Gå til innhold

Bare en bitteliten advarsel.

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg misliker at folk avslører ting om andre. Jeg misliker å både få info og at noen er så nedrige til å gi meg det uten ut av det blå

Det vil jeg advare om

Og så med ett ble budbringeren halshogd igjen. Skjerp deg. 

Ja. Men om du virkelig mener at du vil advare er jo det åpenbare svaret å fortelle det til den det gjelder! Og nei, du blir ikke "halshogd", du blir motsagt og møtt med respons på at du antyder at jeg er paranoid og "har lært leksa nå". 

Anonymkode: c0373...fff

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Men om du virkelig mener at du vil advare er jo det åpenbare svaret å fortelle det til den det gjelder! Og nei, du blir ikke "halshogd", du blir motsagt og møtt med respons på at du antyder at jeg er paranoid og "har lært leksa nå". 

Nei, det er ikke så åpenbart sier jeg jo. Da hadde jeg gjort det! 

Du angriper meg fordi jeg advarer uten å gi deg den infoen du vil ha. Det er ikke rimelig  og dermed blir budbringer ansvarlig uten å ha gjort noe galt. 

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke så åpenbart sier jeg jo. Da hadde jeg gjort det! 

Du angriper meg fordi jeg advarer uten å gi deg den infoen du vil ha. Det er ikke rimelig  og dermed blir budbringer ansvarlig uten å ha gjort noe galt. 

Jeg tror du misforstår. Jeg er helt uinteressert i info. Jeg synes imidlertid at måten du har valgt å løse denne situasjonen på er uryddig.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du misforstår. Jeg er helt uinteressert i info. Jeg synes imidlertid at måten du har valgt å løse denne situasjonen på er uryddig.

Det får du mene, for du vet nada om konteksten her. Så din mening bygger jo på....ingenting. Men å mene er jo lett. Det burde ikke være fullt så lett å anklage eller bebreide andre for sin mening uten noen holdepunkter da. 

Så du har ikke snev av grunnlag for å si at dette er "uryddig" 

Jeg ga en liten advarsel med forklaring og du lager fuzz rundt det helt uten dem minste rimelig grunn. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det får du mene, for du vet nada om konteksten her. Så din mening bygger jo på....ingenting. Men å mene er jo lett. Det burde ikke være fullt så lett å anklage eller bebreide andre for sin mening uten noen holdepunkter da. 

Så du har ikke snev av grunnlag for å si at dette er "uryddig" 

Jeg ga en liten advarsel med forklaring og du lager fuzz rundt det helt uten dem minste rimelig grunn. 

Og du kunne bare holdt kjeft. Eller du kunne gitt gjeldende person et vink og latt det bli med det. Men neida, du vil gjerne være interessant og lager derfor en tråd med passelig mengde info men ikke nok. Den eneste som lager fuzz uten grunn er du. 

Anonymkode: 9c169...77a

ReneRene skrev (På 26.5.2023 den 14.12):

Dette har ikke vært tema her i det hele tatt mens jeg har vært her, og jeg har heller aldri hverken skrevet til noen privat, og også sagt at jeg ikke ønsker å ha noen "relasjon" til noen på den måten. Jeg ble ganske betenkt over hva vedkommende skrev, og jeg vet også at opplysningene jeg fikk helt ut av det blå ikke er noe den brukeren som ble omtalt ville sette det minste pris på. Så den personen vet det ihvertfall ikke. At noen tilbyr seg å gi info om hen "kan hjelpe" ang hvem som er hvem, syns jeg tyder på at flere muligens har gitt info de mest sannsynlig ikke vet blir delt videre.

Så du tar jo åpenbart feil når du tenker at alle har den "kunnskapen" 

Og jeg trodde heller ikke at noen så frimodig ville sende noe sånt. 

Men du får tro hva du vil. Intensjonen min med dette var god. Og jeg vet ikke hva det er å kritisere. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og du kunne bare holdt kjeft. Eller du kunne gitt gjeldende person et vink og latt det bli med det. Men neida, du vil gjerne være interessant og lager derfor en tråd med passelig mengde info men ikke nok. Den eneste som lager fuzz uten grunn er du. 

Anonymkode: 9c169...77a

☝️overnevnte er forklaring nok. Men for all del. Det er nok en grunn til at du tar det på den måten du gjør. Jeg håper ikke du har gitt ut info , og jeg håper ikke at du er den som gir ut videre til andre. 

Annonse

ReneRene skrev (10 minutter siden):

☝️overnevnte er forklaring nok. Men for all del. Det er nok en grunn til at du tar det på den måten du gjør. Jeg håper ikke du har gitt ut info , og jeg håper ikke at du er den som gir ut videre til andre. 

