Gjest Danida Skrevet 25. mai 2023 #26 Skrevet 25. mai 2023 ReneRene skrev (9 timer siden): Jeg husker selvfølelgelig argumenter i tråder hvor jeg diskuterer, og iblant er det helt naturlig å trekke paralleller mht ulike utsagn. Ikke mer dramatisk enn det 🙂 Det hjelper jo svært lite at du og sikkert andre betrakter sport som lek, når det ikke oppfattes sånn av flere andre. Å konkurrere kan fort bli blodig alvor som du ser- da dette er helt vanlig i flere sine øyne her. Hvordan er det jeg som hauser opp betydningen?? Jeg har jo tvert om skrevet at folk bør oppføre seg- både på og utenfor banen. Det er oppførselen ifb med sport jeg reagerer på. Ikke sport i seg selv. Dersom folk anerkjente sport som lek, ville man ha sluppet all den dårlige oppførselen. Det er ikke rocket surgery.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #27 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (14 timer siden): Jeg husker selvfølelgelig argumenter i tråder hvor jeg diskuterer, og iblant er det helt naturlig å trekke paralleller mht ulike utsagn. Ikke mer dramatisk enn det 🙂 Det hjelper jo svært lite at du og sikkert andre betrakter sport som lek, når det ikke oppfattes sånn av flere andre. Å konkurrere kan fort bli blodig alvor som du ser- da dette er helt vanlig i flere sine øyne her. Hvordan er det jeg som hauser opp betydningen?? Jeg har jo tvert om skrevet at folk bør oppføre seg- både på og utenfor banen. Det er oppførselen ifb med sport jeg reagerer på. Ikke sport i seg selv. Olympiske LEKER. Jeg tenker det gjør slutt på diskusjonen. Anonymkode: bada5...a80
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #28 Skrevet 26. mai 2023 Danida skrev (7 timer siden): Dersom folk anerkjente sport som lek, ville man ha sluppet all den dårlige oppførselen. Det er ikke rocket surgery. Og hva har det med noe av jeg skriver å gjøre?
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #29 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Olympiske LEKER. Jeg tenker det gjør slutt på diskusjonen. Anonymkode: bada5...a80 Tror ikke vi snakker om olympiske leker her.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #30 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Tror ikke vi snakker om olympiske leker her. Når den mest prestisjefylte konkurransen har leker i navnet så tenker jeg at vi kan legge diskusjonen død. For de aller fleste som driver med idrett er det pga at det gir dem positivt utbytte, også kalt lek. Anonymkode: bada5...a80
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #31 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når den mest prestisjefylte konkurransen har leker i navnet så tenker jeg at vi kan legge diskusjonen død. For de aller fleste som driver med idrett er det pga at det gir dem positivt utbytte, også kalt lek. Anonymkode: bada5...a80 Akkurat nå foregår en debatt om mye vold blant unge som spiller fotball i Oslo. Politiet er koblet inn. Så dumt at politiet ikke ser at det er en lek da...
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. mai 2023 #32 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Akkurat nå foregår en debatt om mye vold blant unge som spiller fotball i Oslo. Politiet er koblet inn. Så dumt at politiet ikke ser at det er en lek da... noen ganger…..
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #33 Skrevet 26. mai 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): noen ganger….. Vil du fullføre?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #34 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Akkurat nå foregår en debatt om mye vold blant unge som spiller fotball i Oslo. Politiet er koblet inn. Så dumt at politiet ikke ser at det er en lek da... tror du at det er fotballen som er utløsende for volden? Anonymkode: bada5...a80
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #35 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): tror du at det er fotballen som er utløsende for volden? Anonymkode: bada5...a80 Jeg tror at det skjer mange uønskede situasjoner på banen og utenfor over alt. Noe som jo også kommer fram i tråden her. Den infoen om volden ga jeg fordi noen insisterer på at idrett er "lek" Det er ikke alltid det akkurat- det kan fint føre med seg oppførsel som ikke er akseptabel.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #36 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (26 minutter siden): Jeg tror at det skjer mange uønskede situasjoner på banen og utenfor over alt. Noe som jo også kommer fram i tråden her. Den infoen om volden ga jeg fordi noen insisterer på at idrett er "lek" Det er ikke alltid det akkurat- det kan fint føre med seg oppførsel som ikke er akseptabel. Idrett er lek. At noen ikke følger reglene skal man ikke laste idretten for. Anonymkode: bada5...a80
Gjest Danida Skrevet 26. mai 2023 #37 Skrevet 26. mai 2023 ReneRene skrev (5 timer siden): Og hva har det med noe av jeg skriver å gjøre? Dersom folk anerkjente sport som lek, ville vi få slutt på den oppførselen.
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #38 Skrevet 26. mai 2023 Danida skrev (1 minutt siden): Dersom folk anerkjente sport som lek, ville vi få slutt på den oppførselen. Ja?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #40 Skrevet 26. mai 2023 Danida skrev (13 timer siden): Dersom folk anerkjente sport som lek, ville man ha sluppet all den dårlige oppførselen. Det er ikke rocket surgery. Sport er både lek og blodig alvor. Det er en måte å måle krefter og gi status som reduserer behovet for mer voldelige måter å gjøre det på. Anonymkode: 095fe...d38
Gjest Danida Skrevet 26. mai 2023 #41 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sport er både lek og blodig alvor. Det er en måte å måle krefter og gi status som reduserer behovet for mer voldelige måter å gjøre det på. Anonymkode: 095fe...d38 Det er vel der feilen ligger. Som jeg prøver å si...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #42 Skrevet 26. mai 2023 Danida skrev (3 timer siden): Det er vel der feilen ligger. Som jeg prøver å si... Det er ingen feil. Mennesker trenger områder de kan konkurrere på. Anonymkode: 095fe...d38
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #43 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Det er ingen feil. Mennesker trenger områder de kan konkurrere på. Anonymkode: 095fe...d38 Riktig. Mennesker har konkurrert siden tidenes morgen. Anonymkode: bada5...a80
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2023 #44 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har spilt på lag da jeg var barn og ungdom,i 8 år. INGEN på laget har kommet med kommentarer til hverandre hvis de bommet. Aldri. Jeg sa stygge ting til meg selv, hvis jeg bommet. Aldri til noen andre. Man er et lag, man heier på hverandre. Hun må si til denne jenta at hun må slutte. Skadelig. Ikke greit. Ellers må trener på banen. Eller du sende meld til foreldrene. Sett en stopper for det. Greit man skal tåle litt, men ikke dette. Anonymkode: 9e440...e18
ReneRene Skrevet 26. mai 2023 #45 Skrevet 26. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har spilt på lag da jeg var barn og ungdom,i 8 år. INGEN på laget har kommet med kommentarer til hverandre hvis de bommet. Aldri. Jeg sa stygge ting til meg selv, hvis jeg bommet. Aldri til noen andre. Man er et lag, man heier på hverandre. Hun må si til denne jenta at hun må slutte. Skadelig. Ikke greit. Ellers må trener på banen. Eller du sende meld til foreldrene. Sett en stopper for det. Greit man skal tåle litt, men ikke dette. Anonymkode: 9e440...e18 Endelig En med samme erfaring. Jeg ventet og ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå