Gå til innhold

Bør det være en grense for hvor mange tråder hver enkelt bruker deltar i her?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du sier du er intelligent men ikke klok, og der tror jeg du treffer spikeren rett på hodet. Du mangler evnen til å kjenne din besøkelsestid, til å forstå når det er nok. 

Anonymkode: 3ff80...928

Jeg skrev at jeg vet jeg er intelligent og ikke -alltid- klok ja. Tror den nyansen gikk deg forbi. Selvfølgelig vet jeg det. Å respondere på visse ting burde jeg såklart vært klok nok til å ikke gjøre. Det er igrunnen admins jobb å ta tak i det. Og det gjør hun som regel også. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg skrev at jeg vet jeg er intelligent og ikke -alltid- klok ja. Tror den nyansen gikk deg forbi. Selvfølgelig vet jeg det. Å respondere på visse ting burde jeg såklart vært klok nok til å ikke gjøre. Det er igrunnen admins jobb å ta tak i det. Og det gjør hun som regel også. 

Intelligent og stort sett klok, er det sånn å forstå?

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Jeg så nyansen. Du ser den ikke. 

Anonymkode: 3ff80...928

ostepop123 skrev (Akkurat nå):

Intelligent og stort sett klok, er det sånn å forstå?

Ja.. jeg vil mene det. Ut fra respons og div samt prestasjoner. 

Men hva med å holde seg til tema her? 

For å holde meg til tema: Ja det burde være en grense for mange tråder en bruker skal delta i. Spesiellt for deg, men sikkert for en og annen også.
Men du er som Askeladden ingen kunne målbinde. 

Må være ufattelig kjedelig å leve livet sitt gjennom diverse forum. 

Anonymkode: 0f41c...835

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

For å holde meg til tema: Ja det burde være en grense for mange tråder en bruker skal delta i. Spesiellt for deg, men sikkert for en og annen også.
Men du er som Askeladden ingen kunne målbinde. 

Må være ufattelig kjedelig å leve livet sitt gjennom diverse forum. 

Anonymkode: 0f41c...835

😊 Nå appellerte du til min sans for humor. Den var litt søt selv om du nok ikke mente det sånn.

De som lever sitt liv gjennom forum må få lov til det. Det er vel ikke noen standard på hvor lykkelig eller tilfreds man er utfra det? Det handler nok mye mer om hvordan man blir møtt på nett og ellers. Alle har ikke dine preferanser vet du 🙂

Og, hvis det skal være en grense, så kan du nok ikke forvente at de DU akkurat har problemer med skal få moderasjoner. Da har ihvertfall du vært for mye på nett- med negativt utfall. 

Det må jo gjelde alle er ingen. 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (31 minutter siden):

😊 Nå appellerte du til min sans for humor. Den var litt søt selv om du nok ikke mente det sånn.

De som lever sitt liv gjennom forum må få lov til det. Det er vel ikke noen standard på hvor lykkelig eller tilfreds man er utfra det? Det handler nok mye mer om hvordan man blir møtt på nett og ellers. Alle har ikke dine preferanser vet du 🙂

Og, hvis det skal være en grense, så kan du nok ikke forvente at de DU akkurat har problemer med skal få moderasjoner. Da har ihvertfall du vært for mye på nett- med negativt utfall. 

Det må jo gjelde alle er ingen. 

Veldig få vil være i nærheten av grensen og de fleste vil dermed ikke engang merke den annet enn at de vil merke mindre problemer med gnagsår.

amandine skrev (5 minutter siden):

Veldig få vil være i nærheten av grensen og de fleste vil dermed ikke engang merke den annet enn at de vil merke mindre problemer med gnagsår.

De gnagsårene er ditt problem. Du går med andre ord i feil sko. 

ReneRene skrev (23 minutter siden):

De gnagsårene er ditt problem. Du går med andre ord i feil sko. 

Det er sant. Men det er veldig leit når 20 år gamle sko som man liker godt plutselig blir ødelagt av gnagsår. 

amandine skrev (12 minutter siden):

Det er sant. Men det er veldig leit når 20 år gamle sko som man liker godt plutselig blir ødelagt av gnagsår. 

Selvfølgelig er det leit. Men det er nok fremdeles ditt problem. Andre kan jo ikke kjøpe nye sko til deg. Det må du fixe selv. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er det leit. Men det er nok fremdeles ditt problem. Andre kan jo ikke kjøpe nye sko til deg. Det må du fixe selv. 

Alle har rett til å være her inne, men det er lov å være litt ydmyk når man trer inn i et nytt rom. Kjenne på stemningen og ikke bare trampe inn på tunge føtter. Det blir litt som når alle i klassen hopper strikk og en ny kommer inn og forlanger å sparke fotball i stedet. Det ER lov å hoppe litt strikk sammen med flertallet da.

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Alle har rett til å være her inne, men det er lov å være litt ydmyk når man trer inn i et nytt rom. Kjenne på stemningen og ikke bare trampe inn på tunge føtter. Det blir litt som når alle i klassen hopper strikk og en ny kommer inn og forlanger å sparke fotball i stedet. Det ER lov å hoppe litt strikk sammen med flertallet da.

Ydmyk i forhold til hva? 

Blir man møtt på en ok måte, så oppfører man seg gjerne likens tilbake? Blir en møtt med Janteloven, så hva da? 

