Gå til innhold

Middags gjest komme med middags ønske for neste gang? Innafår?

Anbefalte innlegg

Jada jeg liker å lage mat og liker at folk liker maten min, men er ikke så glad når folk skal fortelle meg eller komme med middags ønsker🙈

Da mener jeg  

«ååå med hjemmelaget brød til tilbehør ! Og litt reke biter må jo til i suppa!», «hvorfor ikke hjemmelaget foccaia? Det tar jo ikke så langt tid å lage?»

jeg synes det var litt krevende av venninna mi og etterspør for hjemmelaget suppe med crispy bacon biter og hjemmelaget brød, det tar jo tid og koster jo😅

Og alt annet av tilbehør, Er jo jeg og min mann som må stå får betaling for disse ønskene og mat produktene, hadde vert noe annet om ønskende meny ble spleiset, spesielt da hennes sambo er en virkelig storspiser, så å komme med middags ønsker kan fort bli dyrt spesielt da vi blir servert med knoss og toro og lignendes..🙈 men jeg vil jo ikke komme ut som frekk vertinne. 

Men hadde dere gjort det om en av deres venner som kommer på middag sier om middags ønske neste gang? Når meg og mannen min drar hos dem så har vi aldri middags ønske og spiser det vi får servert uansett om det er fiskepinner med potetmos i pose med fryste grønnsaker

Anonymkode: 6aa2a...3bf

Fortsetter under...

Hvor mange ganger skal du skrive om det samme? Hvis du er så oppgitt over maten du får servert tilbake, og attpåtil opplever vennene dine som frekke og storforlangende, løser du det enkelt ved å slutte å invitere.

Anonymkode: f3aa0...015

Annonse

Nei det er ikke helt innafor, men hvis de har fått det servert tidligere hos dere, så kan det være et slags forsøk på kompliment. Hvis ikke er det bare tankeløst og dumt. 

Du får bare svare at nei, det blir nok ikke med ditt eller datt, men du må gjerne ha med hjemmebakt brød selv. Eller annet som fort lar deg fikse, som topping med bacon. Selv om det er sært 🙃

Lag den maten du vil, og så spiser de nok det de får servert og syns det smaker. Ikke la det påvirke deg så veldig- det er jo ikke du som gjør noe feil. 

Det er jo et ønske de kommer med. Det er ikke det samme som bestilling. Folk kan jo ønske alt de vil, du er jo ikke forpliktet til å følge det. Det er kanskje litt spesielt å sitte ved matbordet og drømme opp en meny til neste gang, men jeg tror jeg ville tatt det som en måte å gi meg komplimenter for matlagingskunstene mine. Om de ellers er trivelige folk så hadde jeg latt det skli og servert akkurat det som passet meg neste gang. 

Det er uhøflig. MEN…. Noen ganger spør jeg venninna mi om hun skal lage lasagne snart. Hun lager veldig god lasagne. Hun blir aldri sur for det og som oftest inviteres jeg ganske raskt på lasagne. Mmmmm. Fikk lyst på lasagnen hennes nå. 

Anonymkode: 7661b...530

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Høres bare ut som de snakker om god mat og hva de liker. Sier jo ikke du MÅ lage det. Drama.

Anonymkode: 39dec...2ee

Neida er noe annet om hadde sagt

»ååå det må du lage en annen gang»

men ikke liksom

»århh kan ikke du lage det neste gang vi kommer?»

da høres det og føles litt krevende. 
og forvente å få alt gratis servert når det koster og er tidskrevende

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

men ikke liksom

Du er veldig opphengt i dette med «gratis». Er ikke mat per definisjon «gratis» når man er på besøk da? Er det slik at du sitter og fører logg over hvem som bruker flest kroner på mat til den andre?

Anonymkode: 864a8...d3c

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

men ikke liksom

Det er ingen forskjell i de to eksemplene. 

Venninna mi sier hele tiden "Nå MÅ du lage xxx igjen!", hun sier det fordi hun elsker den retten og hun mener at ingen lager den som jeg. Det er ikke frekt eller uhøflig, det er et skikkelig kompliment. 

Anonymkode: b71ca...ed7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

men ikke liksom

Du får og maten gratis servert når du er hos de.

Anonymkode: a0970...227

Anonym bruker skrev (På 27.5.2023 den 13.47):

Jada jeg liker å lage mat og liker at folk liker maten min, men er ikke så glad når folk skal fortelle meg eller komme med middags ønsker🙈

Da mener jeg  

«ååå med hjemmelaget brød til tilbehør ! Og litt reke biter må jo til i suppa!», «hvorfor ikke hjemmelaget foccaia? Det tar jo ikke så langt tid å lage?»

jeg synes det var litt krevende av venninna mi og etterspør for hjemmelaget suppe med crispy bacon biter og hjemmelaget brød, det tar jo tid og koster jo😅

Og alt annet av tilbehør, Er jo jeg og min mann som må stå får betaling for disse ønskene og mat produktene, hadde vert noe annet om ønskende meny ble spleiset, spesielt da hennes sambo er en virkelig storspiser, så å komme med middags ønsker kan fort bli dyrt spesielt da vi blir servert med knoss og toro og lignendes..🙈 men jeg vil jo ikke komme ut som frekk vertinne. 

Men hadde dere gjort det om en av deres venner som kommer på middag sier om middags ønske neste gang? Når meg og mannen min drar hos dem så har vi aldri middags ønske og spiser det vi får servert uansett om det er fiskepinner med potetmos i pose med fryste grønnsaker

Hvorfor er dere venner?

Anonymkode: aec6c...bc5

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De liker maten deres tydeligvis, det er jo et kompliment. Men hvis det plager deg, så er det jo bare å servere toro neste gang det.

Jeg ville sagt det var det motsatte... hva serverer du hi? Ber de om ting de har fått før, eller prøver de gå deg til å lage noe "bedre" enn det du serverer?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville sagt det var det motsatte... hva serverer du hi? Ber de om ting de har fått før, eller prøver de gå deg til å lage noe "bedre" enn det du serverer?

Det er jo uansett frekt. 

Anonymkode: f9056...7f4

Anonym bruker skrev (På 28.5.2023 den 19.07):

Du får og maten gratis servert når du er hos de.

Ja, men jeg lager ikke middags ønsker hos dem når vi spiser hos dem. Tenker man lar verten lage dem den vil.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, men jeg lager ikke middags ønsker hos dem når vi spiser hos dem. Tenker man lar verten lage dem den vil.

Men skjønner du ikke forskjell på ønske og krav? Eller truer hun med sanksjoner om du ikke følger ordre?

Anonymkode: d914a...e1c

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Vanskelig du. Ønsker er ok, du avgjør om du tar de til deg eller velger rett selv. Synes der er fint med ønsker, da vet jeg hva gjestene setter ekstra pris på. Lager enten noe jeg ønsker, eller noe gjestene har ønsket. 

Er det for ille, be de slutte.

Anonymkode: b71ca...ed7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men skjønner du ikke forskjell på ønske og krav? Eller truer hun med sanksjoner om du ikke følger ordre?

Anonymkode: d914a...e1c

Ja ønske ja, men sist middagsbesøk spurte hun etter det hun ønsket, om det var ikke det vi skulle lage, så jeg ble litt forvirret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...