Gå til innhold

Hva bør man oppleve i Tromsø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal på kurs og tenkte å ta en ekstra dag før og etter siden jeg ikke har vært der før. Hva bør jeg se eller gjøre?

Anonymkode: 18767...3c4

Fjellheisen, ta rutebuss, den stopper rett nedenfor. Appen er kjempeenkel.

Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Fjellheisen, ta rutebuss, den stopper rett nedenfor. Appen er kjempeenkel.

-også går du ned igjen, ikke nødvendigvis fra toppen, men fra der heisen stopper. Da kommer du etter kort tid til Ishavskatedralen.

Annonse

Ekspatt skrev (10 timer siden):

-også går du ned igjen, ikke nødvendigvis fra toppen, men fra der heisen stopper. Da kommer du etter kort tid til Ishavskatedralen.

Hvorfor vet folk ikke forskjell på Tromsø og Tromsdalen?

Anonymkode: 186d3...00a

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor vet folk ikke forskjell på Tromsø og Tromsdalen?

Hva mener du? Vedkommende nevne ikke det?? Dessuten, det er såpass kort vei fra sentrum til dalen, nydelig gåtur over brua i fint vær. Og da går du praktisk talt rett på Ishavskatedralen. Så syns forslaget var bra. Å gå ned fra fjellheisen er forresten en fin tur med gode sko, sherpatrappa er fin og går helt fra toppen og ned. 

Anonymkode: c88cd...f68

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva mener du? Vedkommende nevne ikke det?? Dessuten, det er såpass kort vei fra sentrum til dalen, nydelig gåtur over brua i fint vær. Og da går du praktisk talt rett på Ishavskatedralen. Så syns forslaget var bra. Å gå ned fra fjellheisen er forresten en fin tur med gode sko, sherpatrappa er fin og går helt fra toppen og ned. 

Hva jeg mener? Jeg mener det er forskjell på en Ø og en DAL. Det er hva jeg mener.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hva jeg mener? Jeg mener det er forskjell på en Ø og en DAL. Det er hva jeg mener.

Sånt pirk spiller ingen rolle for meg. Jeg presiserte vel heller ikke om det var Tromsø by eller Tromsø kommune jeg mente. Jeg hadde planer om å se Ishavskatedralen uansett hvor den ligger. Har du noen forslag til hva jeg burde oppleve?

HI

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og det er relevant fordi...?
Tror du det finnes noen som skriver innlegg om at de skal tilbringe to dager i Tromsdalen og vil vite hva de bør oppleve? 😆

"Vær nøye med å ikke gå over brua, da kommer du til en Ø!"

Anonymkode: b0b59...95b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånt pirk spiller ingen rolle for meg. Jeg presiserte vel heller ikke om det var Tromsø by eller Tromsø kommune jeg mente. Jeg hadde planer om å se Ishavskatedralen uansett hvor den ligger. Har du noen forslag til hva jeg burde oppleve?

HI

Siden det er kun en kilometer fra TromsØ by til TromsDALEN kirke, så greier du sikkert det i samme farta! 

Anonymkode: b0b59...95b

Annonse

Når skal du til Tromsø? Og hvor bor du? Om du bor "sørpå" og skal hit i midnattsolsesongen, er Fjellheisen helt MAGISK i fint vær. Derfra ser du hele Tromsø med øyene rundt, Kvaløya med Blåmann f eks. Du kan ta fjellheisen opp og ned, eller gå sherpatrappa. Ishavskatedralen, Polaria med selene, Polarmuseet om arktisk kultur interesserer deg.  Utelivet i byen er verd å få med seg om man liker det.

Til vedkommende over her som prøver å kverulere omkring øy og dal, har åpenbart aldri vært i Tromsø. Tromsdalen og Ishavskatedralen ligger bare noen skritt unna sentrum, og brua over er et yndet turistmål. Når du kommer over brua, går du bokstavelig talt rett på kirka! 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Når skal du til Tromsø? Og hvor bor du? Om du bor "sørpå" og skal hit i midnattsolsesongen, er Fjellheisen helt MAGISK i fint vær. Derfra ser du hele Tromsø med øyene rundt, Kvaløya med Blåmann f eks. Du kan ta fjellheisen opp og ned, eller gå sherpatrappa. Ishavskatedralen, Polaria med selene, Polarmuseet om arktisk kultur interesserer deg.  Utelivet i byen er verd å få med seg om man liker det.

Til vedkommende over her som prøver å kverulere omkring øy og dal, har åpenbart aldri vært i Tromsø. Tromsdalen og Ishavskatedralen ligger bare noen skritt unna sentrum, og brua over er et yndet turistmål. Når du kommer over brua, går du bokstavelig talt rett på kirka! 

Og om du ikke er fra nord,  kunne du kanskje tenke deg å prøve å bade fra Pust, badstue som ligger i havna. 

Når det gjelder mat anbefaler jeg Arctandria (2.etg på Skarven) og grilla tørrfisk. Snadder! 

Om du har mulighet til å komme deg litt utfor bykjernen, anbefaler jeg kjøretur til Oldervika nord for byen, på fastlandssiden. Der har du utsikt til de spektakulære Lyngsalpene, fra sør til nord. 

Sommerøya er også vakkert, men tar 1 times kjøretur. Kafé/butikk Bryggejentene i Ersfjorden er også da verd et besøk.

Kanskje jeg kan låne deg bilen min, sånn at du kommer deg litt rundt 😉

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Skal på kurs og tenkte å ta en ekstra dag før og etter siden jeg ikke har vært der før. Hva bør jeg se eller gjøre?

Ingenting å anbefale, kommer meg aldri lenger enn til Mack-hallen :P

Anonymkode: 76b5a...153

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Takk for masse gode tips! Jeg noterer i fleng og begynner å tenke at det kanskje er litt lite med to dager. 

HI

2 dager kan nok fort bli litt lite :) Jeg var nylig i Tromsø på jobbreise der det var lite fritid, så jeg var glad jeg hadde vært der før så jeg slapp å bli stresset over alt jeg burde sett og gjort men ikke rakk. Jeg har vært på Polaria og Polarmuseet og anbefaler det. Slike ting tar jo fort litt tid, så da er det lurt å sette av en dag ekstra. 

Ølhallen er verdt et besøk, det samme med Tromsø jernbanestasjon (toginspirert pub). Er du der i fotballsesongen er det jo gøy å få med seg stemning på stadion. Fjellheisen er jo selvsagt noe man må få med seg :)

Anonymkode: 1ccee...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...