Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #51 Skrevet 2. juni 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Du tar feil. Ingen vet at du og mannen din har sex. Det er ikke innlysende hvem som har det. Men rent bortsett fra det så syns jeg mange av ytringene her er underholdende. Voksne som i 2023 blir bestyrtet og opprørte for at dildoer blir vist i et opptog. Herregud 😄. Det er jo smått utrolig, og de er ikke engang noem som må se på det her. Jeg må le jeg asså. Det er faktisk ikke sånn at jeg hånler av noen. Jeg syns rett og slett at det er morsomt. Sååå indignerte 🙃 Paraden er bare fjas! Hvertfall de store paradene i de store byene. Vi så paraden her i fjor, en liten by. Det var koselig! folk hadde skrevet plakater, kledd seg ut i morsomme plagg, alle var velkomne uansett form og farge og legning. DET var helt supert! Min 9 åring gikk også, da han definerer seg som bifil. Han vet at jeg har sex med pappaen. Han vet hva sex er. Han vet at gutter har sex med hverandre, jenter har sex med hverandre osv. Men han trenger IKKE se chippendales i ett tog. Det må være lov å mene uten at man er homofob Anonymkode: 4482a...1b0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #52 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det må være lov å mene uten at man er homofob Anonymkode: 4482a...1b0 Mja, som sagt, den som ikke støtter paraden 100% er en homohater. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Den som ikke støtter Pride og alt Pride står for og gjør 100% er en homohater. https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/O8PvBV/homohatarane-vann-denne-runden-og-skal-det-verkeleg-vere-slik-kvar-gong Anonymkode: ffec6...3c5 Anonymkode: ffec6...3c5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #53 Skrevet 2. juni 2023 Jeg er like mye imot pride som jeg er imot at venninna mi på 41 år står på stuebordet sitt på jentekveld og drikker av vinflaska mens hun slenger rundt med en dildo med den andre hånda. Vulgært og pinlig. Gå gjerne i tog. Gå gjerne i skjørt. Gå gjerne med sminke. Gå gjerne i joggebukse. Stå gjerne frem som homofil, trans, ikke-binær og det som er. Men ikke seksualisert det. Da bør alle begynne å gå i undertøy med sexleketøy på 17.mai. Anonymkode: e68db...6e7
ReneRene Skrevet 2. juni 2023 #54 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Paraden er bare fjas! Hvertfall de store paradene i de store byene. Vi så paraden her i fjor, en liten by. Det var koselig! folk hadde skrevet plakater, kledd seg ut i morsomme plagg, alle var velkomne uansett form og farge og legning. DET var helt supert! Min 9 åring gikk også, da han definerer seg som bifil. Han vet at jeg har sex med pappaen. Han vet hva sex er. Han vet at gutter har sex med hverandre, jenter har sex med hverandre osv. Men han trenger IKKE se chippendales i ett tog. Det må være lov å mene uten at man er homofob Anonymkode: 4482a...1b0 Du må jo få mene at det er fjas. Og jeg må få mene at det er morsomt at folk blir så indignerte fordi noen vifter med dildoer, kler seg i kostymer og what ever. Det er ingen som må se på, og det er ingen som må delta. Det er en parade liksom, som det er helt frivillig å både være med i og være tilskuer til. Jeg syns moralisering over hva andre velger å gjøre kan være kritikkverdig. Det kan være irriterende, og det kan være morsomt. Her syns jeg det blir morsomt, for ingen i den paraden tar seg nær av at noen blir indignerte- tvert om. Men det er helt ok at små byer har "koselige" parader. Det er ingenting i veien for det heller.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #55 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Mja, som sagt, den som ikke støtter paraden 100% er en homohater. Anonymkode: ffec6...3c5 Nå skrev jeg "imot" ikke imot. Er ikke imot Pride egentlig, men er skeptisk til måten den markeres på. Det er kanskje med riktig å si. Jeg er redd at den måten paraden har utviklet seg til å bli mange steder vil gjøre at de som er homofobe blir mer bastante, og virker mot sin hensikt. HI Anonymkode: c1053...9fe
