Gå til innhold

Hva gjør dere når feriepengene kommer på konto?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

De vanlige månedlige utgiftene. Så går 10.000 til reisekontoen, 10.000 til bufferkonto, 10.000 til å betale kredittkortet ned, og så blir det nok litt shopping. Trenger litt nye turklær, og alle ungene har bursdag i juni, så der går resten. 

Anonymkode: 233dd...fb2

Annonse

Fyller opp sparekontoen hvor jeg har tatt ut til å betale for ferie. Resten står på regningskonto for å dekke faste når vi ikke får utbetalt lønn grunnet uttak av ferien. 

Anonymkode: c2fcc...916

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Fyller opp sparekontoen hvor jeg har tatt ut til å betale for ferie. Resten står på regningskonto for å dekke faste når vi ikke får utbetalt lønn grunnet uttak av ferien. 

Får jo lønn når du tar ferie?

Anonymkode: fb746...6c7

Fordeler de etter beste evne på de kontoene jeg har. Pga redusert stilling en periode blir jeg trukket for lønn for fem uker ferie, og jeg jobber bare 40 % akkurat nå.

1 hour ago, Anonym bruker said:

Nei? Jeg får lønn når jeg jobber. Denne måneden fikk jeg lønn + feriepenger, når jeg tar ferie får jeg ikke lønn og må ha satt av feriepengene til det. Skjønner ikke hvordan alle har så mye feriepenger å bruke, mine feriepenger går til vanlige utgifter når jeg ikke får ordinær lønn. 

Anonymkode: 322b5...f33

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Jeg får lønn når jeg jobber. Denne måneden fikk jeg lønn + feriepenger, når jeg tar ferie får jeg ikke lønn og må ha satt av feriepengene til det. Skjønner ikke hvordan alle har så mye feriepenger å bruke, mine feriepenger går til vanlige utgifter når jeg ikke får ordinær lønn. 

Anonymkode: 322b5...f33

Mannen min har overtid og masse tillegg. Derfor har han god «lønn» i juni samtidig som han får betalt når han har ferie. Jeg får feriepenger pluss lønn minus 5 uker i juni, så ca 8000 mer enn vanlig. Ingen høydare 

Anonymkode: b6e4f...6dd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det som er vanlig er at du trekkes for uttak av ferie samtidig som feriepenger utbetales ved fastlønn (normalt juni, 3/22 eller 4/26 ved 12%) eller du får utbetalt feriepenger i tillegg i juni ved timebetalt, hvor du ved uttak av ferie ikke har lønn utbetalt. 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Fordeler de etter beste evne på de kontoene jeg har. Pga redusert stilling en periode blir jeg trukket for lønn for fem uker ferie, og jeg jobber bare 40 % akkurat nå.

Men du blir vel bare trukket ferie etter den stillingen du har? Om du jobbet ville lønnen kun vært 40 %? 

Håper ikke du trekkes for 100 % ferie i 40 %..

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min har overtid og masse tillegg. Derfor har han god «lønn» i juni samtidig som han får betalt når han har ferie. Jeg får feriepenger pluss lønn minus 5 uker i juni, så ca 8000 mer enn vanlig. Ingen høydare 

Jeg får feriepenger pluss lønn i juni, ca 100 000 utbetalt. Vanligvis ligger jeg på 30-35 000 utbetalt. Får ikke lønn for de ukene jeg har ferie, men ca 65 000 i feriepenger dekker mye mer enn jeg ville hatt i lønn for 5 uker med arbeid. 

Anonymkode: 95fa3...8ae

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får feriepenger pluss lønn i juni, ca 100 000 utbetalt. Vanligvis ligger jeg på 30-35 000 utbetalt. Får ikke lønn for de ukene jeg har ferie, men ca 65 000 i feriepenger dekker mye mer enn jeg ville hatt i lønn for 5 uker med arbeid. 

Anonymkode: 95fa3...8ae

Her må jeg ha teskje! 🤣hadde jeg fått det sånn hadde bare hatt 67500, som er 2x mndlønn pluss én uke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...