For det første bør du holde styr på anonymkodene, for det andre - den spekuleringen bør du holde deg for god for. Klokt og intelligent er det i hvert fall ikke.

Hadde du vært noe i nærheten av et godt menneske, for ikke å snakke om godhetens apostel og forumets frelser du til stadighet utgir deg for, hadde du aldri laget denne tråden. Da hadde du i pm informert den det gjelder om at vedkommende outes av bruker X, så vedkommende kunne holdt avstand og skiftet brukernavn, for eksempel, og latt det være med det. Men alt du ønsker er at noe, hva som helst, skal handle om deg, så i stedet kommer denne tråden her hvor du gasser deg i å "vite noe hemmelig". Du er like interessant som en hvilken som helst annen blotter som vifter med snabben som ingen vil ha og utelukkende vekker avsky, men selv forakt og avsky er tydeligvis bedre enn ingen oppmerksomhet.

Anonymkode: fe05c...4e1

I alle år har det blitt advart mot å utlevere opplysninger om seg selv, i alle år har det blitt forklart hvorfor mange velger å skrive med ab, i mange år har det blitt fortalt om hva som kan skje på et forum som hele verden har tilgang til. Dette er nok ikke noe nytt, det du kommer med. 

Synes forøvrig at du burde si ifra til den det gjelder, altså den som fikk sine opplysninger utlevert.

Endret av Blop
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du vært noe i nærheten av et godt menneske, for ikke å snakke om godhetens apostel og forumets frelser du til stadighet utgir deg for, hadde du aldri laget denne tråden. Da hadde du i pm informert den det gjelder om at vedkommende outes av bruker X, så vedkommende kunne holdt avstand og skiftet brukernavn, for eksempel, og latt det være med det. Men alt du ønsker er at noe, hva som helst, skal handle om deg, så i stedet kommer denne tråden her hvor du gasser deg i å "vite noe hemmelig". Du er like interessant som en hvilken som helst annen blotter som vifter med snabben som ingen vil ha og utelukkende vekker avsky, men selv forakt og avsky er tydeligvis bedre enn ingen oppmerksomhet.

Anonymkode: fe05c...4e1

Du kan også bare bruke nick. For å si det sånn. 

Jeg skjønner at tanken på andre kam virke fjernt for noen, og at alt selvfølgelig må handle om en selv 🙄

Alle er ikke der. Og hadde dette vært mot reglene så hadde jeg varslet admin. Det var nok ikke mot reglene så jeg ville si fra da jeg ble veldig betenkt selv. 

Så la det nå være som det var ment som uten å tenke dere selv inn i situasjonen og hva dere har gjort og ikke.

Det må dere i så fall ta på egen kappe og ikke projisere på meg

Blop skrev (3 minutter siden):

I alle år har det blitt advart mot å utlevere opplysninger om seg selv, i alle år har det blitt forklart hvorfor mange velger å skrive med ab, i mange år har det blitt fortalt om hva som kan skje på et forum som hele verden har tilgang til. Dette er nok ikke noe nytt, det du kommer med. 

Nettop

Og derfor jeg reagerte også. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nettop

Og derfor jeg reagerte også. 

Likevel oppfordrer du til å bruke nick? All tid dette er et anonymforum, må du gi deg med å be folk bruke nick. 

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at tanken på andre kam virke fjernt for noen, og at alt selvfølgelig må handle om en selv 🙄

Alle er ikke der. Og hadde dette vært mot reglene så hadde jeg varslet admin. Det var nok ikke mot reglene så jeg ville si fra da jeg ble veldig betenkt selv. 

Så la det nå være som det var ment som uten å tenke dere selv inn i situasjonen og hva dere har gjort og ikke.

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg misliker at folk avslører ting om andre. Jeg misliker å både få info og at noen er så nedrige til å gi meg det uten ut av det blå

Det vil jeg advare om

Og så med ett ble budbringeren halshogd igjen. Skjerp deg. 

Du gjør dette for å få oppmerksomhet. Det er irriterende, men også ganske trist, i grunn. 

Anonymkode: a336d...cdb

ReneRene skrev (4 timer siden):

Identifisering av privatpersoner er mot forumreglene.

* Identifisering av privatpersoner og annen gjenkjennbar informasjon gjennom for eksempel navn, adresse, telefonnummer eller lenking til private profiler på sosiale medier til utenforstående er ikke tillatt, heller ikke oppfordring til identifisering av personer. Telefonnummer og epost-adresser til diverse offentlige hjelpeorganisasjoner, firma og etater er imidlertid lov.

Anonymkode: b65e0...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...