Gå til innhold

Hva er ditt beste Barcelona tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tibidado - gammeldags fornøyelsespark 

Gå i smågater istedenfor Las Ramblas, mange fine og små restauranter og cafeer. 

Gondolen fra borgen ned til stranden. 

Er dere fotballinteresserte så kan et besøk te camp nou( hjemmebanen til Barcelona) være verdt et besøk.

Picasso museet 

Anonymkode: b2860...88f

Var det med svigers noen år tilbake. 

Angrer så mye på at jeg ikke var i den parken der. Park Guell. 

Sagrada Familia er jeg veldig glad for å ha vært i. Utrolig fin opplevelse. 

Syns det var kjekt med hoppe på buss, se byen fra buss. Vakre kvartaler. Den stoppet på toppen av en ås. Der kunstmuseet er? Vakker utsikt over byen. Så det var noe gondoler ved Olympiske anlegget der. 

Anonymkode: f0bc5...1ba

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tibidado - gammeldags fornøyelsespark 

Gå i smågater istedenfor Las Ramblas, mange fine og små restauranter og cafeer. 

Gondolen fra borgen ned til stranden. 

Er dere fotballinteresserte så kan et besøk te camp nou( hjemmebanen til Barcelona) være verdt et besøk.

Picasso museet 

Anonymkode: b2860...88f

Tusen takk for tips!

Ligger Tibidado tett på sentrum? Er det den man kan nå ved å ta taubanen fra Barcelonetta?

Mannen min har problemer med å gå langt, så jeg håper det er relativt lett å komme seg rundt, og muligheter for pauser underveis.. 

Lurte også på om den parc Guell ligger i sentrum?

Vi skal bo i en sidegate til Ramblas, ikke så langt fra placa de Catalunya

HI

Anonymkode: c8df0...de6

Bygg av arkitekten Gaudi, Casa Mila, Park Guell og Segrada Familia. For spesielt interesserte i arkitektur anbefales også Barcelonapaviljongen av Mies van der Rohe, laget til verdensutstillingen i 1929, veldig moderne i sin tid.

Anonymkode: a22b6...07a

Kjøp en dagsbillett på hop on/hop off- bussen, så kan dere bruke den som transport mellom alle severdighetene underveis.

Spise middag og ta et par glass i bydelen Gràcia. Litt mer mangfoldig og spennende enn turistmaskinen.

Anonymkode: 5ded7...3dd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...