Gå til innhold

L'Occitane håndkremer burde være forbudt!

Anbefalte innlegg

De stinker så utrolig sterkt! Folk sitter og smører på seg disse hele tiden på kontoret, og jeg blir så uvel. Kjenner de selv ikke hvor sterkt disse lukter. De stinker kraftig i hele rommet. Jeg synes det er veldig ubehagelig og får hodepine. 

Anonymkode: a27f9...324

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har alltid stusset over hvorfor folk har med håndkrem på jobb, det burde man smøre på hjemme. Synes det er ulekkert både på bordet og at man holder på med sånt i kontorlandskap. 

Anonymkode: 9edbf...c3c

Men på alvor da, Heidi, du skjønner vel at mange ikke kan smøre det på halv syv på morgenen, og holde ut med knusktørre hender til halv fire på ettermiddagen?

Anonymkode: 98e61...f4c

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

De stinker så utrolig sterkt! Folk sitter og smører på seg disse hele tiden på kontoret, og jeg blir så uvel. Kjenner de selv ikke hvor sterkt disse lukter. De stinker kraftig i hele rommet. Jeg synes det er veldig ubehagelig og får hodepine. 

Jeg er enig, det lukter ubehagelig sterkt. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Har alltid stusset over hvorfor folk har med håndkrem på jobb, det burde man smøre på hjemme. Synes det er ulekkert både på bordet og at man holder på med sånt i kontorlandskap. 

Haha, dagens Karen🤣🤣🤣

Anonymkode: 5966c...3f7

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Helt enig! Samme med Rituals sine. Vi har en regel på jobben om å ikke bruke parfyme pga ansatte som blir syke av det, men det hjelper jo ikke at folk dropper parfymen og så smører hendene med sterkt parfymert krem flere ganger om dagen. Det er mange parfymefrie eller luktsvake, gode håndkremer. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men i all verden. Vasker dere ikke hendene i løpet av arbeidsdagen? Jeg liker å ha muligheten til å bruke krem etterpå.

Anonymkode: 88a4c...473

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Rituals sine er enda verre. 

Anonymkode: 2236f...484

Postet litt fort. Huden min er avhengig av krem, men det finnes heldigvis flere gode parfymefri alternativ. 

Anonymkode: 2236f...484

Kaffe, parfyme, røyklukt og nå håndkrem som jeg har lest at plager noen. Jeg begynner å lure på hvor lav toleransegrense noen har og hva det egentlig kommer av?  Eller om folk rundt dunker seg i parfyme, stinker røyk og har kaffeånde som en sky ut av munnen og bruker en halv krukke eller tupe med krem? 

Helt utrolig merkelig er det. Jeg vet ingenting som lukter verre enn makrell i tomat, men det kunne ikke falle meg inn å engang tenke på og klage. 

Hvor kommer denne ømtåeligheten fra?  

Jeg elsker mine håndkremer derfra og har mange Rituals også. Digg. Og jeg bruker de flere ganger i løpet av arbeidsdagen. Når folk får vondt i hodet av at noen tar på seg håndkrem lurer jeg virkelig på hvordan dere overlever i hverdagen. 

Anonymkode: a9489...dd2

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Kaffe, parfyme, røyklukt og nå håndkrem som jeg har lest at plager noen. Jeg begynner å lure på hvor lav toleransegrense noen har og hva det egentlig kommer av?  Eller om folk rundt dunker seg i parfyme, stinker røyk og har kaffeånde som en sky ut av munnen og bruker en halv krukke eller tupe med krem? 

Helt utrolig merkelig er det. Jeg vet ingenting som lukter verre enn makrell i tomat, men det kunne ikke falle meg inn å engang tenke på og klage. 

Får du vondt i hodet av makrell i tomat? Blir du kvalm eller svimmel av det? Må du ha den lukten rundt deg en hel arbeidsdag?

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg elsker mine håndkremer derfra og har mange Rituals også. Digg. Og jeg bruker de flere ganger i løpet av arbeidsdagen. Når folk får vondt i hodet av at noen tar på seg håndkrem lurer jeg virkelig på hvordan dere overlever i hverdagen. 

Anonymkode: a9489...dd2

Ja, det lurer jeg på innimellom også. Men så har det seg sånn at alternativet er å ikke leve og da har man liksom ikke så mye valg. 

Min migrene trigges bl.a av sterke lukter. Det gjør at jeg unngår parfymerier (tax-free er et helvete å gå igjennom), flytter meg dersom noen røyker nær meg, tar minst mulig kollektivt og ber kolleger pent om å bruke en mildt duftet krem på jobb. 

Nå har ikke det vært noe problem på jobb, da jeg stort sett har jobbet med mat eller i bhg og der er det som regel regler ift det. 

