Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du «selv polititet» - er det politiet nå som har faglig kompetanse på barns utvikling?..Vi må tørre å opptre som ansvarlige voksne - en seksualisert greia med Pride, om det er parade eller «bare» flagg har ingenting å gjøre i barns psykologiske utvikling fram til seksuell lavalder som er 15 år. 

Anonymkode: f4028...707

16

Anonymkode: b1073...e91

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Man får Pride tredd nedover ørene uansett hvor man befinner seg. Trenger ikke gå ut døra engang. 

Anonymkode: b1073...e91

Enig.  Pride flagg overalt, også på skolen i en hel måned?..Why? Feire «mangfold» er så kynisk ordbruk at det er helt utrolig .. Nå er  mangfoldet plutselig knyttet kun til seksuell legning… er faktisk redd for hva slags samfunn mine barn skal leve i ..

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Nå ja… selv politiet mener at barn helt ned i barnehagealder bør lære om kropp og seksualitet. Det fordi de må lære hva som er lov og ikke lov. Vi må tørre å snakke med barn om dette. Helt uten å tre det nedover hodet på dem. 

Men det er noe annet. Det går på selvforsvar. Egne grenser for egen kropp. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Hviken seksualitet??? 

Hva er det barn ikke skal lære, og hvorfor skal de ikke lære det i såfall? 

Nå har jeg spurt flere ganger utenpå få konkrete svar. Enten må du si konkret hva du mener, eller slutte å spørre og snakke så diffust. 

Du har jo fått svar, du vil bare ikke godta svaret

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Enig.  Pride flagg overalt, også på skolen i en hel måned?..Why? Feire «mangfold» er så kynisk ordbruk at det er helt utrolig .. Nå er  mangfoldet plutselig knyttet kun til seksuell legning… er faktisk redd for hva slags samfunn mine barn skal leve i ..

Akkurat nå lever barna dine i et samfunn hvor flere hetser, hater og truer mennesker på grunn av legning. Et samfunn hvor flere ikke vil fortelle barna at de har rett til å forelske seg i hvem de vil, ha forhold etterhvert til hvem de vil, og at de kan få barn hvis de vil, med hvem de ønsker å ha barn med. Eller om de vil ha barn alene. Et samfunn hvor flere hetser og truer andre som velger å ha sex med hvem de vil også, og om de vil leve med en eller flere. Det er fremdeles flere som vil innskrenke livet deres til å være som de anser som rett, og det uten at noen blir skadelidende i det hele tatt. 

Et sånt samfunn lever barna dine i pr nå. Hvor det heldigvis også er veldig mange som kjemper for og heier på at alle skal ha frihet til å være akkurat den de er. Det er jo bra, så du kan kanskje ha et håp om at barna dine kan få være akkurat som de er- enda mer i fremtiden enn akkurat nå. 

Det er derfor det er viktig med Pride også. Å vise alle at det er mange som fremdeles tar kampen og feirer at alle har rettigheter til å være som de er. Det er mange fordommer fremdeles, men det er heldigvis ikke forbudt lenger, og det er noe å feire 🙂 

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Du har jo fått svar, du vil bare ikke godta svaret

Nei, jeg aner ikke hva du mener. Om det er at seksualitet ikke skal snakkes om eller hva det er. Og jo, det skal snakkes om- selvfølgelig. 

Annonse

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Akkurat nå lever barna dine i et samfunn hvor flere hetser, hater og truer mennesker på grunn av legning. Et samfunn hvor flere ikke vil fortelle barna at de har rett til å forelske seg i hvem de vil, ha forhold etterhvert til hvem de vil, og at de kan få barn hvis de vil, med hvem de ønsker å ha barn med. Eller om de vil ha barn alene. Et samfunn hvor flere hetser og truer andre som velger å ha sex med hvem de vil også, og om de vil leve med en eller flere. Det er fremdeles flere som vil innskrenke livet deres til å være som de anser som rett, og det uten at noen blir skadelidende i det hele tatt. 

Et sånt samfunn lever barna dine i pr nå. Hvor det heldigvis også er veldig mange som kjemper for og heier på at alle skal ha frihet til å være akkurat den de er. Det er jo bra, så du kan kanskje ha et håp om at barna dine kan få være akkurat som de er- enda mer i fremtiden enn akkurat nå. 

Det er derfor det er viktig med Pride også. Å vise alle at det er mange som fremdeles tar kampen og feirer at alle har rettigheter til å være som de er. Det er mange fordommer fremdeles, men det er heldigvis ikke forbudt lenger, og det er noe å feire 🙂 

Unnskyld, men det er null sammenheng mellom det du skriver med en konklusjon helt ut av det blå «derfor er det viktig med Pride» .. Dine påstander om hvilket samfunn mine barn lever i nå har heller ikke rot i virkeligheten.. Homofile har rettigheter som alle andre, men skal «feires» og kjempes for uansett .. Da er det lett å føle seg diskriminert som heterofil, by the way. Hvor er plassen til heterofile opp i det pride galskaper med «mangfold» ?! Og hvorfor i huleste skal seksuell legning ta så mye plass nå for tiden, når det er krig, sult, global oppvarming som faktisk er krise for både nåværende og framtidige generasjoner ?!..

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Unnskyld, men det er null sammenheng mellom det du skriver med en konklusjon helt ut av det blå «derfor er det viktig med Pride» .. Dine påstander om hvilket samfunn mine barn lever i nå har heller ikke rot i virkeligheten.. Homofile har rettigheter som alle andre, men skal «feires» og kjempes for uansett .. Da er det lett å føle seg diskriminert som heterofil, by the way. Hvor er plassen til heterofile opp i det pride galskaper med «mangfold» ?! Og hvorfor i huleste skal seksuell legning ta så mye plass nå for tiden, når det er krig, sult, global oppvarming som faktisk er krise for både nåværende og framtidige generasjoner ?!..

Selvfølgelig har det rot i virkeligheten. Det er bare å følge med i media og i debatter. Folk blir fremdeles hetset og truet for legningen de har. Det må du jo vite.

Eh. Jeg vet ikke om ett eneste eksempel på at noen har blitt hetset eller truet fordi de er heterofile 🙂 Den var ny. Hvor har du det fra? 

ReneRene skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig har det rot i virkeligheten. Det er bare å følge med i media og i debatter. Folk blir fremdeles hetset og truet for legningen de har. Det må du jo vite.

Eh. Jeg vet ikke om ett eneste eksempel på at noen har blitt hetset eller truet fordi de er heterofile 🙂 Den var ny. Hvor har du det fra? 

Jeg sa ingenting om hetsing av heterofile - hvor har du det fra? Mitt spørsmål om hvorfor heterofil kjærlighet og legning ikke feires like stort som Pride står fortsatt åpent .. Igjen, ingen rot i virkeligheten til hetsing, kanskje vi lever i to forskjellige Norge 🤷‍♀️ hetsing av homofile har jeg aldri vært vitne til, spesielt in real life.. heller ikke gjennom samtaler med andre bekjente, familie, kollegaer osv. BÅDE homofile og heterofile…  hva media serverer oss og forer oss med er en annen sak 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg sa ingenting om hetsing av heterofile - hvor har du det fra? Mitt spørsmål om hvorfor heterofil kjærlighet og legning ikke feires like stort som Pride står fortsatt åpent .. Igjen, ingen rot i virkeligheten til hetsing, kanskje vi lever i to forskjellige Norge 🤷‍♀️ hetsing av homofile har jeg aldri vært vitne til, spesielt in real life.. heller ikke gjennom samtaler med andre bekjente, familie, kollegaer osv. BÅDE homofile og heterofile…  hva media serverer oss og forer oss med er en annen sak 

Selv om du ikke har vært vitne til det, skjer det dessverre ofte. Jeg kjenner flere som har fått bank på vei hjem fra byen fordi de f.eks har leid på en av samme kjønn eller "sett lesbisk ut". Jævla homo er forresten et vanlig skjellsord. 

Grunnen til at heterofile ikke markeres i samme grad, er naturligvis at det er heterofile som er normen, det det som er majoriteten. 

Det blir som å klage over "Black lives matter" og mene at hvorfor er det bare de som er brune i huden som skal få all oppmerksomheten, hva med de hvite?? 

Hovedbudskapet i Pride er at alle skal ha rett til å elske den man vil og være den man vil. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du skrev at det er lett å føle seg diskriminert som heterofil. Jeg skulle nok heller spurt hvor den diskrimineringen foregår, og ikke "hets". Og så spør du hvor heterofile får plass oppe i alt dette. Nå spør du om hvorfor heterofil kjærlighet ikke feires like mye.

Nå har vel heterofil kjærlighet aldri vært utsatt for hverken diskrimering eller blitt utestengt fra noe som helst. Det har ikke vært forbudt heller. Noengang. Ikke blitt sett på som diagnose heller, noengang.

Men isteden for å være glad for det, så sitter du og stiller spørsmål om hvorfor de som har legning som var betegnet som diagnose, som var forbudt, og hvor flere har ofret veldig mye for å leve ut rettighetene sine feirer.  Tar de for mye plass? Det er en absurd og smålig tankegang. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, jeg aner ikke hva du mener. Om det er at seksualitet ikke skal snakkes om eller hva det er. Og jo, det skal snakkes om- selvfølgelig. 

Anbefaler deg å lese hva jeg har skrevet en gang til. Hvis du legger godviljen til, så kan det hende det går opp et lys….

Men dere som er så imot seksualisering i paraden burde jo virkelig være for barnepride. For de fleste barn, som er i den alderen at de har det gøy på barnepride, er jo også gjerne i den gruppen at etter noen timer der så er de slitne og vil hjem og dermed "slipper" selve paraden. Og barnepride er ansiktsmaling, det er historier, det er sette halen på eselet og annet man normalt ville funnet på barnearrangementer, men teateret og historien har skeivt tema som kanskje er normalt for mange av de fordi de har skeive foreldre.

Når det gjelder opplegg og tema i barnehagen er det jo utarbeidet av personer som har kunskap om dette. Om man skal angripe alle som liker pride fordi noen bruker opplegg som er ugreit så burde man kanskje tenke seg om. WHO har vel ett opplegg nå om det å snakke med ganske små barn om mye innenfor seksualitet generelt, så det å evt legge til at man også kan like samme kjønn vil ikke utgjøre stor forskjell. Og skal man la alt sånt ligge på vent til vi tror de er gamle nok så tror jeg vi går inn i en USA tilstand hvor abort blir prevenasjonsmetode eller at tenåringsmammaer blir stort fordi de ikke vet bedre.

Men om dere er imot pride, er det som en helhet eller bare enkeltbiter? Er dere også imot alle foredragene som skjer, alle aktivitetene som blir gjort, er dere enige i at staten skal samle inn helseinformasjon om transpersoner og deres familie for å forske på det? Selve paraden er en så liten del av det, det er mye mer opplysningsarbeid rundt det og jeg får litt samme smak som det var før om mental helse, slikt snakket man ikke om fordi det var skambelagt, og mange tok selvmord fordi det var letteste utvei.

Anonymkode: c12cf...932

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (4 timer siden):

Gjør du ikke? Hva med at barn og unge kan finne ut av seg selv og sin egen seksualitet helt uten hjelp fra samfunnet rundt seg? 

Sommerkroppen 2029 skrev (10 minutter siden):

Anbefaler deg å lese hva jeg har skrevet en gang til. Hvis du legger godviljen til, så kan det hende det går opp et lys….

Det var det øverste jeg svarte på. Barn trenger både å lære, få bekreftet og få kunnskap. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det var det øverste jeg svarte på. Barn trenger både å lære, få bekreftet og få kunnskap. 

