Gå til innhold

Hva gjør dere når feriepengene kommer på konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal de brukes til? 

Anonymkode: fa436...f56

Skrevet

De brukes vel til løpende, vanlige utgifter, og resten til ferie.

Anonymkode: 1b8af...642

Skrevet

Lar en drøy månedslønn stå og fører resten til kosekonto

Anonymkode: 2e9d8...360

Skrevet

Som pengene tilsier, ferie🎉Også vanlige utgifter selvsagt.

Anonymkode: dfc85...b5f

Skrevet

Jeg gjør ikke allverdens. Bruker de på forskjellige ting, og sparer noe. 

Anonymkode: 29718...b79

Skrevet

En del må gå til forbruk for den mnd jeg får mindre i lønn fordi jeg hadde ferie.

Ellers går de til sparing og forbruk i ferie.

Anonymkode: ee64e...231

Skrevet

Betaler ut kredittkortet som jeg har brukt for å betale ferietur. 

Anonymkode: 5accd...efc

Skrevet

Setter de på feriekontoen 

Anonymkode: 43375...4a8

Skrevet

Får veldig lite grunnet jobbytte, så regninger

Anonymkode: 91ef4...e9a

Skrevet

Ferie 🏖️🏖️

Anonymkode: fb746...6c7

Skrevet

90000 av de skal brukes til å betale for en hest, og 30000 på regningskonto, 50000 på sparekonto, 20000 på brukskonto. Ferien er betalt.

Anonymkode: b4d66...3da

Skrevet

De vanlige månedlige utgiftene. Så går 10.000 til reisekontoen, 10.000 til bufferkonto, 10.000 til å betale kredittkortet ned, og så blir det nok litt shopping. Trenger litt nye turklær, og alle ungene har bursdag i juni, så der går resten. 

Anonymkode: 233dd...fb2

Skrevet

Jeg tjener rundt 470.000 i året, har fastlønn. Så; faste utgifter da 

Anonymkode: b6e4f...6dd

Skrevet

Fyller opp sparekontoen hvor jeg har tatt ut til å betale for ferie. Resten står på regningskonto for å dekke faste når vi ikke får utbetalt lønn grunnet uttak av ferien. 

Anonymkode: c2fcc...916

Skrevet

Alt det som venter på at feriepenger skal komme på konto.

Anonymkode: 6a3f6...f98

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Fyller opp sparekontoen hvor jeg har tatt ut til å betale for ferie. Resten står på regningskonto for å dekke faste når vi ikke får utbetalt lønn grunnet uttak av ferien. 

Får jo lønn når du tar ferie?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kommer an på h a slags type arbeidsforhold man har det da. 

Anonymkode: 28a65...3e2

Skrevet

Den summen som er ekstra etter at vanlig månedslønn er trukket ifra, går på feriekonto. Selve ferien er betalt, men mat og aktiviteter på ferie betales når vi er på ferie

Anonymkode: 4c0d7...937

Skrevet

Fordeler de etter beste evne på de kontoene jeg har. Pga redusert stilling en periode blir jeg trukket for lønn for fem uker ferie, og jeg jobber bare 40 % akkurat nå.

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Nei? Jeg får lønn når jeg jobber. Denne måneden fikk jeg lønn + feriepenger, når jeg tar ferie får jeg ikke lønn og må ha satt av feriepengene til det. Skjønner ikke hvordan alle har så mye feriepenger å bruke, mine feriepenger går til vanlige utgifter når jeg ikke får ordinær lønn. 

Anonymkode: 322b5...f33

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Jeg får lønn når jeg jobber. Denne måneden fikk jeg lønn + feriepenger, når jeg tar ferie får jeg ikke lønn og må ha satt av feriepengene til det. Skjønner ikke hvordan alle har så mye feriepenger å bruke, mine feriepenger går til vanlige utgifter når jeg ikke får ordinær lønn. 

Anonymkode: 322b5...f33

Mannen min har overtid og masse tillegg. Derfor har han god «lønn» i juni samtidig som han får betalt når han har ferie. Jeg får feriepenger pluss lønn minus 5 uker i juni, så ca 8000 mer enn vanlig. Ingen høydare 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det som er vanlig er at du trekkes for uttak av ferie samtidig som feriepenger utbetales ved fastlønn (normalt juni, 3/22 eller 4/26 ved 12%) eller du får utbetalt feriepenger i tillegg i juni ved timebetalt, hvor du ved uttak av ferie ikke har lønn utbetalt. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Fordeler de etter beste evne på de kontoene jeg har. Pga redusert stilling en periode blir jeg trukket for lønn for fem uker ferie, og jeg jobber bare 40 % akkurat nå.

Men du blir vel bare trukket ferie etter den stillingen du har? Om du jobbet ville lønnen kun vært 40 %? 

Håper ikke du trekkes for 100 % ferie i 40 %..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min har overtid og masse tillegg. Derfor har han god «lønn» i juni samtidig som han får betalt når han har ferie. Jeg får feriepenger pluss lønn minus 5 uker i juni, så ca 8000 mer enn vanlig. Ingen høydare 

Jeg får feriepenger pluss lønn i juni, ca 100 000 utbetalt. Vanligvis ligger jeg på 30-35 000 utbetalt. Får ikke lønn for de ukene jeg har ferie, men ca 65 000 i feriepenger dekker mye mer enn jeg ville hatt i lønn for 5 uker med arbeid. 

Anonymkode: 95fa3...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får feriepenger pluss lønn i juni, ca 100 000 utbetalt. Vanligvis ligger jeg på 30-35 000 utbetalt. Får ikke lønn for de ukene jeg har ferie, men ca 65 000 i feriepenger dekker mye mer enn jeg ville hatt i lønn for 5 uker med arbeid. 

Anonymkode: 95fa3...8ae

Her må jeg ha teskje! 🤣hadde jeg fått det sånn hadde bare hatt 67500, som er 2x mndlønn pluss én uke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...