Anonym bruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Vurderer å søke på en stilling der det er medleverturnus. Men, jeg er skeptisk. Vet ikke noe om hvordan denne brukeren er enda. Eller hvordan turnusen er. Hvordan er en slik turnus ofte lagt opp? Syns for eks fire døgn i strekk høres lenge ut. Får dere sove på jobb? Og hvordan trives dere? Evt trivdes dere som har jobbet med det før. Anonymkode: 1bb0b...344
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Jeg har ikke erfaring, men lurer på det samme så håper du får noen svar her😊 Anonymkode: 50f52...d1a
Iiiiik Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Jobber ikke medleverturnus, men kjenner en del som gjør det. De fleste jobber tre døgn (mandag til torsdag), en uke fri, jobber fire døgn (torsdag til mandag), en uke fri. Tror det er vanlig ordning mange steder.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 3/7 - 4/7 er vanlig. det skal tilrettelegges for hviletid på dag og søvn på natt. Men, det kan være både fysisk og psykisk krevende å være så tett på en bruker over flere dager. Du kan bli avbrutt både i pausen på dag og på natt. man er hele tiden på alerten, og mange sover dårlig på jobb. På den andre siden; mange liker denne måten å jobbe på og det gir mye fri. Anonymkode: 733e3...d01
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Jeg jobber ikke slik selv, men kjenner flere som gjør det (jeg jobber i helsevesenet og har mange venner i "bransjen"). De jeg kjenner jobber som beskrevet over her, 3 og 4 dager annenhver gang og en uke fri mellom. Mange synes det er fantastisk med såpass mye fri innimellom jobbeperiodene. De fleste jeg kjenner som jobber sånn er menn da, det er nok en del småbarnsmødre som takler dårlig å være såpass mye borte fra ungene. Det er stor forskjell på hvor slitsomt det er, noen brukere er mye mer krevende enn andre. Men alle som har en sånn ordning rundt seg har det jo fordi de trenger det. Jeg kjenner noen som aldri har sovet en hel natt når de er på jobb, og andre som sjelden blir vekket og bare må være der i tilfelle de trengs på natta. Anonymkode: 0f71a...113
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Jeg har jobbet slik i til sammen fire år, i to ulike firma. Anbefaler det overhodet ikke. Du er på jobb nesten dobbelt så mange timer pr uke som i en vanlig 100% stilling, mens du tjener mindre enn du ville gjort i en f.eks. kommunal stilling. Mange steder får man ikke alltid sove natten gjennom eller mulighet til å forlate boligen på to timers pause hver dag, og de færreste firma gir kompenserende hviletid for timene du misset, selv om du har krav på det. De betaler heller ikke kvelds-, natt- og helgetillegg. Jobben er i perioder så krevende at friuka går til å ta seg inn etter skiftet på jobb. Hvis du finner en arbeidsgiver som betaler timelønn og tillegg tilsvarende en vanlig stilling, og i tillegg overholder bestemmelsene i medleverforskriften så kan det jo være verdt et forsøk. Anonymkode: bf501...a5e
HvittHus Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Mannen min gjør og han er i ferd med å søke ny jobb. Han er forsåvidt fornøyd med roteringen, men det at man har så lite sovetid, 00-0730, er i ferd med å ta knekken på han. Han får de pålagte 2 timene egentid hver dag, men det er vanskelig å legge fra seg jobben når man er fysisk på arbeidstedet, så timene gir ikke så mye hvile. Han jobber forøvrig 3-7, 4-7.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet slik i til sammen fire år, i to ulike firma. Anbefaler det overhodet ikke. Du er på jobb nesten dobbelt så mange timer pr uke som i en vanlig 100% stilling, mens du tjener mindre enn du ville gjort i en f.eks. kommunal stilling. Mange steder får man ikke alltid sove natten gjennom eller mulighet til å forlate boligen på to timers pause hver dag, og de færreste firma gir kompenserende hviletid for timene du misset, selv om du har krav på det. De betaler heller ikke kvelds-, natt- og helgetillegg. Jobben er i perioder så krevende at friuka går til å ta seg inn etter skiftet på jobb. Hvis du finner en arbeidsgiver som betaler timelønn og tillegg tilsvarende en vanlig stilling, og i tillegg overholder bestemmelsene i medleverforskriften så kan det jo være verdt et forsøk. Anonymkode: bf501...a5e Dette er kommunalt. Om det har noe å si. hi Anonymkode: 1bb0b...344
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Jobbet sånn i privat barnevern for en del år siden, noen helger fikk vi bare en time eller to med søvn. Visste ikke at vi hadde krav på to timers pause i løpet av dagen, det fikk vi ingen informasjon om. Men var mye suspekt i dette firmaet, fikk bla ikke lov å ringe politiet når det var helt vilt for da kom det i avisen. Anonymkode: a0520...539
