Gå til innhold

Ha med seg syke barn på jobb?

Anbefalte innlegg

Det hender en sjelden gang at en kollega eller to har med seg en småsyk unge, gjerne i småskolealder, på jobb om de må i et møte og ungen kan sitte og pusle for seg selv i en time. Vi har en sofakrok rett utenfor mitt kontor og i dag kom en kollega jeg ikke kjenner så godt og installerte sin syke unge der. Barnet var 5-6 år, feberblank i øynene og tydeligvis kvalm, for han la ut håndklær og satte bøtte på gulvet før han gikk på et møte på møterommet i andre enden av korridoren og ikke kom tilbake før etter over en time. Barnet var ikke til bry, men var så syk at h*n lå og småsov og småynket seg, og vi var flere som var bortom og breide over og kikket til. En ting er omsorgen for barnet. Man drar ikke et så sykt barn ut for å gå i et møte nå som det finnes Teams? Noe annet er å dra med seg et så sykt, lite barn inn et sted der det kan smitte en bråte andre. Jeg løftet det med min leder som skal ta det videre i ledergruppa. Har dere regler for å ta med syke/ friske barn på jobb hos dere?

Anonymkode: 2b4a1...974

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440498-ha-med-seg-syke-barn-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg jobber i et yrke (IT) der hjemmekontor for de aller fleste er mulig. Her har det dermed blitt en tradisjon for at alle som er litt småpjusk jobber hjemmefra. Da slipper man å smitte andre. Etter korona er det ingen som kommer på jobb om de har mer enn en lett forkjølelse, da jobbes det hjemmefra

Anonymkode: bda56...830

Helt ugreit, bra du sa noe til ledelsen. Jeg synes heller ikke karantenedøgnet er greit. Hvorfor er det ok å utsette voksne for mulig smitte når grunnen til at barnet ikke er i barnehagen pga. karantene er for å ikke utsette barna og ansatte der for smitte?

Anonymkode: 2a301...f31

Annonse

Vi kan ikke ha besøk på jobb, verken av barn eller voksne, det ville krevd ulike sikkerhetsklareringer, så det er ikke noe vi trenger å ta stilling til. 

Da jeg jobbet som saksbehandler med eget kontor hendte det at vi tok med  barn på jobb ifbm planleggingsdag/karantenedag el.l., men aldri syke barn. 
De oppholdt seg da på eget kontor, ikke i fellesarealer. 

Anonymkode: bb119...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...