Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Han blir så sint når han må legge seg. Sier han vil dø osv. I går gikk han på kjøkkenet for å finne seg en kniv for å skade seg selv.. hva skal jeg gjøre egentlig? Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Hva ville du gjort? Hvis det var din sønn? Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 Huff.Høres ut som han har utfordringer med å regulere følelsene sine? Kanskje også på annet enn leggetid? Forbereder du han? Slik at han har god tid til å avslutte det han holder på med. Kanskje finne en spennende bok å lese høyt før leggetid selv om han er stor? Anonymkode: 2cb1f...2a5
ReneRene Skrevet 29. mai 2023 #4 Skrevet 29. mai 2023 Noen ganger blir spørsmål litt vanskelige å svare på. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om sønnen min i sinne gikk for å hente en kniv for å skade seg pga leggetid. Jeg klarer ikke å sette meg inn i det. Det jeg tenker er at det nok er flere ting her som er litt lettere å relatere til. Som hvor dette startet kanskje? For det her er vel ikke noe helt utypisk han sånn ut av intet?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Huff.Høres ut som han har utfordringer med å regulere følelsene sine? Kanskje også på annet enn leggetid? Forbereder du han? Slik at han har god tid til å avslutte det han holder på med. Kanskje finne en spennende bok å lese høyt før leggetid selv om han er stor? Anonymkode: 2cb1f...2a5 Jeg prøver hver kveld å forberede han. Men må kanskje sterkere midler til... jeg pleier alltid å pusse tennene hans og stryke han på ryggen. Det vet han. Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 Prat med han i "fredstid ". Hva er det som gjør at han blir så sint/frustrert/uregulert når han skal legge seg? Still deg undrende og ikke fordømmende. Anonymkode: 5ed14...e5a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Prat med han i "fredstid ". Hva er det som gjør at han blir så sint/frustrert/uregulert når han skal legge seg? Still deg undrende og ikke fordømmende. Anonymkode: 5ed14...e5a Ja, det har jeg gjort. Da sier han at det er en drøm. Og han gir seg ikke 😢 det er veldig vondt Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Skrevet 29. mai 2023 ReneRene skrev (23 minutter siden): Noen ganger blir spørsmål litt vanskelige å svare på. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om sønnen min i sinne gikk for å hente en kniv for å skade seg pga leggetid. Jeg klarer ikke å sette meg inn i det. Det jeg tenker er at det nok er flere ting her som er litt lettere å relatere til. Som hvor dette startet kanskje? For det her er vel ikke noe helt utypisk han sånn ut av intet? Forstår godt at det er vanskelig å svare på. Det er vanskelig 😢 det er mye ja. Men akkurat dette med kniv er nytt. Er vanskelig. Tror jeg ringer bup i morgen Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Forstår godt at det er vanskelig å svare på. Det er vanskelig 😢 det er mye ja. Men akkurat dette med kniv er nytt. Er vanskelig. Tror jeg ringer bup i morgen Anonymkode: aab4a...1e1 Det hjelper ikke å ringe bup i morgen. De må få henvisning fra feks fastlege, og det tar gjerne flere mnd. Å ringe bup er ikke noe poeng, du kommer kun til sentralbordet. Ta heller kontakt med fastlegen eller helsesykepleier på skolen, sånn at du eventuelt kan få en henvisning til bup. Anonymkode: 59fd8...8a3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det hjelper ikke å ringe bup i morgen. De må få henvisning fra feks fastlege, og det tar gjerne flere mnd. Å ringe bup er ikke noe poeng, du kommer kun til sentralbordet. Ta heller kontakt med fastlegen eller helsesykepleier på skolen, sånn at du eventuelt kan få en henvisning til bup. Anonymkode: 59fd8...8a3 Ja. Sant det. Men vi går allerede til bup Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Ja. Sant det. Men vi går allerede til bup Anonymkode: aab4a...1e1 Da kan du fint ringe BUP. Anonymkode: ab6d9...532
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Skrevet 29. mai 2023 Om dere allerede er innunder bup ville jeg helt klart ringt i morgen Si at ting har eskalert og at dere sårt trenger hjelp fort, for dette er skremmende for dere alle. Anonymkode: c586f...39b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #13 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Om dere allerede er innunder bup ville jeg helt klart ringt i morgen Si at ting har eskalert og at dere sårt trenger hjelp fort, for dette er skremmende for dere alle. Anonymkode: c586f...39b Det skal jeg Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #14 Skrevet 29. mai 2023 Jeg tok en dag barnet mitt med på legevakten, der fikk vi snakket litt sammen og roet ned barnet, en slags nødhjelp det og da. Vi har også blitt fortalt at i kriser, kan vi ringe til barnevernvakten. Håper det ordner seg for dere. Anonymkode: ae0f7...652
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2023 #15 Skrevet 29. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg prøver hver kveld å forberede han. Men må kanskje sterkere midler til... jeg pleier alltid å pusse tennene hans og stryke han på ryggen. Det vet han. Anonymkode: aab4a...1e1 Når kl legger han seg? Anonymkode: 6c302...0cb
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2023 #16 Skrevet 30. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Når kl legger han seg? Anonymkode: 6c302...0cb I helgene blir han rasende hvis han må legge seg før kl.24. I ukedagene legger han seg ca 21¹⁵ Anonymkode: aab4a...1e1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Skrevet 30. mai 2023 Gruer han seg til skolen? Anonymkode: 94b42...463
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2023 #18 Skrevet 30. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Gruer han seg til skolen? Anonymkode: 94b42...463 Ja. Men dette var i helgen 😢 Jeg ringte bup. De er ivertfal på saken. Anonymkode: aab4a...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå