Gå til innhold

Store oppgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og med siste innspurt på bacheloroppgave og to store fagoppgaver. Er dette virkelig en god måte å teste studentene på? Jeg har inntrykk av at det hovedsaklig viser hvor gode vi er til å skrive oppgaver, ikke hva vi egentlig kan i faget.  I tillegg blir det enormt mye for sensorene å rette. Hvor godt kan de egentlig gå inn i hver oppgave? Det må jo være et mareritt å skulle gå gjennom for eksempel 50 oppgaver på 30 sider. Det er 1500 sider der det meste er piss. Jeg har sett en del oppgaver og det leveres virkelig mye elendig. Hvor mye av oppgavene leser de egentlig?

Nei, tilbake til skrivingen.

Anonymkode: 5d19c...5a0

Fortsetter under...

Skrevet

Vi leser alt, vi forholder oss til alt, og ja, det gir et godt inntrykk av hvordan du evner å anvende teorien og fremstille fagstoffet.

Anonymkode: f586c...da7

Skrevet

Ja det er en god måte å teste studentene. Da kan man teste kapasiteten deres, og skille klinten fra hveten. 

Anonymkode: 7fa1d...e4f

Skrevet

Nå er min erfaring fra bacheloroppgaver i sykepleie, og ja vi leser alt. Selvfølgelig! En oppgave viser mye mer enn du gir inntrykk av å ha forstått. Jeg bryr meg ikke så mye om skrivefeil( selv om de bør unngåes) men jeg bryr meg om refleksjoner, anvendt metode, forskning og forståelse og diskusjon. Det er viktig og det gir et godt bilde av hva du kan. 

Anonymkode: b5155...249

Skrevet

Det er mulig det fungerer. Jeg synes bare det er virker feil at jeg som er god til å skrive oppgaver stort sett ender opp med A, selv om jeg ofte ikke har lest mer enn 1/3 av pensum, mens andre som kan masse, men ikke er så gode på det oppgaveteksten, lett kan få en C.

(Sannsynelig vis er jeg nå mer negativ til oppgavetypen enn jeg vil være om et halvår, siden jeg sitter med flere slike store oppgaver på en gang, som snart har deadline. Jeg er mildt sakt er lei 🤮)

Anonymkode: 5d19c...5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...