Gå til innhold

Gjør du dette? Finn.no evt annet salg

Anbefalte innlegg

Selger et stort møbel feks, og skriver: ny eier må selv demontere og bære ut. Ha med bærehjelp, det er tungt. 

Er det normalt? Jeg ønsker ikke å ha fremmede mennesker inne i huset mitt på den måten. Skal Per og Arild stå på loftet mitt/soverommet mitt i 45 minutter og demontere en stor garderobe og bære den ned? Nei fysj! Jeg demonterer selv, og kjøper kan til bød bære selv.

Anonymkode: 5a0a8...d10

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Selger et stort møbel feks, og skriver: ny eier må selv demontere og bære ut. Ha med bærehjelp, det er tungt. 

Er det normalt? Jeg ønsker ikke å ha fremmede mennesker inne i huset mitt på den måten. Skal Per og Arild stå på loftet mitt/soverommet mitt i 45 minutter og demontere en stor garderobe og bære den ned? Nei fysj! Jeg demonterer selv, og kjøper kan til bød bære selv.

Anonymkode: 5a0a8...d10

Selvsagt gjør jeg det. Vil de ha det så må de gjøre jobben, det er jo virkelig ikke akkurat et overgrep og jeg gidder ikke gjøre jobben.

Annonse

Det har jeg også gjort. Både utendørs og innendørs. Alt fra lekestativ til loftseng. 

Fordelen med dette er jo også at den som skal montere det hjemme hos seg selv har demontert det først, og vet hvordan det skal settes sammen. Det er ikke alltid så lett med møbler uten bruksanvisning.

Anonymkode: 8e370...4c5

Kunne ikke falle meg inn å selv bruke muskelkraft på et møbel jeg ikke vil ha. Da hugger jeg det heller til peisved.

En gang kom en ung dame for å kjøpe et vitrineskap av meg. Hun hadde kjæresten med seg for å bære. Da hjalp jeg dem, for selv om hun var 20 år yngre enn meg, var hun helt ute av stand til å bære noe som helst. Veldig klønete, sjanglete og med null muskelstyrke. Jeg hjalp kjæresten hennes å få det i bilen, men jeg lurer veldig på hvordan de fikk det inn hos seg selv...

Anonymkode: a1023...841

Selvfølgelig. I fjor ga jeg bort tre loftsenger mot demontering. Da kom det en mann med sin datter på tre år, en mann kom alene og så kom det en bestemor med datter og barnebarn. Det gikk veldig fint og vi hadde en hyggelig prat med alle. Menneskemøter beriker livet. Slipp folk inn! Life is what happens outside your comfort zone❤️

Anonymkode: be53b...2fe

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Selvfølgelig. I fjor ga jeg bort tre loftsenger mot demontering. Da kom det en mann med sin datter på tre år, en mann kom alene og så kom det en bestemor med datter og barnebarn. Det gikk veldig fint og vi hadde en hyggelig prat med alle. Menneskemøter beriker livet. Slipp folk inn! Life is what happens outside your comfort zone❤️

Anonymkode: be53b...2fe

Veldig enig. Får alltid gode samtaler gjennom finn 

Anonymkode: f7d3e...38b

Annonse

Jeg har ikke kjøpt eller solgt noe på Finn, men hvis jeg hadde så hadde jeg demontert selv ja. Hadde nok helst båret det ut også ved hjelp av venner eller nabo. Så her er jeg helt enig med Ts uten at det er noe fysj da. Jeg ville bare følt meg ekstremt lite serviceinnstilt og lat, pluss at nei, jeg ville ikke hatt fremmede "jobbende" i huset mitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...