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #56 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå skrev jeg "imot" ikke imot. Er ikke imot Pride egentlig, men er skeptisk til måten den markeres på. Det er kanskje med riktig å si. Jeg er redd at den måten paraden har utviklet seg til å bli mange steder vil gjøre at de som er homofobe blir mer bastante, og virker mot sin hensikt. HI Anonymkode: c1053...9fe Det er nok! Støtter du paraden til 99,99% men har 0,01% kritikk så er det nok, så er du en homohater i følge forfatteren av innlegget jeg linket til. Anonymkode: ffec6...3c5
TheWitch Skrevet 2. juni 2023 #57 Skrevet 2. juni 2023 Dette er komisk. Vi trenger Pride inkludert flagg og parade. Barn må få vite at noen barn har 2 mammaer og noen har 2 pappaer og at det er helt greit. Gamle inngrodde religiøse samfunn og nye religioner trenger å vite at her i landet skal dette aksepteres før religion! Religion kan man velge bort, det kan man ikke med hvilket kjønn man forelsker seg i. Inntil alle religiøse hus viser frem et Pride-flagg så trenger vi denne måneden. Jeg hørte at på en skole på Østlandet måtte man ha vakt ved flaggstangen, alikevel klarte noen ungdommer å rive det ned og ødelegge flaggstangen samtidig fordi de mente dette var 'haram'. Dette har de jo lært fra foreldrene samtidig som de selv vil ha inkludering og toleranse. At oppgående voksne med barn sitter og sier at den ene dagen i året hvor man tuller litt i byen skal være ødeleggende for et barn bør se litt på sitt eget liv. I dag eksponeres barn for sex og sexy klær/oppførsel fra tidlig alder, se på MTV, bloggere, reklame, youtube osv. Da er det i alle fall bedre at de ser normale kroppstyper i utfordrende klær den ene dagen i året.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #58 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da uttrykker du deg krøkkete Anonymkode: e3dd3...de0 Du kan jo gidde å lese innlegget før du svarer. Anonymkode: bef30...7d0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #59 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er nok! Støtter du paraden til 99,99% men har 0,01% kritikk så er det nok, så er du en homohater i følge forfatteren av innlegget jeg linket til. Anonymkode: ffec6...3c5 Men hva EN forfatter mener betyr ikke at det er sannheten. Uavhengig av sak, man kan være enig i en problemstilling, og hvilken løsning man ønsker. Man er ikke mot verken problemstillingen, eller løsningen men ønsker selv om man er uenig i veien dit. I denne saken: Problemstillingen er at folk som ikke er heterofile blir diskriminert, ønsket løsning er at de som ikke er heterofile ikke blir diskriminerte lenger. Det er jeg helt enig. Jeg er uenig i noe av veien for å oppnå målet, og er redd det kan virke mot sin hensikt. Så lenge jeg snakker om at det kan ha en negativ konsekvens for saken, og jeg ønsker det som gir en positiv konsekvens for saken så er jeg langt fra homofob uavhengig av hva EN person mener HI Anonymkode: c1053...9fe
ReneRene Skrevet 2. juni 2023 #60 Skrevet 2. juni 2023 TheWitch skrev (7 minutter siden): Dette er komisk. Vi trenger Pride inkludert flagg og parade. Barn må få vite at noen barn har 2 mammaer og noen har 2 pappaer og at det er helt greit. Gamle inngrodde religiøse samfunn og nye religioner trenger å vite at her i landet skal dette aksepteres før religion! Religion kan man velge bort, det kan man ikke med hvilket kjønn man forelsker seg i. Inntil alle religiøse hus viser frem et Pride-flagg så trenger vi denne måneden. Jeg hørte at på en skole på Østlandet måtte man ha vakt ved flaggstangen, alikevel klarte noen ungdommer å rive det ned og ødelegge flaggstangen samtidig fordi de mente dette var 'haram'. Dette har de jo lært fra foreldrene samtidig som de selv vil ha inkludering og toleranse. At oppgående voksne med barn sitter og sier at den ene dagen i året hvor man tuller litt i byen skal være ødeleggende for et barn bør se litt på sitt eget liv. I dag eksponeres barn for sex og sexy klær/oppførsel fra tidlig alder, se på MTV, bloggere, reklame, youtube osv. Da er det i alle fall bedre at de