Gå til innhold

Om det var opp til deg

Anbefalte innlegg

Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 timer siden):

Et par ganger i året kanskje? Jeg får dekket det meste av mitt sosiale behov på jobb, og ønsker ikke å bruke tiden min på annet enn nærmeste familie utover det. Har en barndomsvenninne som jeg snapper med innimellom, ellers treffes vi ca en gang eller to i året. Jeg kan faktisk være litt tilbakeholden med nye bekjentskaper, fordi jeg er livredd de skal ønske å tilbringe mer tid med meg enn hva jeg vil.

Dette 🙌🏼

Anonymkode: 3cde5...007

Fortsetter under...

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Mine aller nærmeste er samboer og barn. De bruker jeg gjerne tid med. Så vil jeg gjerne ha tid for meg selv, men det er jo hyggelig å treffe mine foreldre, svigerforeldre, søsken, svigersøsken og tantebarn også. Bare ikke så ofte😝

Skjønner! 

Anonymkode: 6dcd7...c8e

Gjest Danida

Jeg møter mennesker på jobb.
I fritida vil jeg være sammen med ungene i huset, de skal jo flytte hjemmefra om ikke så lenge, og de er min prioritet nr 1. 

Når det gjelder venner da, så blir det litt innimellom. Møtte en venninne for ca 14 dager siden, og har avtale med en annen i morgen. Hverdagen er full av mange store og små gjøremål, så det å dyrke vennskap blir ikke på samme måte som da man var tenåring og hadde kveld etter kveld ledig til bare å skravle.

Danida skrev (19 minutter siden):

Jeg møter mennesker på jobb.
I fritida vil jeg være sammen med ungene i huset, de skal jo flytte hjemmefra om ikke så lenge, og de er min prioritet nr 1. 

Når det gjelder venner da, så blir det litt innimellom. Møtte en venninne for ca 14 dager siden, og har avtale med en annen i morgen. Hverdagen er full av mange store og små gjøremål, så det å dyrke vennskap blir ikke på samme måte som da man var tenåring og hadde kveld etter kveld ledig til bare å skravle.

Skjønnet godt dine prioriteringer der! 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva med dem som ikke får dekket det sosiale med familie, venner eller partner? 🤔

Da må man være aktiv selv med tanke på å være med på ting der man møter folk. Frivillig arbeid, aktiviteter, trening, turlag, gå på diverse kurs osv. De fleste i voksen alder som har familie og/eller barn og full jobb har ikke kapastitet til å møte venner flere ganger i uka. Det har iallefall ikke jeg. Da må du evt jobbe for å få flere venner som du kan bytte på å møte.

Anonymkode: 191fe...45d

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hva med dem som ikke får dekket det sosiale med familie, venner eller partner? 🤔

De må da ta ansvar for å skaffe seg egne kontakter. Åpenbart. 

Anonymkode: f61f8...afc

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (På 3.6.2023 den 19.57):

Da får de skaffe seg familie, venner eller partner? 
Hva tenkte du ellers? Seriøst, HI, du denger en død hest. Ingen plikter å gi deg stimuli. Vi har alle sammen måttet knytte oss de nettverkene vi trenger, og det må du også, hvis det du har i dag ikke tifredsstiller deg.

Og vi prøver å fortelle deg på 1000 ulike måter at veldig mye er annerledes enn de forventningene du har. Selv om du kjenner 5 personer, så betyr ikke det at du kan forvente å møte Mari på mandag, Turid på tirsdag, Olaug på onsdag, Tove på torsdag og Frida på fredag, og så rullere bunken neste uke... og selv om du klarte dette, og hver eneste gikk med på en ukentlig avtale med deg, så kan det jo se ut til at du uansett ville ha vært på forum og klaget i helgene, fordi du mangler en Laila til lørdag og en Solveig til søndag. 

Ingen av oss bruker ALL ledig fritid på venner. Det er helt urealistiske mål du sikter mot, du innbiller deg at alle andre har det supermorsomt hele tiden og du finner opp ting du tror de mener om deg. Prøv å stikk fingeren i jorda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...