Gå til innhold

E det lov å være litt "imot" Pride?

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg ikke om kjønnet på den personen folk ønsker å dele livet sitt og sengen med.
Jeg ser ikke helt problemet med at 2 av samme kjønn skal oppdra barn.
Mener også at folk kan kle seg i hva de selv ønsker, også menn i kjoler.

Men jeg har et problem med Pride, spesielt opptogene.
De som går i toget "kler seg utfordrerne og veiver rundt med store dildoler" for å sette det på spissen.
Det er bare snakk og sex, sex og atter sex..
Det handler IKKE bare om sex. 
Det handler om retten til å kunne være den man faktisk er.

Det alt for store fokuset på karneval og sex gjør bare ting verre, det "bekrefter" på en måte ideen og at de er annerledes,  at de er utrangerende, bare tenker på sex og alt det andre disse tullingene som mener de ikke skal ha lov til å være seg selv.
Det bekrefter på en måte myte..

Anonymkode: c1053...9fe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Den som ikke støtter Pride og alt Pride står for og gjør 100% er en homohater.

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/O8PvBV/homohatarane-vann-denne-runden-og-skal-det-verkeleg-vere-slik-kvar-gong

Anonymkode: ffec6...3c5

Akkurat det jeg ikke er.
Jeg har problemer med at det er for stor fokus på karneval og sex.
Det man burde hatt fokus på er retten til å være den man er, og at de er akkurat som alle andre uavhengig av kjønnet på den personen de ønsker å dele livet sitt, og hvilke klær de ønsker å gå i

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Den som ikke støtter Pride og alt Pride står for og gjør 100% er en homohater.

Anonymkode: ffec6...3c5

Da er jeg vel homohater, da. For her opereres det kun med grove forenklinger, ser jeg.

Endret av sug lut
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om kjønnet på den personen folk ønsker å dele livet sitt og sengen med.
Jeg ser ikke helt problemet med at 2 av samme kjønn skal oppdra barn.
Mener også at folk kan kle seg i hva de selv ønsker, også menn i kjoler.

Men jeg har et problem med Pride, spesielt opptogene.
De som går i toget "kler seg utfordrerne og veiver rundt med store dildoler" for å sette det på spissen.
Det er bare snakk og sex, sex og atter sex..
Det handler IKKE bare om sex. 
Det handler om retten til å kunne være den man faktisk er.

Det alt for store fokuset på karneval og sex gjør bare ting verre, det "bekrefter" på en måte ideen og at de er annerledes,  at de er utrangerende, bare tenker på sex og alt det andre disse tullingene som mener de ikke skal ha lov til å være seg selv.
Det bekrefter på en måte myte..

Tenker det samme som deg. Prodekan paraden ødelegger litt på en måte for de som er helt normale. Virker jo som du må være utagerende, puler rundt og generelt sexfokusert for å være innafor på de paradene.

Anonymkode: 93b58...35a

Annonse

Jeg er fullstendig imot Pride. Det er jeg heller ikke redd for å innrømme over for venner og bekjente. Men de kaller meg ikke homofob, fordi det er jeg ikke. Jeg er imot Pride, har ikke noe imot homser eller lesber. 

Anonymkode: b1073...e91

Du trenger vel ikke være mot Pride selv om du er mot paraden i Oslo? På skolen til barna mine for eksempel, har de heist Pride-flagget i flaggstangen og underviser barna om at alle er forskjellige og at man kan elske hvem man vil. Dette har de først og fremst fokus på i Pride-måneden, og jeg synes det er vanskelig å finne argumenter mot å feire Pride på denne måten. 

Anonymkode: 1e650...a93

Har også litt samme oppfatning. Jeg tror jeg er rimelig rund i kantene når det kommer til å akseptere folk for hvem de er. Jeg kan slumpe til å  bruke feil pronomen hen/han/hun,- men det er ikke bevisst fordi jeg nekter å godta at en person anser seg som et annet kjønn enn det denne biologisk er tildelt, bare glemsel. Jeg bryr meg ikke en tøddel om hvem eller hva man måtte elske så langt begge partene i forholdet er likeverdig/har det bra og det ikke er utnyttelse av en svakere part. (barn (her inne regner jeg også voksen personer med diagnoser som tilsier de er barn/veldig ung) og dyr,- ikke greit- lampe, tre eller bil,- helt ok...For å sette det litt på spissen)

Det jeg finner vanskelig er å få klint opp i trynet hvordan folk liker å ha sex og deres seksuelle fetisjer. SM er noe alle kan drive med,- ikke bare homofile eller transpersoner,- rollespill likeså. Lyst på sex med ukjente, gruppesex, alt tenker jeg er helt greit,- så lenge alle involverte er enige og likestilte! Men jeg vil gjerne slippe å se hva andre folk liker å gjøre når de skal ha sex. Men det er der Pride-paradene har tatt litt for mye av. En ting er å spille ut stereotypene til gangs,- men å innlemme halsbånd, håndjern, lakk og lær, pisk og andre leketøy kun egnet til seksuelle leker, hva i all verdens navn og rike har det å gjøre med hvem man er som person og menneske eller hvem man elsker? 

Jeg støtter Pride,- men ut fra hva jeg har sett av parader på bilder og film i media og private sine sosiale media så er det ikke noe for meg å dra ut i gatene og se på disse IRL.  Jeg ønsker ikke heie på alle de som viser frem sin fetish og dermed,- i mine øyne,- tar fokuset vekk fra det Pridesaken egentlig handler om..