ser normale kroppstyper i utfordrende klær den ene dagen i året. Jeg tror det blir LITT feil å nevne muslimer her, for jeg bor i en bygård med både muslimer, flere fra øst- Europa og også asiatere og nordmenn. De har alle, unntatt asiaterne dette hatet felles altså, så det er dessverre noe som forener alle nasjonaliteter. Mange etniske nordmenn også. De som vil "skåne barna" for dette. Så her er religiøse, ateister og alle nasjonaliteter representert. Det er ganske drøyt, og sier jo klarere enn noe hvor viktig Pride faktisk er. Ellers enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #61 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men hva EN forfatter mener betyr ikke at det er sannheten. Uavhengig av sak, man kan være enig i en problemstilling, og hvilken løsning man ønsker. Man er ikke mot verken problemstillingen, eller løsningen men ønsker selv om man er uenig i veien dit. I denne saken: Problemstillingen er at folk som ikke er heterofile blir diskriminert, ønsket løsning er at de som ikke er heterofile ikke blir diskriminerte lenger. Det er jeg helt enig. Jeg er uenig i noe av veien for å oppnå målet, og er redd det kan virke mot sin hensikt. Så lenge jeg snakker om at det kan ha en negativ konsekvens for saken, og jeg ønsker det som gir en positiv konsekvens for saken så er jeg langt fra homofob uavhengig av hva EN person mener HI Anonymkode: c1053...9fe Dette er ikke en hvem som helst forfatter. Dette er en av de mest fremtredende personene blant de skeive. https://www.facebook.com/jens.kihl/posts/pfbid03fUYVYU1Wnx9XZuCzAFrV2XGYoaEXSGGCEGNZCV79pG6E14hGb9CyPF7aoDQDKibl Vedkommende omgås noen av de mest kjente personene og maktpersonene i landet. https://www.facebook.com/jens.kihl Var det en hvem som helst anonym og ukjent person (anonym som i, bare de nærmeste til personen som visste hvem det var, ukjent for de fleste i landet) ville jeg vært enig med deg i at det var "bare en forfatter". Dette er en større talsperson for de skeive. Det er ikke en hvilken som helst forfatter. Vedkommende har gjort det klart og tydelig at den som ikke støtter paraden 100% er en homohater. Anonymkode: ffec6...3c5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #62 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette er ikke en hvem som helst forfatter. Dette er en av de mest fremtredende personene blant de skeive. https://www.facebook.com/jens.kihl/posts/pfbid03fUYVYU1Wnx9XZuCzAFrV2XGYoaEXSGGCEGNZCV79pG6E14hGb9CyPF7aoDQDKibl Vedkommende omgås noen av de mest kjente personene og maktpersonene i landet. https://www.facebook.com/jens.kihl Var det en hvem som helst anonym og ukjent person (anonym som i, bare de nærmeste til personen som visste hvem det var, ukjent for de fleste i landet) ville jeg vært enig med deg i at det var "bare en forfatter". Dette er en større talsperson for de skeive. Det er ikke en hvilken som helst forfatter. Vedkommende har gjort det klart og tydelig at den som ikke støtter paraden 100% er en homohater. Anonymkode: ffec6...3c5 Og så? Hva den personen mener betyr ingenting for meg. Anonymkode: ecd67...0df
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #63 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og så? Hva den personen mener betyr ingenting for meg. Anonymkode: ecd67...0df Når du ikke vet hvem personen er og hvorfor vedkommende er så viktig å lytte til når det gjelder skeive så bekrefter du hans innlegg. Anonymkode: ffec6...3c5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #64 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke en hvem som helst forfatter. Dette er en av de mest fremtredende personene blant de skeive. https://www.facebook.com/jens.kihl/posts/pfbid03fUYVYU1Wnx9XZuCzAFrV2XGYoaEXSGGCEGNZCV79pG6E14hGb9CyPF7aoDQDKibl Vedkommende omgås noen av de mest kjente personene og maktpersonene i landet. https://www.facebook.com/jens.kihl Var det en hvem som helst anonym og ukjent person (anonym som i, bare de nærmeste til personen som visste hvem det var, ukjent for de fleste i landet) ville jeg vært enig med deg i at det var "bare en