Gå til innhold

Søkte på en jobb med søknadsfrist 21/5, har ikke hørt noe enda.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Det er helt vanlig at det tar tid. De skal gå gjennom søknadene før de velger ut de som de ønsker å intervjue. Om de f. eks har fått 150 søknader, så er jo ikke det gjort i en håndvending. 

Anonymkode: b1249...f3c

Sist jeg byttet jobb gikk søknadsfristen ut i midten av oktober, fikk svar i slutten av november, intervju i starten av desember og jobbtilbud 22. desember.

Det kan ta lang tid, men som regel bør du ha hørt noe innen en mnd.

Anonymkode: 2d500...9de

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har rekorden 😁 

Søknadsfrist 15.05. Innkalt på intervju i slutten av august. Tilbud om jobben i februar året etterpå. 
Men dette er i staten da. 

Anonymkode: f46c7...56a

Hjelpes 😆 

Jeg søkte en jobb i kommunen, fikk brev i posten 6 mnd senere at stillingen var besatt internt. Da tenker jeg man like gjerne kan droppe å bruke tid på tilbakemelding. 

Anonymkode: 681d1...a79

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hjelpes 😆 

Jeg søkte en jobb i kommunen, fikk brev i posten 6 mnd senere at stillingen var besatt internt. Da tenker jeg man like gjerne kan droppe å bruke tid på tilbakemelding. 

Anonymkode: 681d1...a79

Man er pliktig til det. 
Og i jobber der det kreves sikkerhetsklarering kan det ta opp til ett år. Dessverre. Men sånn er det. 

Anonymkode: 3b554...821

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man er pliktig til det. 
Og i jobber der det kreves sikkerhetsklarering kan det ta opp til ett år. Dessverre. Men sånn er det. 

Anonymkode: 3b554...821

Meg over som fikk jobbtilbudet 26.9: Aksepterte, fylte ut papirer og ble sikkerhetsklarert ("Hemmelig") 28.10.

Anonymkode: 7b0b2...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...