Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Har aldri sagt opp en jobb fÞr og lurer pÄ hvor lenge det er vanlig Ä jobbe etter man har sagt opp? Er det noe annet om man ikke har kontrakt?Hvor lenge man har jobbet osv? Anonymkode: 15fdd...0ba
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Dersom du ikke har kontrakt gjelder arbeidsmiljÞloven. Da er det avhengig av hvor lenge du har vÊrt ansatt. Mindre enn 5 Är: 1mÄned Mer enn 5 Är: 2 mÄneder Mer enn 10 Är: 3 mÄneder Husk at det regnes fra den fÞrste i neste mÄned etter at oppsigelsen fant sted. Sier du opp 1.juni, starter oppsigelsestiden 1.juli og deretter 1, 2 eller 3 mÄneder avhengig av hvor lenge du har vÊrt ansatt. Sier du opp 31.mai starter oppsigelsestiden 1.juni. Anonymkode: 90e10...cfd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dersom du ikke har kontrakt gjelder arbeidsmiljĂžloven. Da er det avhengig av hvor lenge du har vĂŠrt ansatt. Mindre enn 5 Ă„r: 1mĂ„ned Mer enn 5 Ă„r: 2 mĂ„neder Mer enn 10 Ă„r: 3 mĂ„neder Husk at det regnes fra den fĂžrste i neste mĂ„ned etter at oppsigelsen fant sted. Sier du opp 1.juni, starter oppsigelsestiden 1.juli og deretter 1, 2 eller 3 mĂ„neder avhengig av hvor lenge du har vĂŠrt ansatt. Sier du opp 31.mai starter oppsigelsestiden 1.juni. Anonymkode: 90e10...cfd Tusen takk for en flott forklaringđ„° Hva om bedriften har tariffavtale? Anonymkode: 15fdd...0ba
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Jeg hadde oppsigelse fra den datoen jeg sa opp og 3 mnder. Sa opp midten av desember og gikk i midten av mars. Oppsigelsestiden kan ogsÄ stÄ i kontrakten din. Ei jeg kjenner hadde jobbet i 6mnder, men hadde likevel 3mnder oppsigelse. Anonymkode: d19bb...ed3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for en flott forklaringđ„° Hva om bedriften har tariffavtale? Anonymkode: 15fdd...0ba Da mĂ„ du lese gjennom avtalen for Ă„ se hva som stĂ„r der. I bedriften jeg jobber i har vi egen avtale, med eget kapittel om oppsigelsestid. Vi har alle 3 mĂ„neder og 1 mĂ„ned i prĂžvetiden (de fĂžrste 6 mĂ„nedene). Statsansatte har forresten egne regler. 1 mĂ„ned hvis man har vĂŠrt ansatt 1 Ă„r eller mindre og 3 mĂ„neder hvis man har vĂŠrt ansatt mer enn 1 Ă„r.  Anbefaler ikke Ă„ si opp fĂžr du har ny jobb, bĂ„de Ăžkonomisk, men ogsĂ„ hvordan det framstĂ„r nĂ„r du sĂžker nye jobber. Les om det her: https://www.dagsavisen.no/helg/reportasje/2023/01/28/det-er-lettere-a-fa-jobb-om-du-er-i-jobb-hvorfor-er-det-sann/  Anonymkode: 90e10...cfd
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Dersom du ikke har kontrakt gjelder arbeidsmiljÞloven. Da er det avhengig av hvor lenge du har vÊrt ansatt. Mindre enn 5 Är: 1mÄned Mer enn 5 Är: 2 mÄneder Mer enn 10 Är: 3 mÄneder Husk at det regnes fra den fÞrste i neste mÄned etter at oppsigelsen fant sted. Sier du opp 1.juni, starter oppsigelsestiden 1.juli og deretter 1, 2 eller 3 mÄneder avhengig av hvor lenge du har vÊrt ansatt. Sier du opp 31.mai starter oppsigelsestiden 1.juni. Anonymkode: 90e10...cfd Det kommer an pÄ hva som stÄr i kontrakten. Vi har fra dato. Sier jeg opp 17. i en mÄned, slutter jeg 17. tre mÄneder etterpÄ. Anonymkode: fd439...1b9
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 Min erfaring er at de fleste som har kontrakt har 1 mnd i prĂžvetiden og deretter 3 mnd. Men ingen regel uten unntak. Anonymkode: 9e20a...27b
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kommer an pÄ hva som stÄr i kontrakten. Vi har fra dato. Sier jeg opp 17. i en mÄned, slutter jeg 17. tre mÄneder etterpÄ. Anonymkode: fd439...1b9 Det stÄr at for de uten kontrakt gjelder fÞlgende.. sÄ uten kontrakt sÄ stÄr det ikke mye i den.. Anonymkode: 240d0...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