Gå til innhold

Hvilke pålegg har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke kjedelig, helt normalt 🙂. Vi har egg, hvis det tels som pålegg 😉, salami, ost , makrell i tomat, kaviar, syltetøy og  Nutella. 6 åringen spiser bare salami for tiden. Pleier å kjøpe skinke til helgen, er bare jeg som spiser det, og jeg spiser skjeldent brødmat i ukedagene. 

Anonymkode: 40b47...2e9

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Gulost, brunost, leverpostei, syltetøy, salami og skinke 

Anonymkode: 2b307...495

Glemte at det står en nugatti i skapet, den må jeg kanskje kaste, er vel begrenset holdbarhet på sånt.... Etter at eldstesønn flyttet hjemmefra er det ingen som spiser det ;)

Anonymkode: 2b307...495

Hm. Det er mye å ramse opp..

Forskjellige typer syltetøy, nugatti, leverpostei og baconost har vi alltid i skapene. Og så har vi som regel ost, skinke, ovnsbakt baconpostei, rekesalat, kalkunpålegg, salami og fårepølse i tillegg. 

Anonymkode: a6f72...d4f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hm. Det er mye å ramse opp..

Forskjellige typer syltetøy, nugatti, leverpostei og baconost har vi alltid i skapene. Og så har vi som regel ost, skinke, ovnsbakt baconpostei, rekesalat, kalkunpålegg, salami og fårepølse i tillegg. 

Glemte brunost og peanøttsmør. 

Jarlsberg, brunost, leverpostei, skinke, brie, blåmuggost, salami, spekeskinke, fenalår, kaviar, 4-5 sorter med syltetøy og gele, honning og så har jeg en boks med Nøtte i skapet. Den er kun til bruk på lunka, hjemmebakt brød og kun til meg :D.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Het er det hvitost, skinke og brunost. Kjedelig? 

Anonymkode: 9c56f...7fc

Du mener gulost. Gulost, hamburgerrygg, italiensk salat, jordbærsyltetøy, salami og smøreost av forskjellige slag. 

Anonymkode: 3ac04...117

De fleste nordmenn har ost, leverpostei og syltetøy. 

Jeg har ikke skjønt greia med syltetøy og leverpostei er gyselig ( unnskyld. Det ser helt jævli ut. Grått smørbart lever? ) Hm 

Så jeg har ost og kylling skåret i skiver. Kjøper ikke annet enn servelat som ser LITT mindre gyselig ut en leverpostei. Servelat et et +pålegg. Godt og billig og smaker sykt godt med majones!

Jeg kjøper ikke kjøttpålegg ellers

Det lærte jeg eks-mannen min å heller ikke gjøre. Det er sykt dyrt og sykt ekkel smak. Kjøper kjøtt jeg skjærer opp, om det er kalkun eller kylling og skinke. Tusen ganger billigere og tusen ganger bedre på smak. Sunnere og mer drøyt. 

Dette bruker jeg på rundstykker og potetvafler. Iblant grovt brød fordi det er veldig godt, og det er vi nordmenn eksternt flinke på å bruke. De smaker godt fra butikken også- særlig ristet fordi korn er sykt godt ristet! 

Og jeg kom på egg. Kokte egg er veldig godt når jeg først spiser brød. Kokte egg på grovt brød med tomatskiver og eventuellt majones - nam! 

Fra før brukte vi mye frukt på brød. Jordbær, epleskiver og bananskiver. Det er jo godt det også. Sistnevnte best på loff da 🙂

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du mener gulost. Gulost, hamburgerrygg, italiensk salat, jordbærsyltetøy, salami og smøreost av forskjellige slag. 

Nei, det heter hvitost! HVITOST!!! 

Anonymkode: ba0f5...5c5

Oi, mye forskjellig.

Stabburet leverpostei

Mills ovnsbakte leverpostei

Brunost

Skinkeost

Baconost

Gulost

Jarlsberg 

Riddelost

Kokt skinke

Spekeskinke 

Sylteøy: bringebær,  jordbær, stikkelsbær, 2 typer appelsin, eple og blåbær

Spansk salami

4 typer sjokoladepålegg

Italiensk salat

...og sikkert noe jeg har glemt...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei det heter hvitost!!

Anonymkode: 2f70e...626

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Het er det hvitost, skinke og brunost. Kjedelig? 

Anonymkode: 9c56f...7fc

Altså, bare det?? Ikke syltetøy engang liksom? Hva har dere i kjøleskapet da? Vi har to kjøleskap da😅

Hvitost norwegia og jarlsberg, siliana, leverpostei, 5 ulike syltetøy, kalkunpølse, servelat, jalspenoskinke, stort sett alle kavli tubeost, spiser mest cheddar og chili, diverse paprika, tomat, agurk, sylteagurk, røkelaks, brie, morrpølse, greddost, spekeskinke, nuggati, som regel alltid ferdig kokte egg, okserull. Kaviar, majones, makrell i tomat, sardiner, 

Det var det jegkom på nå. 

Anonymkode: 26997...b13

Gulost, brunost, nøkkelost, greddost, taffelost, skinkeost, dansk salami, gullsalami, spekeskinke, servelat, kokt skinke, ribberull, makrell i tomat, kaviar, leverpostei, bringebær syltetøy , eplegele, peanøttsmør, nugatti og nøtte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...