Anonymkode: e5f34...ec7

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat det jeg ikke er.
Jeg har problemer med at det er for stor fokus på karneval og sex.
Det man burde hatt fokus på er retten til å være den man er, og at de er akkurat som alle andre uavhengig av kjønnet på den personen de ønsker å dele livet sitt, og hvilke klær de ønsker å gå i

Dette handler jo ikke om deg. Ikke hva du aksepterer og liker og godtar. Det er så mange tolerante mennesker som tror at det er deres syn og meninger som er viktige, og det er det ikke. Dere aksepterer jo, så dere er ikke et problem.. Eller .? Jo, det er visst et problem likevel. Hadde de bare ikke feiret Pride så . Og hatt så mye fokus på karneval og sex. Du er "redd" mytene er sanne. Så her kommer det fram også. 

Hva er problemet for deg om det er mye sex? Og karneval? Må du være tilstede å se på, eller må du delta?  Ser du noen potensielle trusler med dette? 

Jeg har aldri sett et opptog. Aldri deltatt. Aldri skrevet noe innlegg om Pride, og aldri snakket noe særlig om det med noen- kun nevnt det. 

Jeg heier på dem og forstår veldig godt hvorfor de markerer dette hvert år. 

Det er nettopp fordi det fremdeles er mennesker som deg og likesinnede. Som aksepterer og tolerer....Men "bare ikke Pride"  🙃

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På skolen til barna mine for eksempel, har de heist Pride-flagget i flaggstangen og underviser barna om at alle er forskjellige og at man kan elske hvem man vil. Dette har de først og fremst fokus på i Pride-måneden, og jeg synes det er vanskelig å finne argumenter mot å feire Pride på denne måten. 

Det er jeg også imot. Er bare tull å tre dette nedover ørene på barn. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå har vi i generasjoner tredd nedover ørene på barn at de er heterofile. De har vokst opp med å tro det fordi ingen har vært obs på annet, eller sett på det som naturlig 

Det er langt på overtid at barn blir klar over at det fins flere legninger enn heterofil legning altså 🙂

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Nå har vi i generasjoner tredd nedover ørene på barn at de er heterofile. De har vokst opp med å tro det fordi ingen har vært obs på annet, eller sett på det som naturlig 

Det er langt på overtid at barn blir klar over at det fins flere legninger enn heterofil legning altså 🙂

For en gangs skyld er jeg fullstendig enig med deg! 

Anonymkode: b103d...c2a

Jeg støtter hovedtanken bak Pride med hele mitt hjerte. Flagging og parader og markeringer er også helt topp. Å rope høyt om like rettigheter, rett til å elske hvem man vil og ha den kjønnsidentiteten man føler man har er også helt flott i mine øyne. Det er helt på sin plass, og jeg støtter alt dette.

Dog kan jeg også godt tenke mitt om utførelsen av enkelte parader, og at ikke alt av antrekk og fremtoninger trenger bejubles. Vi kan godt ta en debatt om hva vi ønsker at Pride skal være, det må vi ikke være så redd for.

MEN- det gir likevel ingen rett til å true eller skremme noen til stillhet, slik det for eksempel ble gjort i Bergen. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hehe vel, dette har jeg uansett "tredd nedover ørene" på mine barn helt siden de kunne snakke, og jeg mistenker at en god del andre gjør det samme. Men du kan jo alltids flytte til Polen, der er de enige med deg. De er mot abort også. 

Anonymkode: 1e650...a93

Jeg kan jo flire litt av lakk og tangatruser i det toget, og hva så om barn ser dette? 

Er det noe barn burde lære hjemme, så er det helt vanlig folkeskikk, ikke gape i gatene på kveldene, ikke kast søppel på bakken, vær en god venn, ikke snakk stygt om andre. DETTE vil jeg snakke mere om. 

Anonymkode: 104cf...719

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For all del - det er jo en bølge av motstand mot Pride nå - så du er i (muligens ikke så) godt selskap.

Leser man kommentarfeltene så er det så klinkende klart hvorfor vi trenger Pride. 

Anonymkode: e3dd3...de0

Vi snakker jo om paraden her, mange kaller den pride. Den trenger vi ikke, man trenger ikke slenge rundt med strap ons, dildoer og sexualiserte greier. Pride bevegelsen er bra, men ikke disse paradene. 

Hører jo mange som tror at sånn er alle homoer osv, det er ho det mange sitter igjen med. Og da ødelegger det jo mer enn det gagner. Ett skritt fram to tilbake liksom. Dropp paraden, eller sex i paraden, leve pride. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi snakker jo om paraden her, mange kaller den pride. Den trenger vi ikke, man trenger ikke slenge rundt med strap ons, dildoer og sexualiserte greier. Pride bevegelsen er bra, men ikke disse paradene. 

Hører jo mange som tror at sånn er alle homoer osv, det er ho det mange sitter igjen med. Og da ødelegger det jo mer enn det gagner. Ett skritt fram to tilbake liksom. Dropp paraden, eller sex i paraden, leve pride. 

Snakker vi om paraden? HI spurte om det var greit å være imot Pride.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Snakker vi om paraden? HI spurte om det var greit å være imot Pride.

Tror hun mente paraden? Jeg kaller også paraden pride. For mange ER det pride.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...