Gå til innhold

Hvilken app har du lastet ned som har vært mer morsom/nyttig enn du trodde?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke morsom, men nyttig. Listonic. Det viste seg at hele familien kunne koble på samme listen, så da kan alle skrive inn når noe blir tomt, f.eks. melk, syltetøy el., og så blir det automatisk oppdatert i alle sin liste. Hvis en av oss voksne da er innom butikken, så ligger det en fiks ferdig handleliste der som vi bare krysser ut på. Så om begge er innom butikken på vei hjem fra jobb, så slipper vi at det blir handlet dobbelt opp også, for man ser da at listen har blitt tom. I tillegg har jeg laget til en egen liste for pakking, så nå husker jeg å ta med alt på turer osv.

Anonymkode: a422f...4b6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For min del er det en app som identifiserer fugler på måten de kvitrer. Veldig morsomt å finne ut hva som faktisk finnes rundt meg av de jeg ikke kan se. 

Anonymkode: dc7b9...13e

Hva heter den? Jeg er hekta på Redecor, kjekt designspill uten reklame. 

Anonymkode: 08daa...6e1

Sky map! Du holder telefonen mot en stjerne/planet, så ser du hvilket himmellegeme det er. Også stjernebilder. Lærer mye nytt med den. 

Dette er for andriod, men finnes tilsvarende for iphone. 

tante grusom master of law skrev (4 minutter siden):

Sky map! Du holder telefonen mot en stjerne/planet, så ser du hvilket himmellegeme det er. Også stjernebilder. Lærer mye nytt med den. 

Dette er for andriod, men finnes tilsvarende for iphone. 

Jeg har en liknende som heter SkyView. Det er veldig fint å kikke opp på vei hjem fra jobb om vinteren, f. eks, og så kan du se at der er Jupiter, og den der er Mars. 

Jeg liker godt ArtsOrakel, den har vi brukt mye på små og store turer. Hvis du lurer på hva slags plante/fugl/insekt du ser, så kan du sjekke i appen. (Og så er det også litt gøy å ta bilder av hverandre og lage rare grimaser og se hva artsorakelet mener du likner mest på!). 

Annonse

Annonse

Shazam - identifiserer enhver samg den hører.

Nofence - forteller hvor i nærområdet det går kuer og sauer løst på beitet. (Greit å hvite akkurat hvor kuene er i skogen når jeg går der med bikkja)

Anonymkode: db07b...595

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nofence - forteller hvor i nærområdet det går kuer og sauer løst på beitet. (Greit å hvite akkurat hvor kuene er i skogen når jeg går der med bikkja)

Ok? 

Anonymkode: c3db7...d4c

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ok? 

Anonymkode: c3db7...d4c

Yes det er helt ok å vite.

For jeg gidder ikke beklage skrivefeilen, da jeg er helt overbevist om at du skjønte hva jeg skulle skrive.

Goodify. Om du vil hjelpe og bidra,eller om du trenger at noen gjør. Anbefaler alle å laste ned den appen hvis du har muligheter eller behov for å gjøre noe for andre. 

Anonymkode: b6a09...eb2

Språkappen New Amigos. Jeg har øvd på samisk og litt av hvert via den appen.

Helseappen Simple. Jeg ante ikke at jeg drakk så lite væske på en dag, før jeg begynte å registrere alt i appen! Den hjelper meg med periodisk faste også, og jeg logger all aktivitet der også. Nyttig!

Anonymkode: 5557b...9c6

Anonym bruker skrev (På 28.5.2023 den 14.50):

Trenger ikke VIPPs og spond sa jeg... og hvor feil kan man ta gitt... elelr liker jeg  de som gjenkjenenr natur. blomster, isnekter, stjernetegn... og globle

Anonymkode: ef0c3...63a

Hva er isnekter og globle?

Anonymkode: 5557b...9c6

Anonym bruker skrev (På 28.5.2023 den 12.57):

Ikke morsom, men nyttig. Listonic. Det viste seg at hele familien kunne koble på samme listen, så da kan alle skrive inn når noe blir tomt, f.eks. melk, syltetøy el., og så blir det automatisk oppdatert i alle sin liste. Hvis en av oss voksne da er innom butikken, så ligger det en fiks ferdig handleliste der som vi bare krysser ut på. Så om begge er innom butikken på vei hjem fra jobb, så slipper vi at det blir handlet dobbelt opp også, for man ser da at listen har blitt tom. I tillegg har jeg laget til en egen liste for pakking, så nå husker jeg å ta med alt på turer osv.

Anonymkode: a422f...4b6

Jeg har en sånn app jeg også, med samme egenskap som det du beskriver - AnyList. Vi er helt avhengig av den her i huset nå. Jeg kan oppdatere handlelisten mens mannen er i butikken og han får øyeblikkelig oppdatering på lista si mens han handler. Ubeskrivelig nyttig. 

vi bruker den også til pakkeliste, ønskelister for alle i familien (jeg har bursdag i september og har aldri noe jeg ønsker meg i september, men i februar, derimot, dukker det opp noe. Da skriver jeg det på lista, så Jan mannen min se på den og bruke ønskene selv eller dele videre med familiemedlemmer. 

Det er også en egen funksjon for å planlegge middag og andre måltider i appen, og man kan legge inn oppskrifter, hvor man så kan legge til ingredienslista i handlelista si. Middagsplanleggeren er praktisk når man har travle perioder, besøk osv. 

bruker den også til lister over hva barns har fått i gave av hvem til jul og bursdag, hva vi har kjøpt i gave til andre, ferieplanlegging (li år skal vi på bilferie i Danmark, og da har vi laget en liste over alle bookingene våre og ting man kan gjøre i hver by feks), lister over ting som må gjøres med/i huset/på hytta osv. En periode hadde jeg til og med liste over hva vi hadde i fryseren, fordi jeg innførte «nå-må-vi-spise-det-vi-har-hjemme-og-ikke-kjøpe-ny-mat-hele-tiden-prosjekt». Gjesteliste/planleggingsliste ifbm selskaper vi skal ha. 

Vi kan også dele lister med andre utenfor familien, så vi har en felles liste med søsteren min og hennes mann ift ting som må fikses i huset til mine foreldre feks. 

Favorittliste mi er kanskje den jeg har kalt «vaktmesteren». Der skriver jeg opp ting jeg kunne tenke meg å få hjelp til av min mann. Og så ordner/gjør han ting på den lista når han har tid og ork. Det er ikke bare klassiske vaktmester-ting da, navnet på lista er en intern humor-greie oss i mellom også. 

rett og slett veldig praktisk på alle mulige måter. 

Anonymkode: 5ccda...770

Anonym bruker skrev (På 29.5.2023 den 1.19):

Hvordan registrerer den ku og sau? Forutsetter den at dyra har på seg en eller annen form for gps eller annet?

Anonymkode: a615e...f3a

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan registrerer den ku og sau? Forutsetter den at dyra har på seg en eller annen form for gps eller annet?

Ja, dette vil kun fungere der dyreeier bruker nettopp Nofence-teknlogien for å holde dyrene innenfor et definert område. Ikke veldig utbredt, så ikke noe å stole på at finnes. 

Anonymkode: 2b97c...940

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja dyrene går med en slags merking som både gjør at de ikke går utenfor et elektronisk gjerde og at vi kan se nøyaktig hvor alle er på et kart.

Er nok ikke veldig utbredt, men her hos meg bruker mange det. Og dyrene lever livets glade dager hele sommeren løs i skogen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...