forfatter". Dette er en større talsperson for de skeive. Det er ikke en hvilken som helst forfatter. Vedkommende har gjort det klart og tydelig at den som ikke støtter paraden 100% er en homohater. Anonymkode: ffec6...3c5 Men ting er ikke så sort hvit, man kan ikke kalle en person homofob/homohater når bakgrunnen for at personen mener det personen mener er fordi personen mener det kan skade saken. Med andre ord, personen støtter saken 100%. Og når det er sagt, hvorfor skal det ikke være lov å komme med kritikk uten å bli stemplet som homofob/homohater? Som en annen i tråden her nevner, det er flere ikke heterofile som har samme skepsis. Kan en homofil person som lever som åpen homofil i et homofilt forhold være homofob/homohater? Er jo akkurat det du skriver HI Anonymkode: c1053...9fe
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #65 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når du ikke vet hvem personen er og hvorfor vedkommende er så viktig å lytte til når det gjelder skeive så bekrefter du hans innlegg. Anonymkode: ffec6...3c5 Jeg vet hvem han er, men han kan ikke betegne meg som noe som helst. Selv fremstår han jo ganske fundamentalistisk og lite åpen for andre mennesker. Ergo - null troverdighet. Anonymkode: ecd67...0df
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. juni 2023 #66 Skrevet 2. juni 2023 ReneRene skrev (4 timer siden): Nå har vi i generasjoner tredd nedover ørene på barn at de er heterofile. De har vokst opp med å tro det fordi ingen har vært obs på annet, eller sett på det som naturlig Det er langt på overtid at barn blir klar over at det fins flere legninger enn heterofil legning altså 🙂 Min generasjon (jeg er nå 50) ble ikke påtvunget seksualitet. Vi var jenter og gutter. Etterhvert fant noen jenter ut at de likte jenter og noen gutter at de likte gutter. Ganske enkelt og greit uten at vi ble proppet ørene fulle av at man kan være den man vil, han, hen, eventuelt et lite dyr i skogen (for å dra det ekstra langt). Jeg tror barn bare blir forvirret av dette. Kan man ikke bare få lov til å vokse opp uten så voldsomt fokus på seksualitet og identitet. Hvorfor gjøre det vanskeligere en det trengs?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #67 Skrevet 2. juni 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Min generasjon (jeg er nå 50) ble ikke påtvunget seksualitet. Vi var jenter og gutter. Etterhvert fant noen jenter ut at de likte jenter og noen gutter at de likte gutter. Ganske enkelt og greit uten at vi ble proppet ørene fulle av at man kan være den man vil, han, hen, eventuelt et lite dyr i skogen (for å dra det ekstra langt). Jeg tror barn bare blir forvirret av dette. Kan man ikke bare få lov til å vokse opp uten så voldsomt fokus på seksualitet og identitet. Hvorfor gjøre det vanskeligere en det trengs? I denne søken etter hvem man er så skaper de mye mindre bokser for seg selv. Jeg tror ikke at alt dette fokuset på legning, følt kjønn kontra født kjønn, hvem man kan elske og hva man er er sunt. Nå er det i mange miljø nærmest forventet at man skal sjekke ut sex med samme kjønn. Takk og pris for at det ikke var samme press da jeg var 16 og svært opptatt av å passe inn! Anonymkode: ecd67...0df
ReneRene Skrevet 2. juni 2023 #68 Skrevet 2. juni 2023 (endret) Sommerkroppen 2029 skrev (11 minutter siden): Min generasjon (jeg er nå 50) ble ikke påtvunget seksualitet. Vi var jenter og gutter. Etterhvert fant noen jenter ut at de likte jenter og noen gutter at de likte gutter. Ganske enkelt og greit uten at vi ble proppet ørene fulle av at man kan være den man vil, han, hen, eventuelt et lite dyr i skogen (for å dra det ekstra langt). Jeg tror barn bare blir forvirret av dette. Kan man ikke bare få lov til å vokse opp uten så voldsomt fokus på seksualitet og identitet. Hvorfor gjøre det vanskeligere en det trengs? Hvem er det som snakker så mye seksualitet da? Da du ble født så var vel forbudet mot homofili akkurat opphevet, så det var vel ikke så ukomplisert som du fremstiller det med at jenter og gutter kunne velge kjærester av samme kjønn uten å få fokus?? Så