da blir mye synlig og ironisert over samt veldig tydelig blant enkelte i opptoget? 

Dere skjønner jo "ingenting" 🙂

Jeg synes det er et paradoks at homofile klager over at de blir seksualisert og at folk definerer dem ut fra hvordan de har sex, samtidig som deres største markering i året er en parade som fokuserer akkurat på det - sex. De kan faktisk ikke få det på begge måtene. De har et ansvar selv også for hvordan de blir oppfattet. 

Jeg synes alle bør se den Lisenskontrolløren-episoden som handler om homofili. Den er så utrolig bra, og gir også et godt innblikk i hvorfor paraden, med all dens galskap, i grunnen er en meget god ting. (Selv har jeg vært litt ambivalent, men det ga seg!)

Annonse

Lektor Doppler med tillegg skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er et paradoks at homofile klager over at de blir seksualisert og at folk definerer dem ut fra hvordan de har sex, samtidig som deres største markering i året er en parade som fokuserer akkurat på det - sex. De kan faktisk ikke få det på begge måtene. De har et ansvar selv også for hvordan de blir oppfattet. 

Ja, ikke sant?  Når de blir møtt med slike fordommer og definisjoner, så burde de jo selvfølgelig gått pent og pyntelige med kyskhetsbelte etter Sølvguttene i paraden.

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Ja, ikke sant?  Når de blir møtt med slike fordommer og definisjoner, så burde de jo selvfølgelig gått pent og pyntelige med kyskhetsbelte etter Sølvguttene i paraden.

Ja, gud forby at det finnes noe mellom lærhomser med strap on og sølvguttene. Alle puler og horer, men vi bruker ikke 17. mai til å fronte det. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg

Jeg synes det sier en del når de jeg kjenner som er homofile ikke vil gå i paraden. Det de ønsker er å bare få være helt alminnelige mammaer og pappaer, kollegaer, venner og familie og at legning skal være fullstendig uinteressant, for det er det jo. De sier selv at de ikke har noe ønske om å assosieres med mye av det som foregår i paraden. De er for Pride, for å kjempe for homofiles rettigheter både i Norge og verden for øvrig, men ønsker ikke at andre skal sitte igjen med inntrykket av at homofile er sexfikserte burlesque-artister hele gjengen. Nå skal det sies at det ikke er over alt prideparaden ser slik ut som deler av den gjør  Oslo. Her jeg bor ser det mer ut som en gjeng gladkristne på korsvandring ispedd litt 8.mars-tog. Ikke en dildo å se noe sted.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Pga forferdelige voksne. Slike mennesker skremmer livskiten av meg

Jeg tenker at barn og seksualitet er noe som foreldrene tar med barna sine, ikke noe som redd barna behøver å trykke opp i ansiktet til folk før dem knapt har fått ungen ut.

Som forelder tenker jeg at barnet skal kunne spørre fritt hjemme om det er noe det lurer på. Ikke at alle andre skal fortelle hvilke legning dem kan velge fritt fra for å utforske unødvendig lenge før skolealder.

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Jeg har sex med mannen min.
Vi bor sammen, vi deler seng.
Alle vet vi har sex, selvfølgelig har vi det, det er bare slik det er.
Alle vet der selv om vi ikke går rundt å forteller det.

Det er også stor forskjell på å vise retten til å elske den men selv ønsker å elske å gå rundt å vise frem det man gjør på soverommet med alle mulig fetisjer.
Tidligere var paraden folk som kysset, holdt rundt hverandre og lignende åpenlyst. Folk som viste at de her rett til å elske hvem de vil.
Selvfølgelig har de også sex, det er like innlysende som at man vet at heterofile par har sex.
Slik den paraden er i dag syns jeg den bare bekrefter fordommer på en måte.

Har aldri sagt de skal går rundt som Sølvguttene.

Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det sier en del når de jeg kjenner som er homofile ikke vil gå i paraden. Det de ønsker er å bare få være helt alminnelige mammaer og pappaer, kollegaer, venner og familie og at legning skal være fullstendig uinteressant, for det er det jo. De sier selv at de ikke har noe ønske om å assosieres med mye av det som foregår i paraden. De er for Pride, for å kjempe for homofiles rettigheter både i Norge og verden for øvrig, men ønsker ikke at andre skal sitte igjen med inntrykket av at homofile er sexfikserte burlesque-artister hele gjengen. Nå skal det sies at det ikke er over alt prideparaden ser slik ut som deler av den gjør  Oslo. Her jeg bor ser det mer ut som en gjeng gladkristne på korsvandring ispedd litt 8.mars-tog. Ikke en dildo å se noe sted.

Takk, akkurat det som er poenget mitt

HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er jo mot pride paraden, ikke pride. Og ja, det er lov å være mot prideparaden.

