Gå til innhold

Kan noen svare meg. Er dette normalt? Har dette skjedd dere før?

Anbefalte innlegg

De to siste dagene har jeg vært ekstremt tørst. Våknet på natta flere ganger for å drikke, og det er en tørste som er helt ekstrem.

På ett døgn har jeg drukket 5 halvannen litere med Pepsi Max, noe vann og litt saft! 
Mannen min tror det har rabla for meg.

Litt trøtt, men det kan være for jeg plutselig er oppe og drikker og.

Hva skyldes dette?????

Anonymkode: 2d97b...a14

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du bør bytte ut brusen med vann. Hvis jeg drikker bare kaffe og brus iløpet av dagen blir jeg helt latterlig tørst på kvelden 

Anonymkode: 6e687...822

Vann slukket ikke tørsten, det eneste som har stoppet det litt har vært så iskald brus at du begynner å hikke etterpå. 

Mye salt mat. Drikk mer vann enn brus. Du drikker brus med koffein og om det står det på nettet: Koffeinet tiltrekker seg væske, noe som betyr at du oftere må tisse og dessuten risikerer å bli dehydrert

Anonymkode: e316d...087

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mye salt mat. Drikk mer vann enn brus. Du drikker brus med koffein og om det står det på nettet: Koffeinet tiltrekker seg væske, noe som betyr at du oftere må tisse og dessuten risikerer å bli dehydrert

Anonymkode: e316d...087

Takk. Ja, i dag har jeg holdt meg til normal mat. Er ufattelig merkelig å være så tørst. Skal bytte ut brus med annen drikke. 

Annonse

* Du spiser veldig mye salt. Dette vil gjøre deg tørst
* Du drikker vanndrivende drikke. Koffein f.eks er vanndrivende. 
* Det å bli veldig tørst er også et tegn på diabetes, så få testet blodsukkeret ditt. 

Det er ikke unormalt å bli veldig tørst av det kostholdet du har med mye salt mat og vanndrivende væske. Dette er noe du kan endre allerede nå. Så kan du ta deg en tur til legen når de åpner. Det å teste blodsukkeret er raskt gjort (blodsukkerverdiene du har ved testtidspunkt får du vite med en gang, langtidsblodsukker tar litt lengre tid)

Anonymkode: 69b89...a2e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vann slukket ikke tørsten, det eneste som har stoppet det litt har vært så iskald brus at du begynner å hikke etterpå. 

Hvis du mener at vann ikke slukker tørsten, men at Pepsi Max gjør det, vil jeg påstå at tørsten din er psykisk.

Anonymkode: 61a82...b39

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde pepsi max slukket tørsten så hadde du ikke måtte drikke 7,5 liter av det.

Anonymkode: 02980...5f2

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Av middag har jeg spist kebab og pizza de siste dagene. Meksikansk potetgull… som kanskje er sterkere enn normalt?!

Så mye salt mat! ikke rart du er tørst. Har jeg bestilt thailandsk mat feks så blir jeg veldig tørst. 

Spiste kebab i stad.. Har drukket 4 glass vann på én time. 

Anonymkode: bbc83...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...