Gå til innhold

Hvilke pålegg har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå:

Gulost, brunost, tubeost, kremost med pepper, brie, baconpostei, spekeskinke, salami, roastbeef, kokt skinke, kaviar, røykt laks, aprikossyltetøy og bringebærsyltetøy.

Og så bruker vi mye egg i ulike former.

Andre ting vi også ofte har:

Tunfisk, fikenmarmelade, prim.

Fortsetter under...

Vi har gulost, brunost, spekeskinke, salami, strandamør og roastbeef. To typer kremost, brie og to typer hjemmelaget, sukkerfritt syltetøy. Egg, kaviar, peanøttsmør, nugatti, leverpostei og peppermakrell.

Det er det jeg kommer på, mulig jeg har glemt noe… Av det ovennevnte har vi ikke alltid kremoster og roastbeef, resten har vi alltid i kjøleskapet. 

Anonymkode: efca0...dd6

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Altså, bare det?? Ikke syltetøy engang liksom? Hva har dere i kjøleskapet da? Vi har to kjøleskap da😅

Hvitost norwegia og jarlsberg, siliana, leverpostei, 5 ulike syltetøy, kalkunpølse, servelat, jalspenoskinke, stort sett alle kavli tubeost, spiser mest cheddar og chili, diverse paprika, tomat, agurk, sylteagurk, røkelaks, brie, morrpølse, greddost, spekeskinke, nuggati, som regel alltid ferdig kokte egg, okserull. Kaviar, majones, makrell i tomat, sardiner, 

Det var det jegkom på nå. 

Anonymkode: 26997...b13

Har hvitost, skinke og brunost. 
Ellers er det egg, smør, tomat, agurk, paprika, majones,  melk, juice, yoghurt, epler, pærer, appelsiner, gulrøtter, dressing, ketchup, vannmelon, salat. Så har noen i kjøleskapet 😊

Anonymkode: 9c56f...7fc

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Jarlsberg, brunost, leverpostei, skinke, brie, blåmuggost, salami, spekeskinke, fenalår, kaviar, 4-5 sorter med syltetøy og gele, honning og så har jeg en boks med Nøtte i skapet. Den er kun til bruk på lunka, hjemmebakt brød og kun til meg :D.

Nøtte ❤️ 

Annonse

Det varierer, akkurat nå har både sønnen og jeg fått litt kick på brødskiver igjen så nå har vi en del:

Leverpostei, servelat, brunost, Norvegia, spekeskinke, egg, eplesyltetøy, majones, agurk, tomater, salat, paprika og nugatti.

I perioder spiser vi nesten ikke brød, og da er det følgelig også tynt med pålegg i kjøleskapet, typisk lang holdbarhet-pålegg som leverpostei og syltetøy bare.

Anonymkode: 53ee7...531

Gulost, jordbærsyltetøy, kaviar, skinke ost, leverpostei boks og makrll boks har vi alltid. Kokt skinke har vi også som oftes, men utover dette så er det hva vi liker i perioder. Nå har vi prim i kjøleskapet siden ene ungen har hatt tantebarnet på besøk og gule epler siden jeg har hatt dilla på det på brødskiva litt. 

Anonymkode: 6f226...ea3

Annonse

Ost

Skinke

Spekeskinke

Kalkunkorv

Makrell I tomat

Leverpostei

Jordbærsyltetøy

Bringebærsyltetøy

Appelsinmarmelade

Egg

Baconost 

Skinkeost

Kremost krydder

Philadelphia naturell 

Nugatti

Sjokade

Peanøttsmør

Salami

Sognemorr 

Fiskekaker (sønnen min bruker det som pålegg)

Så er det majones, sylteagurk, syltet rødløk, paprika, agurk, småtomater, salat (isbergsalat, kinakål, hjertesalat eller crispi), aioli, og ulike andre toppinger i hus til enhver tid.

Ser at vi har for mye, men jeg kaster aldri mat da 😊 Fyller ikke en matsøppelpose på 2 uker, den begynner å gå før den rekker å bli full.

Anonymkode: 4776a...e21

Vi har som regel vegansk leverpostei, østavind, skinke og hjemmelaget syltetøy. Andre ting kjøper vi når det faller oss inn, slik som spekeskinke, tubeost, brie, philadelphi, makrell i tomat, laksepålegg og avokado.

Er vi riktig heldige har vi vært i Sverige og kjøpt västerbottenost!

Endret av tante grusom master of law
tante grusom master of law skrev (2 timer siden):

Vi har som regel vegansk leverpostei, østavind, skinke og hjemmelaget syltetøy. Andre ting kjøper vi når det faller oss inn, slik som spekeskinke, tubeost, brie, philadelphi, makrell i tomat, laksepålegg og avokado.

Er vi riktig heldige har vi vært i Sverige og kjøpt västerbottenost!

Det får du kjøpt på Oluf Lorentzen eller Gutta på haugen også. ☺️

Anonymkode: 01442...950

Du verden for et utvalg mange har. Hvor mange brødmåltid spiser dere?

Jeg har er barn som kun spiser syltetøy og leverpostei, så vi har det pluss norvegia, baconost, Strandaskinke og egg. Smør, majones og agurk har vi også. 

Anonymkode: b1a51...6a7

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det får du kjøpt på Oluf Lorentzen eller Gutta på haugen også. ☺️

Anonymkode: 01442...950

Ja, jeg vet. De har det noen ganger på meny også. Men den er svindyr i Norge, så har heller tatt det i Sverige. Men nå er vi ikke i Sverige så ofte, så burde kanskje koste på meg en flis😀

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du verden for et utvalg mange har. Hvor mange brødmåltid spiser dere?

Jeg har er barn som kun spiser syltetøy og leverpostei, så vi har det pluss norvegia, baconost, Strandaskinke og egg. Smør, majones og agurk har vi også. 

Anonymkode: b1a51...6a7

Vi spiser lite brød(som i brødskiver) men har mye pålegg. Alt for mye pålegg. Brød er stort sett kun i matboksen. 

Ellers spiser vi litt knekkebrød, lomper med skinke, ost og salat, evt lomper med Røkelaks, philadelfia og rødløk.

Fyller pitabrød (egg, skinke og ost, eller laks eller Spekeskinke. Med kremost eller noe Inni.

Vafler med syltetøy. Til salat går det både egg, ost og skinke/kyllingpålegg. 

Anonymkode: 4776a...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...