Gå til innhold

Om det var opp til deg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke noe fasitsvar på det. Enkelte perioder har jeg ikke noe særlig lyst til å møte noen, da har jeg mer enn nok med mitt, mens i andre perioder kan jeg møte venner flere ganger i uken. Jeg er ikke i et forhold. 

Anonymkode: 850a8...c69

Annonse

Livet går i bølgedaler, det gjør også behovet mitt for å møte andre på fritiden min. Jeg har heldigvis en omgangsgjeng som er ganske like meg der. 

Hat hatt syke barn en stund nå, ene vil forbli det livet ut så der begynner vi å finne en ny rytme i hverdagen. Jeg gjør heller mer ting hunskulle ha gjort selv, slik at hun kan oppleve litt av ungdomslivet sitt. Så tiden jeg har igjen da skal brukes til å lade mine batterier, det betyr lite sosialt med andre. Eller, om naboen spør om jeg kan hjelpe til å hogge ned ett tre så er det å lade batteriene for meg. Noe fysisk, snakke litt skit med naboen, drikke litt kaffe er helt ok, men sitte ned med veninner og skulle tenke på hva jeg sier og ikke minst få med seg hva de sier er ikke aktuelt. Da tappes jeg når jeg er litt laber på energi hele dagen for tiden. Har lært meg at det ikke er noe galt i å nyte alene tid, selv om noen påstår at det er viktig å være sosial ofte. Er sosial hver dag på jobb, har unger og familie som jeg er endel med så er jo ikke ensom selv om jeg heller vil ha en helg hjemme helt alene, enn å være sosial med andre. 

Anonymkode: 20e94...0e6

Alt for travle dager til å være med venner hele tiden. Prøver å få til et par ganger i måneden. Utover det er det travelt med jobb, hus, hund, ungdommer som skal følges opp. Jeg treffer venner da alene ca to ganger i mnd…så treffer vi vennepar kanskje to ganger i mnd der og. Det er nok for meg. 

Anonymkode: fc585...99e

Jeg møter mine venner ca hver 8 uke,noen ganger går det lengre tid. Vi har litt sporadisk kontakt på messenger innimellom de ukene. Jeg har bare 2 venner som jeg faktisk møter. Jeg synest denne intervallen passer for meg.

Jeg er i et dårlig forhold. ;)

Anonymkode: 83abc...b95

Det er opp til meg.

Jeg møter stort sett venner daglig, men det er fordi jeg jobber sammen med flere av dem. Sånn sosialt utenfor jobb synes jeg en til to ganger i uka er fint. 

Jeg er i et forhold, men vi bor ikke sammen. 

Anonymkode: 88f2a...4bd

Jeg jobber sammen med flere av vennene mine, så får stort sett dekket behovet der. 

Kvelder og helger er det deilig å ha fri, men sånn en gang i måneden eller noe, er i grunnen nok for meg. Har møter og div forpliktelser utenom jobb også, så resten av tida er godt å ha fri i ro og fred. 

Anonymkode: e6d1c...71c

Annonse

En gang annenhver uke, kanskje. Av og til oftere, av og til sjeldnere. Alt fra tur/besøk/vinkveld/kaffibesøk. Har flere venner/vennegrupper, så er ikke de samme vennene jeg møter hver gang. Vi har i tillegg et vennepar vi møter ukentlig, et annet ca annenhver uke i tillegg. 

Anonymkode: c25e6...192

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei. Nå har du tynt denne tråden nok. Vi vet at var det opp til deg hadde du vært med venner HVER DAG men ikke gjort noe for å fått det til. 

Anonymkode: fc585...99e

Blir sjeldnere enn jeg ønsker. Gjerne 1 mnd i mellom og blir ofte jeg som må spørre. 

Anonymkode: 6dcd7...c8e

Et par ganger i året kanskje? Jeg får dekket det meste av mitt sosiale behov på jobb, og ønsker ikke å bruke tiden min på annet enn nærmeste familie utover det. Har en barndomsvenninne som jeg snapper med innimellom, ellers treffes vi ca en gang eller to i året. Jeg kan faktisk være litt tilbakeholden med nye bekjentskaper, fordi jeg er livredd de skal ønske å tilbringe mer tid med meg enn hva jeg vil.

1 hour ago, Den perfekte mor, påan igjen said:

Et par ganger i året kanskje? Jeg får dekket det meste av mitt sosiale behov på jobb, og ønsker ikke å bruke tiden min på annet enn nærmeste familie utover det. Har en barndomsvenninne som jeg snapper med innimellom, ellers treffes vi ca en gang eller to i året. Jeg kan faktisk være litt tilbakeholden med nye bekjentskaper, fordi jeg er livredd de skal ønske å tilbringe mer tid med meg enn hva jeg vil.

Kjenner meg så igjen! Jeg elsker å være alene og har sjeldent behov for å være med venner.

Anonymkode: 7a49b...68a

Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Har du mann? Og stor familie du bruker tiden din på? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du mann? Og stor familie du bruker tiden din på? 

Mine aller nærmeste er samboer og barn. De bruker jeg gjerne tid med. Så vil jeg gjerne ha tid for meg selv, men det er jo hyggelig å treffe mine foreldre, svigerforeldre, søsken, svigersøsken og tantebarn også. Bare ikke så ofte😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...