Gå til innhold

Min 6 åring sovner aldri før kl.23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det kun innsovingsproblemer eller våkner han om natta også? Går det utover hans fungering på dagen?

Regner med dere har prøvd det "vanlige" over lengre perioder, som faste og gode kveldsrutiner, ingen skjerm siste to timene før leggetid, nok fysisk aktivitet på dagtid osv

Jobber med barn, der flere av dem har så store søvnproblemer at det går ut over livskvalitet og fungering. Flere har hatt god effekt av melatonin, sammen med gode rutiner.

Anonymkode: 13fd8...aab

Har hatt samme problem. Gir nå én dråpe melatonin, og det hjelper. Og så funker det best å sitte på sengekanten når hun skal sove, og hun får snakke seg tom før jeg reiser meg og går. Da får hun satt ord på alle tanker, og føler seg trygg.

Anonymkode: 444af...75b

Har det vært slik lenge?

Mine hadde også innsovningsproblemer i den alderen, dersom det ikke har vært slik lenge så tror jeg at jeg hadde sett det an om det blir bedre.

Får barnet se på skjerm til kveldsmaten?
Skjerm like før leggetid kan forstyrre innsovningen og det anbefales minst 1 time skjermfri (både for voksne og barn) før leggetid.

Anonymkode: c301d...cf8

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

ADHD?

Anonymkode: e16b5...114

Det stemmer at barn med ADHD har større problemer med innsovning enn andre barn, men det betyr ikke at alle barn som har problemer med innsovning har ADHD.

Anonymkode: c301d...cf8

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: cfcb3...d42

Du må fortelle mer om hva som skjer for å få gode råd om hva du kan gjøre. Er det en plutselig greie, er 6-åringen engstelig eller bare ikke trøtt, hva gjør dere før og under leggetid (hvilke leggerutiner har dere), er det ro i huset når 6-åringen skal sove, eller er det mange søsken rundt? 

Anonymkode: 84d1b...e94

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke lett å bare på resept på melatonin

Anonymkode: aad80...dd4

Ehh jo! Jeg fikk melatonin til barnet mitt uten problemer. Snakket vel ca 5 minutter om hva som var problemet å hvorfor vi ønsket at barnet skulle prøve melatonin. Å da fikk vi resept på flytende melatonin.

Anonymkode: 6080d...574

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er reseptfritt. 

Anonymkode: a521c...50f

Om du leser hva som står på de så er det fra 18 år. Så det betyr at skal barn bruke melatonin så skal det alltid godkjennes av legen først! 

Anonymkode: 6080d...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...