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dette er kommunalt. Om det har noe å si. hi Anonymkode: 1bb0b...344 Men det er så vidt meg bekjent ingen kommuner som lar ansatte jobbe mer enn 35,5 timer pr uke i gjennomsnitt i en 100% turnus-stilling? Den dispensasjonen er det hovedsaklig private barneverns- og habiliteringsinstitusjoner som har. Og uten disp kan man jo ikke gå i 3-7-4-7-turnus. Men det skader vel ikke å sende en søknad, gå på intervju og få informasjon om rammene i stillingen, så kan du ta stilling til om det er aktuelt for deg eller ikke? Anonymkode: bf501...a5e
pele Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Jobber medlever og trivest med det. 2-6, 3-6.Kan gå på rommet i 10 tiden og står opp kvart på sju. Aldri blitt vekket på natt. 2 timer kviletid på dagtid.Av og til jobber eg eit eller to ekstra døgn inntil de eg skal og får da fri neste økt så da har eg 14 dager fri. Reiser på hytta og driver med mine hobbyer når eg har fri. Barna er unge voksne og bor ikkje heime. Vil ikkje tilbake til vanlig dagjobbing.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #12 Skrevet 2. juni 2023 Beklager hvis jeg sporer av, men hvordan sier man medleverturnus? Jeg forstår at det er en heldøgnsturnus, men hva er medlever? Aldri hørt ordet før, og jeg er over 40🫢 Lurer oppriktig, og beklager om jeg ødelegger 😳 Anonymkode: b4e4a...7ed
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Beklager hvis jeg sporer av, men hvordan sier man medleverturnus? Jeg forstår at det er en heldøgnsturnus, men hva er medlever? Aldri hørt ordet før, og jeg er over 40🫢 Lurer oppriktig, og beklager om jeg ødelegger 😳 Anonymkode: b4e4a...7ed Medlever betyr at du lever med den personen som trenger bistand. Derfor med-lever. Anonymkode: ef6f5...060
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Medlever betyr at du lever med den personen som trenger bistand. Derfor med-lever. Anonymkode: ef6f5...060 Å herregud, såklart. Tusen takk! 🙈 ❤️ Anonymkode: b4e4a...7ed
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Men det er så vidt meg bekjent ingen kommuner som lar ansatte jobbe mer enn 35,5 timer pr uke i gjennomsnitt i en 100% turnus-stilling? Den dispensasjonen er det hovedsaklig private barneverns- og habiliteringsinstitusjoner som har. Og uten disp kan man jo ikke gå i 3-7-4-7-turnus. Men det skader vel ikke å sende en søknad, gå på intervju og få informasjon om rammene i stillingen, så kan du ta stilling til om det er aktuelt for deg eller ikke? Anonymkode: bf501...a5e Jeg vet ikke akkurat regler på dette. Men, det er medleverturnus og kommunalt. hi Anonymkode: 1bb0b...344
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men det er så vidt meg bekjent ingen kommuner som lar ansatte jobbe mer enn 35,5 timer pr uke i gjennomsnitt i en 100% turnus-stilling? Den dispensasjonen er det hovedsaklig private barneverns- og habiliteringsinstitusjoner som har. Og uten disp kan man jo ikke gå i 3-7-4-7-turnus. Men det skader vel ikke å sende en søknad, gå på intervju og få informasjon om rammene i stillingen, så kan du ta stilling til om det er aktuelt for deg eller ikke? Anonymkode: bf501...a5e Joda, dette finnes også i kommunene. Åmli kommune startet blant annet med dette i høst i en bolig. Anonymkode: 97ade...5af
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Joda, dette finnes også i kommunene. Åmli kommune startet blant annet med dette i høst i en bolig. Anonymkode: 97ade...5af Ok, da er jo medlever en super ordning hvis det er innenfor kommunale rammer med 35,5timers uke. Da er man i gjennomsnitt på jobb 5,5 døgn i mnd i stedet for 11 i en 3-7-4-7-turnus. Anonymkode: bf501...a5e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ok, da er jo medlever en super ordning hvis det er innenfor kommunale rammer med 35,5timers uke. Da er man i gjennomsnitt på jobb 5,5 døgn i mnd i stedet for 11 i en 3-7-4-7-turnus. Anonymkode: bf501...a5e Det er faktisk 33,6 times uke i langturnuser.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2023 #19 Skrevet 2. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ok, da er jo medlever en super ordning hvis det er innenfor kommunale rammer med 35,5timers uke. Da er man i gjennomsnitt på jobb 5,5 døgn i mnd i stedet for 11 i en 3-7-4-7-turnus. Anonymkode: bf501...a5e Har nå fått greie på at det er 3-7-4-7 i den jobben jeg skal søke på. Kommunalt. hi Anonymkode: 1bb0b...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå