Gå til innhold

Hva ville du gjort? Bryllup og sykdom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel bedre at dere får det før bryllupet enn under, så her ville jeg sørget for å prøve og bli smittet så fort som mulig. Ellers er rådet å være ekstra nøye med hygiene og vaske toalett, bytte håndklær hele tiden, eller bruke tørkerull. Om det hjelper med så små barn. 

Jeg hadde hatt dem hjemme. Konsekvensene blir så store om dere får omgangssyken i neste uke. Selv om dere akkurat rekker å bli friske, hangler man jo gjerne en stund etterpå. I tillegg kan dere smitte andre. Kjedelig om flere blir syke i etterkant av bryllupet.

Det er bare fire dager på jobb neste uke og om dere kan ta to dager hver er det jo ikke så mye borte fra jobb. 

Anonymkode: b9efd...341

Annonse

ReneRene skrev (1 time siden):

Det er vel bedre at dere får det før bryllupet enn under, så her ville jeg sørget for å prøve og bli smittet så fort som mulig. Ellers er rådet å være ekstra nøye med hygiene og vaske toalett, bytte håndklær hele tiden, eller bruke tørkerull. Om det hjelper med så små barn. 

Dagens dårlegaste forslag. Hjelper lite om barnet blir smitta no, om det sprer seg til resten av familien… 

Korleis tenker du «å sørge for å bli smitta» skal foregå? Omgangssykesmittefest? Sikkert det lureste ja…

Anonymkode: 5f46c...099

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dagens dårlegaste forslag. Hjelper lite om barnet blir smitta no, om det sprer seg til resten av familien… 

Korleis tenker du «å sørge for å bli smitta» skal foregå? Omgangssykesmittefest? Sikkert det lureste ja…

Jeg mente at jeg hadde sendt ungene i barnehagen. 

Ville som sagt heller vært dårlig før bryllupet enn under. Rart om noen mener noe annet. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Ville som sagt heller vært dårlig før bryllupet enn under. Rart om noen mener noe annet. 

Ikke sant at det er rart at noen mener noe annet enn deg?

Jeg hadde jobbet for at ingen skulle bli smittet, om barnet går i barnehagen og blir smittet på mandag, kan det bli både onsdag og torsdag før det blir sykt og så smitter det mamma og /eller pappa, så blir alle liggende til helga. 

Omgangssyke er forøvrig så heftig at jeg ikke smitter barna med det med vilje noen gang. 

Anonymkode: eca0b...9da

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sant at det er rart at noen mener noe annet enn deg?

Jeg hadde jobbet for at ingen skulle bli smittet, om barnet går i barnehagen og blir smittet på mandag, kan det bli både onsdag og torsdag før det blir sykt og så smitter det mamma og /eller pappa, så blir alle liggende til helga. 

Omgangssyke er forøvrig så heftig at jeg ikke smitter barna med det med vilje noen gang. 

Eh. Jeg skriver at det er bedre å bli syk før enn under bryllupet 

Men herregud. Syns du det er bedre å spy og herje i brudekjole, i kirka/ rådhuset og i selskap, så kan du gjerne kalle det "ikke rart i det hele tatt" 

🙃

ReneRene skrev (45 minutter siden):

Men herregud. Syns du det er bedre å spy og herje i brudekjole, i kirka/ rådhuset og i selskap, så kan du gjerne kalle det "ikke rart i det hele tatt" 

🙃

Var det flere selvfølgeligheter du vil dele med oss? Det er bedre å være frisk enn syk, det er ikke det diskusjonen går ut på. 

ReneRene skrev (4 timer siden):

ReneRene skrev (3 timer siden):

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Var det flere selvfølgeligheter du vil dele med oss? Det er bedre å være frisk enn syk, det er ikke det diskusjonen går ut på. 

☝️Ts spør hva vi ville gjort 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (57 minutter siden):

🙃

Det er jo ingen garanti for at HI blir syk FØR bryllupet om hun sender barna i bhg. De kan bli smittet å bli syke dagen før. Det hadde jeg ikke risikert. 

Anonymkode: 35e66...03c

ReneRene skrev (4 timer siden):

Igjen: Om smitten endar opp med å gå på rundgang gjennom heile familien, så skal du vere god om du kan garantere at dei er ferdig med det på ei veke. Heller ikkje noko særlig å få det midt i førebuingane vil eg påstå.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Igjen: Om smitten endar opp med å gå på rundgang gjennom heile familien, så skal du vere god om du kan garantere at dei er ferdig med det på ei veke. Heller ikkje noko særlig å få det midt i førebuingane vil eg påstå.

Hva jeg "måtte skjønne" i en tidligere tråd om nettopp omgangssyke som jeg da ikke ser spesielt alvorlig på, sånn generelt, så fikk jeg til de grader opplyst at var noen sammen med andre med det illebefinnende, så slapp ingen unna, for det smitter minst 48 timer etter. Så nå er det allerede omgangssyke i bhg- det vil da si at de ikke vil slippe unna om de plutselig nå holder barna hjemme. Da tenkte jeg jo at det er like godt å bli ferdig med det da- før bryllupet. 

Men info her kan jo endre seg fra tråd til tråd, så mulig de overdrev i den andre og å holde barna hjemme nå vil hjelpe likevel.

Det var bare det at Ts så ingen løsning da de måtte på jobb ifølge Hi. Jeg har ikke lest alle kommentarene etterpå fordi jeg anså meg ferdig med å gi åpenbart dårlige råd her 🙃 men det blir visst mye å kommentere ettersom flere responderer på det jeg skrev, selv om jeg ikke bidrar lenger. 

Endret av ReneRene

Jeg hadde holdt ungene hjemme om det lot seg gjøre. Inkubasjonstiden for omgangssyke er alt fra noen timer til 8-10 dager, så det lar seg neppe gjøre å sende ungene i barnehagen på tirsdag og så være ferdig for hele familien innen lørdag. Krysser fingrene for at de ikke har plukket opp noe enda. 

Anonymkode: a3f6a...a6a

ReneRene skrev (25 minutter siden):

Hva jeg "måtte skjønne" i en tidligere tråd om nettopp omgangssyke som jeg da ikke ser spesielt alvorlig på, sånn generelt, så fikk jeg til de grader opplyst at var noen sammen med andre med det illebefinnende, så slapp ingen unna, for det smitter minst 48 timer etter. Så nå er det allerede omgangssyke i bhg- det vil da si at de ikke vil slippe unna om de plutselig nå holder barna hjemme. Da tenkte jeg jo at det er like godt å bli ferdig med det da- før bryllupet. 

Men info her kan jo endre seg fra tråd til tråd, så mulig de overdrev i den andre og å holde barna hjemme nå vil hjelpe likevel.

Det var bare det at Ts så ingen løsning da de måtte på jobb ifølge Hi. Jeg har ikke lest alle kommentarene etterpå fordi jeg anså meg ferdig med å gi åpenbart dårlige råd her 🙃 men det blir visst mye å kommentere ettersom flere responderer på det jeg skrev, selv om jeg ikke bidrar lenger. 

Ferdig blir du aldri. 

ReneRene skrev (41 minutter siden):

Jeg er enig! Det er like godt å bli ferdig med det…..så jeg ville lagt inn en bestilling for at alle i familien får omgangssyke samtidig i morgen, slik at dere er ferdig i grei tid før bryllupet. (Informer meg etterpå hvor man legger inn bestilling for smitte og hvilke dager man ønsker å bli syk)

jeg hadde tatt ut ferie og holdt barna hjemme. Blir en syk ville jeg holdt barnet og en voksen isolert fra resten av familien mens det pågår og spritet ale som sprites kan.

Anonymkode: b6ab7...2f0

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig! Det er like godt å bli ferdig med det…..så jeg ville lagt inn en bestilling for at alle i familien får omgangssyke samtidig i morgen, slik at dere er ferdig i grei tid før bryllupet. (Informer meg etterpå hvor man legger inn bestilling for smitte og hvilke dager man ønsker å bli syk)

jeg hadde tatt ut ferie og holdt barna hjemme. Blir en syk ville jeg holdt barnet og en voksen isolert fra resten av familien mens det pågår og spritet ale som sprites kan.

Anonymkode: b6ab7...2f0

Sprit hjelper ikke mot norovirus, da må det såpe og varmt vann til. 

Hold dere hjemme hvis dere har mulighet. Jeg holdt gutten min hjemme i 3 dager, å vi skulle bare fikse pass. Han ble litt forkjølet 2 dager før vi hadde time for og få pass, tok ikke sjansen på å levere tilfelle han skulle bli verre . Dette var i fjor når det var kaos på passkontorene, jeg hadde bestilt time flere måneder før kaoset startet, og ønsket ikke å måtte avlyse timen. 

Anonymkode: a4189...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...