Gå til innhold

Hvilken storby i Europa anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er snakk om juli/august ville jeg personlig ikke valgt Barcelona, Roma eller en by såpass langt syd. Det kan bli uutholdelig varmt der på sommeren, og da orker man ikke oppleve så mye som ønsket. Mye bedre å reise dit på våren eller høsten ☺️

Jeg vil anbefale både Amsterdam og København. Sjarmerende byer med mange opplevelser. 

Annonse

Kira skrev (1 time siden):

Hvis det er snakk om juli/august ville jeg personlig ikke valgt Barcelona, Roma eller en by såpass langt syd. Det kan bli uutholdelig varmt der på sommeren, og da orker man ikke oppleve så mye som ønsket. Mye bedre å reise dit på våren eller høsten ☺️

Jeg vil anbefale både Amsterdam og København. Sjarmerende byer med mange opplevelser. 

Barcelona er vel i nord Spania, og bedre enn andre deler av landet?

Men vi drar dit i juni for å være tryggere mht. varmen. 

Anonymkode: 7298a...447

Barcelona er den beste byen, syns jeg personlig. Der koser jeg meg glugg - selv om man gjerne må passe på tingene sine godt… Men mange fine byer ellers og: Athen, Zurich, Reykjavik, Riga, Krakow feks. 

Anonymkode: 3348a...9d4

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Litt greit å vite hvor dere er på vei fra og til…

Anonymkode: e00fd...0e6

Det betyr ikke så mye egentlig for vi skal kjøre fra sør i Italia men skal bruke gode to uker så vi kjører gjerne «hvor som helst». 

Anonymkode: de3bd...78d

Kira skrev (9 timer siden):

Det har du rett i! 

F.eks. Roma er altfor varmt i juli og august. Jeg trekker forslaget mitt. 

Hva med Stockholm? Har dere utforsket den? Skjærgården, f.eks. 

Anonymkode: afa1b...ae5

Annonse

Kira skrev (10 timer siden):

Det er ikke noe problem. Vi er vant med å være 5-6 uker i Europa i juli/august og har besøkt både Praha, Madrid, Barcelona, Ljubljana, Milano og litt flere i dette tidsrom og ja, det er varmt men ikke krise 🙂

Anonymkode: de3bd...78d

Det kommer helt an på hva dere er opptatt av og vil se. Berlin er jo en kulturby hvor dere får opplevd det meste, mens Antwerpen har en helt fantastisk bydel med vakker arkitektur. Amsterdam er også en flott by. Flere byer i Tyskland som fks Lubeck er verdt et besøk. Så er det jo de skandinaviske større byene. Jeg ville tenkt på hva jeg vil oppleve - om det er vakker arkitektur, berømte severdigheter, gode matopplevelser, shopping- og så bruke google, eventuellt søke opp videoer på you tube. Her blir det subjektive forslag uten så mye konkret å gå etter, og dere kan jo ha helt andre preferanser. Jeg vil likevel si at Berlin skiller seg ut mtp opplevelser, og Antwerpen med arkitektur. Av stedene jeg har vært. Men matopplevelsene har vært Paris og København faktisk. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Barcelona er vel i nord Spania, og bedre enn andre deler av landet?

Men vi drar dit i juni for å være tryggere mht. varmen. 

Er like varmt der som andre steder om sommeren, altså. 

Anonymkode: 2d0f6...fa7

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er like varmt der som andre steder om sommeren, altså. 

Anonymkode: 2d0f6...fa7

Ok.. det var noe annet vi hørte fra venner som bor i Spania. Men vi valgte uansett juni.. 

Dere kan stoppe i flere. I fjor stoppet vi i Ljubljana, Wien, Bratislava, Praha, Berlin og København på vei hjem fra Italia. 

I år vurderer vi å ta Bremen, Amsterdam, Brussel, Luxembourg og Strasborg på vei ned.

Anonymkode: 2c47e...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...