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Ydmyk i forhold til hva? 

Blir man møtt på en ok måte, så oppfører man seg gjerne likens tilbake? Blir en møtt med Janteloven, så hva da? 

Janteloven har ingenting med dette å gjøre. Det handler om sosiale antenner. Antenner som åpenbart er helt ikke-eksisterende. 

Annonse

amandine skrev (6 minutter siden):

Janteloven har ingenting med dette å gjøre. Det handler om sosiale antenner. Antenner som åpenbart er helt ikke-eksisterende. 

Sjekk responsen her. 

ReneRene skrev (20 minutter siden):

Ydmyk i forhold til hva? 

Jeg tenker at man leser verden på forskjellige måter. 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Sjekk responsen her. 

Hva mener du? Jeg tror vi er mange som plutselig har blitt veldig plaget med gnagsår, så vi er nok litt lei. Det er i alle fall  det jeg tror. 

amandine skrev (4 minutter siden):

Hva mener du? Jeg tror vi er mange som plutselig har blitt veldig plaget med gnagsår, så vi er nok litt lei. Det er i alle fall  det jeg tror. 

Da får dere gå til innkjøp av sko alle sammen da 😆 jeg ser ikke annen råd. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Hva med å gi faen i å irritere halve forumet på daglig basis? 

Anonymkode: 661e2...b9f

ReneRene skrev (7 timer siden):

Jeg svarer ikke i alle tråder, og jeg lar det som regel bli med en kommentar. Jeg er ofte enig med de fleste i flere tråder, men de gangene jeg ikke er det, så er det veldig ofte to, tre brukere som blir mer opptatt av det jeg svarer enn hva hi handler om. Jeg har oversett mange! Men så er det de som fortsetter og fortsetter, og til slutt snekker du til den irriterende myggen, og så får jeg skylda. Da er det plutselig jeg som har ødelagt tråden- etter at flere har vært på mine kommentarer leenge uten at en sjel reagerer. Noen ganger sier noen fra, men ikke alltid. Så kommer jeg med hint som at jeg ikke svarer, og likevel fortsetter de. Det der skjer så jævli ofte. Og utsagnene deres blir mer og mer drøye og absurde, så ja, det er vanskelig å bare la det stå. Mest når jeg vet at den brukeren faktisk er oppegående. De jeg betrakter som dummere gidder jeg rett og slett ikke bry meg om. 

Så er det selvfølgelig temaer som er mer alvorlige som jeg kommenterer mer i visse tråder. Når noen "råder" andre til helt drøye ting. Når noen kommer med uttalelser som at "du har jammen mislyktes som mor" Altså sånt! Da kjenner jeg at det koker litt, for selv om jeg vurderer det sånn at de fleste overser denslags, så er andre også i mer sårbare omstendigheter, og da er det faktisk vanskelig å ikke kommentere. 

Og så kan du bare gi f i det bullshitet om at det jeg kommer med er vissvass. Jeg er en av de få her som faktisk leser ordentlig hva andre skriver og tenker meg litt om før jeg svarer. Jeg er faktisk oppriktig interessert i å hjelpe eller bryr meg om tema, og det er ikke akkurat sånn at noen her inne påvirker meg til å tro at jeg ikke er intelligent eller har peiling på det jeg ofte skriver. Jeg har, tro det eller ei, kontakt med mennesker utenfor dette forumet, og jeg vet veldig godt hvor jeg står ift sånt piss. 

Og når du snakker vissvass og 4- åringer, så bør du se litt oppover i tråden her 🙄 og også tenke LITT på om du bør formulere deg en smule annerledes selv. 

Selvinnsikt er jo en god ting...😵‍💫🙄🤣

Anonymkode: 0919f...d5c

ReneRene skrev (3 timer siden):

Altså, du greier virkelig ikke forstå dette du? Du tuller jo ikke engang? Du bare greier ikke skjønne det. Helt utrolig, når du er så intelligent og klok.

Anonymkode: 0919f...d5c

ReneRene skrev (15 timer siden):

Det var det som ble løsningen ja…

ReneRene skrev (19 timer siden):

Ja, det hadde vært fint om alle overholdt reglene her, men det skal litt mer til for at det blir "gull for alle" tenker jeg. Nå kan man hente fint både provosere og irritere uten å bryte regler også, og i noen tilfeller er det greit og kanskje tilogmed lurt. Hvis man altså har en sak som likevel bør tas opp, eller et tema man vill ta opp. Men det er også de som provoserer helt uten annen intensjon enn å irritere andre uten åpenbar grunn, eller rett og slett fordi de er passiv aggressive. Det er det ganske mye av på flere forum. At ens egne følelser styrer uten å ville oppnå annet enn å få ut guffe. 

Hadde du bare fint klart det, men det gjør du ikke.

Anonymkode: 18fef...691

Nei, det bør det ikke være. Det er imidlertid ikke tilstrekkelig å følge forumreglene heller. Både den siste tiden og tidligere, har vi sett at enkeltbrukere ligger tett opptil grensen og allikevel forstyrrer et fungerende fellesskap. For resten av oss er det å tro på julenissen at en med litt annerledes sosial fungering vil justere seg. Vi holder ut, stikker innom innimellom for å sjekke stemninga, og håper det brenner ut denne gangen også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...