Men hverdagen kan være skikkelig tøff, og jeg vet ikke alltid hvordan jeg orker mer. Men så ser jeg på guttungen og må bare fortsette. 

Anonymkode: 8f517...851

ReneRene skrev (23 minutter siden):

Faktisk svarer så mange som 4 av 10 at de reagerer på dufter. 

https://www.naaf.no/allergi/kontaktallergi/parfymeallergi

Anonymkode: 8f517...851

Jeg ser dere gjør narr av min mening, men i en kontorjobb, er det virkelig nødvendig å smøre seg med håndkrem mange ganger i løpet av kontordagen i en jobb foran pc?

Jeg klarer meg fint uten håndkrem på jobb.

Blop skrev (46 minutter siden):

Får du vondt i hodet av makrell i tomat? Blir du kvalm eller svimmel av det? Må du ha den lukten rundt deg en hel arbeidsdag?

Jeg får vondt i hodet av bensinlukt i lengden, men ikke noe annet. Jeg mente faktisk spørsmålet om lav toleranse seriøst, for det var jo ikke vanlig å reagere så mye på lukter før. Nordmenn slet jo veldig med hvitløkslukt en gang på 70, og 80- tallet også, men nå merker jo ingen noe til det. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser dere gjør narr av min mening, men i en kontorjobb, er det virkelig nødvendig å smøre seg med håndkrem mange ganger i løpet av kontordagen i en jobb foran pc?

Jeg må bruke det, men jeg fant ut etter utallige kremer, tilmed en krem på 1800 kr, at Nivea soft fra dagligvarebutikken er den mest effektive. Den hjelper som bare det, og tilogmed sår gror over natten. Så og si luktfri, så du kan jo anbefale den. Jeg har vært hos hudlege og alt, så ikke tull. 

ReneRene skrev (9 minutter siden):

Jeg får vondt i hodet av bensinlukt i lengden, men ikke noe annet. Jeg mente faktisk spørsmålet om lav toleranse seriøst, for det var jo ikke vanlig å reagere så mye på lukter før. Nordmenn slet jo veldig med hvitløkslukt en gang på 70, og 80- tallet også, men nå merker jo ingen noe til det. 

Det er ikke selve lukten, men alle tilsetningsstoffene som er i alle disse parfymerte produktene mange reagerer på. Jeg kan synes det lukter godt men blir veldig dårlig, er jeg heldig og det ikke er den verste triggeren blir jeg bare kvalm, får diaré og hodepine. Er jeg uheldig og det er den verste triggeren havner jeg på sykehus med migrene fra h…. og må få morfinpreperater IV.

På 70 og 80 tallet var det ikke så mange kjemiske tilsetningsstoffer.

https://www.intoleranse.no/kjemisk-miljointoleranse/hva-er-kjemisk-miljointoleranse/

Anonymkode: 34d00...690

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke selve lukten, men alle tilsetningsstoffene som er i alle disse parfymerte produktene mange reagerer på. Jeg kan synes det lukter godt men blir veldig dårlig, er jeg heldig og det ikke er den verste triggeren blir jeg bare kvalm, får diaré og hodepine. Er jeg uheldig og det er den verste triggeren havner jeg på sykehus med migrene fra h…. og må få morfinpreperater IV.

På 70 og 80 tallet var det ikke så mange kjemiske tilsetningsstoffer.

https://www.intoleranse.no/kjemisk-miljointoleranse/hva-er-kjemisk-miljointoleranse/

Anonymkode: 34d00...690

Å, okay. Tenkte ikke på det. 

Jeg har tørr hud og må faktisk smøre meg noen ganger om dagen for ikke å få sår. Så jo, for noen er dette nødvendig. 

Jeg synes mandellukten til L'occitane er helt nydelig (men bruker ikke akkurat denne selv). Enig med ReneRene i at makrell i tomat feks lukter direkte kvalmende, men litt må man faktisk tåle.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Trikset er å smøre bare oppå hånda og ikke få det inni håndflater eller fingertupper. 
Aldri kjent at håndkrem lukter. Om du er så sart hi så kan du ikke bevege deg ute blant folk. 

Anonymkode: 824a7...764

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, kontorer har ofte tørr luft. At du klarer deg betyr jo ikke en drit. Vi andre som faktisk trenger krem og vasker hendene i løpet av dagen bruker det om vi vil. Men enig i at den ikke trenger ha mye lukt. Men at noen synes håndkrem i seg selv er sært er jo bare helt utrolig. 

Anonymkode: 5966c...3f7

ReneRene skrev (2 timer siden):

Jeg er allergisk, får astma anfall av det, og utslett, rennende øyne og nese.

Anonymkode: 33dee...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...