Gå til innhold

Hvordan er den verste krangelen du har hatt med søsken som voksen?

Anbefalte innlegg

Min halvsøster ble rasende på meg da far døde. Far var en veldig vanskelig mann og vi hadde lite kontakt i noen år. Jeg måtte beskytte meg selv. Siste gangen jeg møtte far hadde jeg ikke sett ham på et halvt år, men møte gikk heldigvis ganske bra. Han døde to dager etterpå. 

Så mente min søster at jeg ikke skulle få stå i dødsannonsen, at jeg ikke burde få si noe i begravelsen og hun ville ikke gjøre plass til meg i kirken. Ganske heftig, men jeg vet hun er skrudd. 

Da far levde var hun frekk og ufin mot ham. Etter at han døde ble han en helgen…

Fortsetter under...

Apropos søskenkrangling. Naboene våre er tvillinger, voksne. Den ene flyttet inn i barndomshjemmet, med familie. Moren bodde der lenge, hun er død nå. Den andre bygde hus på tomta, så de bor der som 50-60-åringer i hvert sitt hus, med hver din familie. De krangler kanskje hele året, men nå er det sommer igjen og vi hører dem skrike og banne til hverandre. Den verste krangelen var nok for tre år siden da det endte med «Du skal faen ikke tro at jeg skal holde kjeft om at du var utro din jævla kødd. Du sitter der og later som om du er så forbanna grei, og jeg veit jo at du knulla hu dama både forfra og bakfra da kjerringa var hjemme og tok vare på mamma». Det endte med at kona flytta. 

I dag krangler de igjen, om takmaling. Banning, hyling og ting som kastes så det knuser. Vet ikke om de driter i at alle hører dem, eller om de tror ingen hører noe… 

Iiiiik skrev (7 minutter siden):

Apropos søskenkrangling. Naboene våre er tvillinger, voksne. Den ene flyttet inn i barndomshjemmet, med familie. Moren bodde der lenge, hun er død nå. Den andre bygde hus på tomta, så de bor der som 50-60-åringer i hvert sitt hus, med hver din familie. De krangler kanskje hele året, men nå er det sommer igjen og vi hører dem skrike og banne til hverandre. Den verste krangelen var nok for tre år siden da det endte med «Du skal faen ikke tro at jeg skal holde kjeft om at du var utro din jævla kødd. Du sitter der og later som om du er så forbanna grei, og jeg veit jo at du knulla hu dama både forfra og bakfra da kjerringa var hjemme og tok vare på mamma». Det endte med at kona flytta. 

I dag krangler de igjen, om takmaling. Banning, hyling og ting som kastes så det knuser. Vet ikke om de driter i at alle hører dem, eller om de tror ingen hører noe… 

Sjarmerende ... man kan jo undres på hvorfor de gidder å fortsette som siamesiske naboer, og ikke minst hvordan ektefeller har giddet (til et visst punkt, tydeligvis).

sug lut skrev (9 minutter siden):

Sjarmerende ... man kan jo undres på hvorfor de gidder å fortsette som siamesiske naboer, og ikke minst hvordan ektefeller har giddet (til et visst punkt, tydeligvis).

Enig, og de jobber sammen også. Hver sin trailer, med førerhuset merket med riktig fornavn… 

Iiiiik skrev (1 minutt siden):

Enig, og de jobber sammen også. Hver sin trailer, med førerhuset merket med riktig fornavn… 

Du bør tenke litt på hvor mange detaljerte opplysninger du serverer om andre her nå. 

Iiiiik skrev (10 minutter siden):

Snakker man hat-elsk på høyt nivå eller galvanisert hat da, tro?

Annonse

Den mest alvorlige har vi ikke hatt enda, fordi vi må forholde oss til gamle foreldre. Men når de en gang er borte så skal jeg si min mening om rasistiske ytringer og renspikka homohat. Det blir nok Den Store Krangelen som man aldri kommer seg helt fra. 

Anonymkode: 59a94...693

ReneRene skrev (32 minutter siden):

Du bør tenke litt på hvor mange detaljerte opplysninger du serverer om andre her nå. 

Eller kanskje du kan gå ut fra at dette har Iiiiik full kontroll på? 

amandine skrev (9 minutter siden):

Eller kanskje du kan gå ut fra at dette har Iiiiik full kontroll på? 

Det er mot reglene å identifisere personer her. Brukeren opplyser om kjønn, alder, hvordan de bor, hva de krangler om, hva de jobber med og også biler med kjennetegn. Pluss at de er tvillinger. 

Hadde Iiik hatt full kontroll ville hun i det minste opplyst at noe er oppdiktet pga faren for nettopp gjenkjennelse. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (8 minutter siden):

Det er mot reglene å identifisere personer her. Brukeren opplyser om kjønn, alder, hvordan de bor, hva de krangler om, hva de jobber med og også biler med kjennetegn. Pluss at de er tvillinger. 

Hadde Iiik hatt full kontroll ville hun i det minste opplyst at noe er oppdiktet pga faren for nettopp gjenkjennelse. 

Nja, det står vel ikke i reglene at man må opplyse om det? 

Anonymkode: 5714f...832

ReneRene skrev (27 minutter siden):

Tull, tull fra ende til annen. Hvorfor i alle dager skal man opplyse om at man endrer detaljer? Det gjør de aller fleste. Og ingen trenger selvutnevnt moralpoliti. 

Jeg har blokkert ReneRene, men skjønner av andres svar her at hun er bekymret for at jeg utleverer noen. 
1. Jeg skriver ingen navn

2. Jeg har selvfølgelig endret på noe av det som kunne gjort dem gjenkjennbare. 

sug lut skrev (1 time siden):

Jeg tror slike liker å plage hverandre fullstendig fra vettet.... Min mor og flere søsken er slik og de bor i en stor bolig med hver sin boenhet. Jeg er så glad jeg ikke bor der med de.

Anonymkode: ab94d...9fa

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...