Takk, jeg har nok også uttrykt meg klønete når det gjelder dette, og blandet pride med selve paraden. Den synes jeg går for langt. Det burde være noe mer regulert hva slags adferd man han lov til å vise i paraden, og den trenger faktisk ikke å være større enn hva lovverket ellers praktiserer. Blotting og seksuell aktivitet som sjenerer andre er ikke tillatt. Men i paraden ser det ut til å være fritt frem, hvilket gjør at det de egentlig ønsker å fremme på ingen måte kommer frem.

Jeg mener også at flagging på offentlige flaggstenger kun skal være nasjonalflagg, og at pride, jolly Roger og nazi-flagg ikke har noe der å gjøre. Selv om budskapet til pride er positivt, så må noen sitte og ta vurderingene på hva slags flagg som er lov og ikke, og mange vil bli støtt når det offentlige viser støtte til noe de selv ser store utfordringer med. Når det er sagt så burde ikke flaggdiskusjonen komme opp i forbindelse med pride, men tas på et tidspunkt så ikke det blandes med holdninger som ikke har med generell flagging å gjøre i det hele tatt.

Jeg er også en del av paraden, men jeg går under paraplyen aseksuell og har null interesse av sex. For meg er det det å bli akseptert som gjør at jeg deltar, jeg blir ikke pushet på for sex som jeg gjør på byen, jeg blir ikke fortalt at jeg er snerpete som jeg gjør på datingapper og på dates. Jeg har ett flagg og folk vet automatisk at det flagget betyr at jeg har null interesse for sex og dropper å sjekke meg opp. For meg er befriende.

Men jeg har vært med og arrangert barnepride og jeg syntes det er synd hvor mange som ser negativ på det. Hos oss hadde vi ansiktsmaling, button-laging, vannballongkasting og historier med lgbt+ tema altså at personen hadde to mammaer. De jeg har vært innom har tilsvarende innhold også. Jeg har også sett teateroppsetning, da var forsåvidt skuespillerne i drag, forsåvidt to dragkings og en dragqueen med lang pen kjole og sminke. 

Anonymkode: c12cf...932

ReneRene skrev (2 timer siden):

Dette handler jo ikke om deg. Ikke hva du aksepterer og liker og godtar. Det er så mange tolerante mennesker som tror at det er deres syn og meninger som er viktige, og det er det ikke. Dere aksepterer jo, så dere er ikke et problem.. Eller .? Jo, det er visst et problem likevel. Hadde de bare ikke feiret Pride så . Og hatt så mye fokus på karneval og sex. Du er "redd" mytene er sanne. Så her kommer det fram også. 

Hva er problemet for deg om det er mye sex? Og karneval? Må du være tilstede å se på, eller må du delta?  Ser du noen potensielle trusler med dette? 

Jeg har aldri sett et opptog. Aldri deltatt. Aldri skrevet noe innlegg om Pride, og aldri snakket noe særlig om det med noen- kun nevnt det. 

Jeg heier på dem og forstår veldig godt hvorfor de markerer dette hvert år. 

Det er nettopp fordi det fremdeles er mennesker som deg og likesinnede. Som aksepterer og tolerer....Men "bare ikke Pride"  🙃

Det toget er ikke spesielt inkluderende akkurat. Hvis man ikke er helt over the top der, så blir man sett på som litt rar.

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har sex med mannen min.
Vi bor sammen, vi deler seng.
Alle vet vi har sex, selvfølgelig har vi det, det er bare slik det er.
Alle vet der selv om vi ikke går rundt å forteller det.

Det er også stor forskjell på å vise retten til å elske den men selv ønsker å elske å gå rundt å vise frem det man gjør på soverommet med alle mulig fetisjer.
Tidligere var paraden folk som kysset, holdt rundt hverandre og lignende åpenlyst. Folk som viste at de her rett til å elske hvem de vil.
Selvfølgelig har de også sex, det er like innlysende som at man vet at heterofile par har sex.
Slik den paraden er i dag syns jeg den bare bekrefter fordommer på en måte.

Har aldri sagt de skal går rundt som Sølvguttene.

Du tar feil. Ingen vet at du og mannen din har sex. Det er ikke innlysende hvem som har det. Men rent bortsett fra det så syns jeg mange av ytringene her er underholdende. Voksne som i 2023 blir bestyrtet og opprørte for at dildoer blir vist i et opptog. Herregud 😄. Det er jo smått utrolig, og de er ikke engang noem som må se på det her. 

Jeg må le jeg asså. Det er faktisk ikke sånn at jeg hånler av noen. Jeg syns rett og slett at det er morsomt.

Sååå indignerte 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...