Gå til innhold

Brant vekk slimhinner i livmoren 20.april. Trenger andres erfaringer

Anbefalte innlegg

Gjorde dette pga blødninger konstant. Legen sa alt gikk bra under operasjon. Dro hjem og hadde helt normale post-op blødninger etterpå. Det ga seg og jeg gikk vel 2 uker med bare bittelitt utflod (som jeg leser er normalt). Nå blør jeg på 8.dagen igjen! Ifølge syklus skulle jeg ha mensen forrige uke, men det stopper jo ikke? Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 8cb59...abb

Fortsetter under...

Nei dessverre. Hos meg gar det ikke vært noe blødning siden operasjon i januar 2022. Men de sa til meg st det var ingen garanti for at det stoppet helt. Men blør du like mye? For da må du kanskje kontakte de. Men litt blødning kan vel være normalt 

Anonymkode: 69415...1c2

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei dessverre. Hos meg gar det ikke vært noe blødning siden operasjon i januar 2022. Men de sa til meg st det var ingen garanti for at det stoppet helt. Men blør du like mye? For da må du kanskje kontakte de. Men litt blødning kan vel være normalt 

Jeg blør ikke like mye. Jeg hadde bittelitt småblødning forrige uke og regna meg frem til at det var tid for mensen. Men så tok det seg opp og i går måtte jeg bruke bind. Var på do nå på morningen og det var som en vanlig menstruasjon. Ikke i de mengdene jeg blødde før, heldigvis...

Nå er det 2 år siden her, så jeg husker nok ikke like klart, men jeg mener at jeg blødde litt av og på de første par månedene. Det blir litt som etter en fødsel. Man blør veldig fra såret etter morkaken, så stopper/avtar det, for å gjerne komme litt mer igjen når "skorpen" løsner (det var i hvert fall forklaringen jeg fikk). Jeg antar det er samme greien her. Det blir jo et sår som må gro, det kan gro litt ujevnt. Etter dette stoppet jeg helt å blø i 8-9 måneder, men så kom mensen tilbake, men nå bare som små blødninger som i høyden krever et truseinnlegg den første dagen, så det er virkelig ikke et problem. 

Anonymkode: 80b35...f73

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det 2 år siden her, så jeg husker nok ikke like klart, men jeg mener at jeg blødde litt av og på de første par månedene. Det blir litt som etter en fødsel. Man blør veldig fra såret etter morkaken, så stopper/avtar det, for å gjerne komme litt mer igjen når "skorpen" løsner (det var i hvert fall forklaringen jeg fikk). Jeg antar det er samme greien her. Det blir jo et sår som må gro, det kan gro litt ujevnt. Etter dette stoppet jeg helt å blø i 8-9 måneder, men så kom mensen tilbake, men nå bare som små blødninger som i høyden krever et truseinnlegg den første dagen, så det er virkelig ikke et problem. 

Takk for svar :) Du har kanskje rett ja, men det passer med mensen. Kan jo være tilfeldig selvsagt! Hadde og håpet at det ble lite nok til truseinnlegg, for jeg har gått med bind i halvannet år og det er ikke godt

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar :) Du har kanskje rett ja, men det passer med mensen. Kan jo være tilfeldig selvsagt! Hadde og håpet at det ble lite nok til truseinnlegg, for jeg har gått med bind i halvannet år og det er ikke godt

Når du sier det, så lurer jeg på om jeg ikke hadde en ganske normal mens første gang, og så forsvant den. Jeg husker dessverre ikke helt. Håper det ordner seg for deg!

Annonse

Jeg har hatt regelmessige, veldig lette blødninger etter at jeg gjorde den samme operasjonen i desember. Anbefaler deg å ta kontakt med lege og spørre om du bør komme til en kontroll. 

Anonymkode: 506e7...7da

Takk for svar :)

Kanskje det bare er normalt da. Står i brevet fra sykehuset at jeg må ta kontakt med gyn om det vedvarer etter 3 mnd. Så får gi det tida nå. Bare litt utålmdodig etter å ha blødd 5 dager i uka siden mai 2021 :D 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar :)

Kanskje det bare er normalt da. Står i brevet fra sykehuset at jeg må ta kontakt med gyn om det vedvarer etter 3 mnd. Så får gi det tida nå. Bare litt utålmdodig etter å ha blødd 5 dager i uka siden mai 2021 :D 

Hei. Jeg tok samme oprasjon 20 april også. Jeg begynte og blø ca 1 uke etter oprasjonen og blødde i 14 dager. Måtte innpå sjukehuset og få tabletter som stoppa blødninger. Nå kommer det bare litt orange/rosa slimgreier ut🤭 men har en del smerter, om jeg begynner og blø igjenn så vil de fjerne livmoren helt. 

Anonymkode: 70180...ada

For meg funka brenning av livmorslimhinnen dårlig. Seks uker etter operasjon fikk jeg mensen, og det fortsatte regelmessig med 1 dag kortere mens. Fremdeles massive blødninger. Det førte til at jeg opererte ut livmoren, noe jeg er særs fornøyd med! Fantastisk å slippe å tenke på blodprosent og jernmangel og når man kan bade osv. 

Anonymkode: ab06d...89c

For meg var det bra i ca to måneder, så ble det gradvis ille og helt likt som før. Endte med å fjerne livmoren seks måneder etter brenning av slimhinnene.

Ikke nøl med å kontakte lege for spørsmål hi, alt som dokumenteres er også bra sånn i tilfelle du må ha annen hjelp senere.

Alt håp er heldigvis ikke ute, for noen tar det rett og slett bare tid før det stabiliserer seg. Kan også være «sårskorpen» har løsnet inni der nå, og at du derfor vil ha en blødning, og at det ved neste syklus vil være nesten ingenting.

Anonymkode: 3a6a9...5fd

Takk for alle svar! 

Det har tatt seg opp siden jeg postet her. Det blør bare mer og mer, men det står i epikrisen at jeg skal kontakt gyn etter 3 mnd om det er noe. Så da må jeg vente da, eller?

HI

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for alle svar! 

Det har tatt seg opp siden jeg postet her. Det blør bare mer og mer, men det står i epikrisen at jeg skal kontakt gyn etter 3 mnd om det er noe. Så da må jeg vente da, eller?

HI

Ring og hør du. Dumt og skal plages i flere uker til om det er noe de kan gjøre. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ring og hør du. Dumt og skal plages i flere uker til om det er noe de kan gjøre. 

Ja det er forsåvit sant. Skal ringe de og høre :)

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ja det er forsåvit sant. Skal ringe de og høre :)

Ring og hør. Du får sikkert tabletter som skal stoppe blødning. 

Anonymkode: 70180...ada

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg gjorde dette i fjor sommer. Har aldri blødd så mye som eyter det inngrepet, så i februar fjernet jeg livmoren. Er utrolig fornøyd med det. 

Anonymkode: d2cf7...9ab

Men i alle dager, så mange som opplever dette da? er ikke poenget med å brenne vekk slimhinner å miste menstruasjonen? Evt minke den voldsomt??

Jeg tenkte å avvente å se til idag med å ringe gyn... blør enda mer i dag, og gyn har stengt! Er det noe poeng i å ringe fastlege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...