Gå til innhold

Kansellert fly på utreise. Rettigheter?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt fly og hotell i juni. I dag fikk jeg mail om kansellert utreise, og tilbud om å reise to dager senere. Jeg vil da miste to dager av ferien. Jeg vil også miste mulighet for å dra på planlagt besøk, få skyss til flyplassen og andre småting.

Har jeg rett til noen form for kompensasjon her, eller mister jeg rettigheter fordi jeg fikk beskjed i «god tid» og det er på utreise?

Anonymkode: c397b...e6d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bestilt fly og hotell i juni. I dag fikk jeg mail om kansellert utreise, og tilbud om å reise to dager senere. Jeg vil da miste to dager av ferien. Jeg vil også miste mulighet for å dra på planlagt besøk, få skyss til flyplassen og andre småting.

Har jeg rett til noen form for kompensasjon her, eller mister jeg rettigheter fordi jeg fikk beskjed i «god tid» og det er på utreise?

https://flyforsinkelser.no/avlyst-fly?gad=1&gclid=CjwKCAjw1MajBhAcEiwAagW9MZ3QBWC5dX82RSj4Bg6siVrZpGVp7wG0eq0no6Y7Fjv4XYjiWhP6tBoClSoQAvD_BwE

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har ikke krav på annet enn å godta eller avslå. 

Anonymkode: a86d9...0de

Er nesten tre uker til jeg skal ut og fly. Skulle vært i bryllup på lørdagen, men det lar seg dessverre ikke gjøre nå. Kommer frem til destinasjonen dagen etter.

Alternativt kunne jeg få en flytur som innebærer overnatting. Da vil jeg miste vielsen, ikke kunne bli hentet på flyplassen, men få med meg selve festen. MEN, da må jeg betale hotell på mellomlandingen. Dette blir fort minst 2000kr, og det har jeg ikke akkurat nå. Var mest det jeg håpet at flyselskapet kanskje kunne dekke.

hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...