Gå til innhold

Han blir igjen på avfemmm

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å være kort her. I min sønns bhg har de 4 avd, en for 1 åringer, en for 2 åringer, en for 3-4 åringer og siste av er for 4-5 åringer. Sønnen min blir  4 år i juni, og skulle jo følge gruppa over til den største avd, det er 12 av vennene hans som skal over dit.Guttegjengen han elsker å være med. Så det blir kun 6 barn igjen på min sønns avdeling og ingen av de er noen han leker mye med. Disse barna er yngre og har ikke gått på samme avdeling som min sønn tidligere fordi de de  kom rett fra en  yngre avd. . Nå kommer det opp 12 nye 2-3 åringer opp på hans avd men de  vennene hans er på innkjøring til stor avd.  Nå mener styrer at pedleder har sag jeg ønsker at han blir igjen på avdelingen han går på og da har de gjort det sånn og det er ingen steder jeg kan klage til som jeg hsr forstått? Vil legge til at sønnen min hsr normal utvikling og svært aktiv. Han hadde hatt gått av å komme på stor avd med sine gode venner. Noen råd eller tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440468-han-blir-igjen-p%C3%A5-avfemmm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må snakke med pedleder.

Det er en kabal de skal legge, og det er forskjell på barnegruppene fra år til år, så av og til vil de nok slite med å få det til å gå opp bemanningsmessig i en barnehage som er bygget opp med slike avdelinger.

Jeg har aldri vært borti denne type barnehager, det er vel ikke veldig vanlig? Som regel har de småbarnsavdeling og storebarnsavdeling, og når de flyttes opp avhenger av årstallet de er født.

Når de velger å gjøre det på denne måten er det nok noen justeringer som må gjøres når det f.eks forsvinner flere barn til skolen en høst enn det kommer nye småbarn inn, og omvendt. Men snakk med styreren, det er ingenting noen andre enn du og styrer sammen får gjort.

Anonymkode: 245c7...d06

Styrer gikk ut fra det ped leder sa om at jeg hadde sagt han kunne bli igjen på den avd som nå blir 2-3 åringer og noen få 4 åringer. Styrer sa bare rett ut at beslutningen  er tatt så da er det ord mor ord. Det er vel ingen andre å snakke med?

Anonymkode: 6cf59...da5

Mine barn har gått i en relativt liten barnehage. Dette førte til at det ikke alltid var alle som kunne rykke opp til storbarnsavdeling på alder fordi gruppen som begynte på skolen var mindre enn gruppen som skulle rykket opp. De løste det ved å ha aktiviteter innimellom for de eldste på småbarnsavdelingen sammen med de yngste på storebarnsavdelingen. 

Anonymkode: 24b16...981

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Styrer gikk ut fra det ped leder sa om at jeg hadde sagt han kunne bli igjen på den avd som nå blir 2-3 åringer og noen få 4 åringer. Styrer sa bare rett ut at beslutningen  er tatt så da er det ord mor ord. Det er vel ingen andre å snakke med?

Anonymkode: 6cf59...da5

Nei, det er ingen andre å snakke med, hvem skulle det være?

Noen ganger går ikke kabalen opp. Om de er nok voksne til 15 barn på den store avdelingen, og det er 18 som etter fødselsår sjal rykke opp, går det ikke. Da må noen bli igjen, og hvordan de velger ut det er det du evt må diskutere med dem 

Anonymkode: 245c7...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...