Ja jeg har fått med meg at du mener det. Og jeg synes det er påtvunget kunnskap fra så ung alder. Jeg synes de kan få bli kjent med seg selv og sin egen seksualitet før sånn type kunnskap blir tredd ned over ørene på dem. Nå snakker vi som sagt små barn som fra barnehage og barneskole alder

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har fått med meg at du mener det. Og jeg synes det er påtvunget kunnskap fra så ung alder. Jeg synes de kan få bli kjent med seg selv og sin egen seksualitet før sånn type kunnskap blir tredd ned over ørene på dem. Nå snakker vi som sagt små barn som fra barnehage og barneskole alder

Ok. Da er vi uenige 🙂

ReneRene skrev (58 minutter siden):

Du skrev at det er lett å føle seg diskriminert som heterofil. Jeg skulle nok heller spurt hvor den diskrimineringen foregår, og ikke "hets". Og så spør du hvor heterofile får plass oppe i alt dette. Nå spør du om hvorfor heterofil kjærlighet ikke feires like mye.

Nå har vel heterofil kjærlighet aldri vært utsatt for hverken diskrimering eller blitt utestengt fra noe som helst. Det har ikke vært forbudt heller. Noengang. Ikke blitt sett på som diagnose heller, noengang.

Men isteden for å være glad for det, så sitter du og stiller spørsmål om hvorfor de som har legning som var betegnet som diagnose, som var forbudt, og hvor flere har ofret veldig mye for å leve ut rettighetene sine feirer.  Tar de for mye plass? Det er en absurd og smålig tankegang. 

Homofili er ikke forbudt .. Kvinnerettigheter som var undertrykt minst like lenge som homofil legning feires en dag, så vidt man merker det i hverdagen. Pride feires i en måned overalt. Sult, krig og global oppvarming legges bort mens man feirer skeiv «kjærlighet» som allerede har like rettigheter og anerkjennelse som alle andre. It makes no sense. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Homofili er ikke forbudt .. Kvinnerettigheter som var undertrykt minst like lenge som homofil legning feires en dag, så vidt man merker det i hverdagen. Pride feires i en måned overalt. Sult, krig og global oppvarming legges bort mens man feirer skeiv «kjærlighet» som allerede har like rettigheter og anerkjennelse som alle andre. It makes no sense. 

Du må jo gjerne lage innlegg om kvinnerettigheter, sult, krig og global oppvarming. Hvis du føler at det blir ignorert, så kan du jo prøve å skape engasjement da? Dette handler jo om Pride, så lag gjerne en ny tråd om de tingene du syns er viktigere. 

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Hovedbudskapet i Pride er at alle skal ha rett til å elske den man vil og være den man vil. 

På hvilken måte viser Prides hovedbudskapet om at «alle skal ha rett» til heterofil kjærlighet f eks? Er ikke det en markering av homofil legning lenger? Hvorfor går da paraden med seksualisert homofil profil ?

Anonym bruker skrev (På 2.6.2023 den 10.21):

Jeg bryr meg ikke om kjønnet på den personen folk ønsker å dele livet sitt og sengen med.
Jeg ser ikke helt problemet med at 2 av samme kjønn skal oppdra barn.
Mener også at folk kan kle seg i hva de selv ønsker, også menn i kjoler.

Men jeg har et problem med Pride, spesielt opptogene.
De som går i toget "kler seg utfordrerne og veiver rundt med store dildoler" for å sette det på spissen.
Det er bare snakk og sex, sex og atter sex..
Det handler IKKE bare om sex. 
Det handler om retten til å kunne være den man faktisk er.

Det alt for store fokuset på karneval og sex gjør bare ting verre, det "bekrefter" på en måte ideen og at de er annerledes,  at de er utrangerende, bare tenker på sex og alt det andre disse tullingene som mener de ikke skal ha lov til å være seg selv.
Det bekrefter på en måte myte..

Anonymkode: c1053...9fe

Ja, det er lov å være imot pride. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er lov å være imot pride. 

Anonym bruker skrev (På 2.6.2023 den 10.24):

Den som ikke støtter Pride og alt Pride står for og gjør 100% er en homohater.

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/O8PvBV/homohatarane-vann-denne-runden-og-skal-det-verkeleg-vere-slik-kvar-gong

Anonymkode: ffec6...3c5

Anonymkode: ffec6...3c5

ReneRene skrev (På 2.6.2023 den 16.27):

Ja .. vi kan feire Pride ganske mange år før det skjer. Er ikke veldig optimistisk der. Men Pride må jo bare fortsette 🙂

Pride kommer til å dø ut. 

Anonymkode: cb79e...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...