er program fra tidlig 80- tall, og det var fremdeles tabu flere steder da også, og mye hets. Ikke minst da aids kom etterhvert. Det var jo en tragedie hvordan homofile ble dømt da. Så jeg tror ikke det var så mye bedre da. Jeg vet ikke hvor du ser sexpress. Endret 2. juni 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #69 Skrevet 2. juni 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Hvem er det som snakker så mye seksualitet da? Da du ble født så var vel forbudet mot homofili akkurat opphevet, så det var vel ikke så ukomplisert som du fremstiller det med at jenter og gutter kunne velge kjærester av samme kjønn uten å få fokus?? Så er program fra tidlig 80- tall, og det var fremdeles tabu flere steder da også, og mye hets. Ikke minst da aids kom etterhvert. Det var jo en tragedie hvordan homofile ble dømt da. Så jeg tror ikke det var så mye bedre da. Jeg vet ikke hvor du ser sexpress. Men at du ikke ser det betyr ikke at det ikke finnes. Det er rart at du som visstnok har hatt så mange ungdommer i hus ikke har fått med deg det massive presset mange unge lever med, der bl.a sexpress er et stort problem. Anonymkode: ecd67...0df
ReneRene Skrevet 2. juni 2023 #70 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men at du ikke ser det betyr ikke at det ikke finnes. Det er rart at du som visstnok har hatt så mange ungdommer i hus ikke har fått med deg det massive presset mange unge lever med, der bl.a sexpress er et stort problem. Anonymkode: ecd67...0df Jeg spurte brukeren jeg svarte hvor hun ser all fokus på seksualitet ang tema. Hvis du vil svare så må du gjerne gjøre det- litt mer konkret.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #71 Skrevet 2. juni 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Jeg spurte brukeren jeg svarte hvor hun ser all fokus på seksualitet ang tema. Hvis du vil svare så må du gjerne gjøre det- litt mer konkret. Og jeg spør deg. Men du kan visst ikke svare. Anonymkode: ecd67...0df
TheWitch Skrevet 2. juni 2023 #72 Skrevet 2. juni 2023 ReneRene skrev (29 minutter siden): Jeg tror det blir LITT feil å nevne muslimer her, for jeg bor i en bygård med både muslimer, flere fra øst- Europa og også asiatere og nordmenn. De har alle, unntatt asiaterne dette hatet felles altså, så det er dessverre noe som forener alle nasjonaliteter. Mange etniske nordmenn også. De som vil "skåne barna" for dette. Så her er religiøse, ateister og alle nasjonaliteter representert. Det er ganske drøyt, og sier jo klarere enn noe hvor viktig Pride faktisk er. Ellers enig med deg. Jeg nevnte alle religiøse hus. Folk må få lov å ha sin egen mening, men religiøse foreninger o.l. har et samfunnsansvar til å delta i opplysningen.
ReneRene Skrevet 2. juni 2023 #73 Skrevet 2. juni 2023 TheWitch skrev (4 minutter siden): Jeg nevnte alle religiøse hus. Folk må få lov å ha sin egen mening, men religiøse foreninger o.l. har et samfunnsansvar til å delta i opplysningen. Ja .. vi kan feire Pride ganske mange år før det skjer. Er ikke veldig optimistisk der. Men Pride må jo bare fortsette 🙂
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #74 Skrevet 2. juni 2023 Du har rett til å ikke ønske å gå i eller se på toget selv. Men NEI, du har ikke lov til å være motstander av paraden eller det som kommer til uttrykk der! Anonymkode: 43380...2fb
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #75 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at barn og seksualitet er noe som foreldrene tar med barna sine, ikke noe som redd barna behøver å trykke opp i ansiktet til folk før dem knapt har fått ungen ut. Som forelder tenker jeg at barnet skal kunne spørre fritt hjemme om det er noe det lurer på. Ikke at alle andre skal fortelle hvilke legning dem kan velge fritt fra for å utforske unødvendig lenge før skolealder. Anonymkode: cb79e...0b1 Hvordan trykker de det opp i fjeset på barn? Barna kommer vel ikke dit alene eller ved tvang. Å true er barnearrangement er altså så nedrig og bedritent at det knapt finnes ord. Anonymkode: d33b3...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå