Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #26 Skrevet 24. mai 2023 Det du serverer er mer enn godt nok. Jeg har ofte tortillalefser fra First price liggende. Da lager de seg pizza. Kjøper en stor billig gulost og billig skinke. Nudler er jo også en slager. Kjøper også mye bananer, yoghurt i store pakninger og billige epler. Kanskje ikke det beste ernæringsmessig, men det får hjemmet ta seg av. Er alene med fire barn og bor rett ved skolen. Føler noen ganger at jeg driver privat sfo. Vurderer å sende mld til foreldre og be om 50 kr i uka i kostpenger. Er selv hjemme i permisjon nå. Anonymkode: 65f6a...4ce
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #27 Skrevet 24. mai 2023 Har du toastjern kan du kjøpe billig brød, skinke og ost. Lag litt mengder og frys ned. Dette kan bli mat for en rimelig penge om du velger det billige kneipbrødet og den billige kokt skinka. Jeg var kjempe kjip når ungene var mindre, hos oss var det kun havregryn og frukt/grønnsaker om de var sultene. Med fire unger i hus som alle hadde med venner hjem så måtte vi bare finne en løsning som passet oss og ikke minst lommeboka. Ingen problem å lage middag til noen innimellom, men ikke når huset rant over av unger hver dag. Og med to voksne som jobbet turnus gikk det ikke ann at de forsynte seg av brød, for da hadde vi null kontroll om det var nok til skolemat feks. Hjelp ikke å ha backup i frysen heller, for det viste jo ungene også. De var like dårlige på å siifra og oss voksne som da hadde mange ting i hjernet samtidig ble det glemt. Så havregryn var mat og vi tok middagen som kveldsmat siden både vi voksne og unger syns det var deilig å samle oss rundt matbordet bare oss. Jeg laget frukt/grønnsaks fat innimellom. Det var egnetlig mest for at jeg skulle slippe litt mas, så jeg kuttet opp og satte frem til de eller i kjøleskapet. Gulrot i staver,blomkål i butketter gikk ned på høykant så det trengte ikke å være dyr frukt heller. Når jeg hadde litt tid og energi kunne jeg lage en vaffelrøre og sette meg ute for å steke. Dette var ikke ofte, sånår det skjedde så syns ungene det var ekstra stas.veide nok litt opp for den litt kjipe maten. Anonymkode: 34c6c...5e0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2023 #28 Skrevet 24. mai 2023 Anonym bruker skrev (På 23.5.2023 den 21.42): Hi her. Ser jeg kunne gitt mer info. Barna mine spiser det vi har i huset, de er vant til brødskiver, knekkebrød, frokostblanding og havregrøt evt havregryn og melk. 2 av barna er mine, de har ofte med seg et par venninner hjem, så på det meste er de 6 barn her og det er relativt ofte. 2 av disse er tydeligvis vant til å spise kun det beste, for når de lager brødskiver så klages det. Har dere ikke det? Har dere ikke sånn? Hun ene spiser visst kun brødskive hvis hun har smør, ost, skinke, salat og egg på. Sandwich ifølge henne. To av de liker ikke havregrøt. Men som dere sier, da kan de gå hjem og spise. Trodde kanskje jeg var gnien🫢 Takk for toast-tips! Og pannekaker(eller vafler) skal jeg lage oftere. Anonymkode: 5dfac...3d7 Spise gjør man hjemme så lenge det ikke er avtalt i god tid på forhånd at man skal på besøk og spise der. Jeg har aldri servert mat til noen venner uten at det har vært avtalt på forhånd. Anonymkode: cd4da...bff
Admin Skrevet 25. mai 2023 #29 Skrevet 25. mai 2023 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå