Gå til innhold

Bør man fortelle partneren om klining i fylla?

Anbefalte innlegg

Nå tenker vi ikke på sex men litt «klåing» i fylla (kyssing, litt tafsing) Bør man fortelle det til partneren eller bør «synderen» leve med den dårlige samvittigheten uten å fortelle det?

og hva hadde du gjort dersom du fikk vite at partneren din hadde tafset/blitt tafset på? Hadde du gjort det slutt?

Har en diskusjon med noen venninner og vi er ikke enig så kjekt å vite hva flere tenker om dette.

Anonymkode: 208db...b6a

Fortsetter under...

Klin umulig å svare på. Husker da jeg gikk til psykolog da jeg var ungdom, fortalte han at jeg avr i ett forhold som ikke var teit. Kom meg ikke ut. Jeg hadde kysset en annen, og hadde dårlig samvittighet, selvom jeg ikke angret. Han sa at det var hel normalt å kysse andre etter man ble gift...

Jeg vet ikke jeg. Hadde mannen min kommet hjem og sagt at han hadde kysset noen på byen.. Jeg hadde blitt så skuffet. Men skjønner v is andre hadde tålu kyssing. 

Anonymkode: 8ae9c...d5d

Ja jeg ville fortalt det, for jeg ville ikke klart å se ham i øynene siden jeg visste at han hadde mislikt det veldig. Jeg ville følt meg jævli når vi hadde det koselig osv, så ja jeg hadde sagt det. Om det er det beste vet jeg ikke.

Og nei, jeg hadde neppe gått fra han om han gjorde det samme. Ikke om han var utro heller, men det avhenger av situasjonen. 

Jeg ville visst det og hadde blitt forbanna, men nå er vi godt voksne, gifte folk da. Hadde min 50 år gamle mann flydd rundt på fester og klådd på og klint med andre hadde jeg rett og slett blitt flau over ham🙈

Endret av Hengebukksvinet

Annonse

Som en selvstendig person, har man ikke meldeplikt til noen, ikke en gang ektefelle. Å gå på en smell man angrer på, er en smell man må bearbeide selv. Å dele skammen har man ingen plikt til. Å ta ansvaret for egen handling, er ikke å lage et helvete for andre (noe det fort kunne blitt).

Hvor grensa går for hva man kan akseptere vil jo variere. Vi har snakket om dette, men er ikke helt enige. Ingen av oss mener at dette er innafor og greit, men det er tilgivelig. Jeg synes nok det er verre enn han. For han er fysisk sex det verste, for min del hadde er det verre om det er hjernen han er utro med. Altså ren fysisk sex er ikke det verste for meg, mens lidenskapelig klining vil være adskillig vanskeligere å komme over. 
Om man ikke forteller selv til partner, vil det oppleves som at dette er noe partneren ønsker å skjule, og da betyr det noe. Hadde det vært ubetydelig hadde det jo ikke vært noen grunn til å vurdere å holde det skjult? Og om man velger å ikke si noe, og det kommer frem via noen andre, da er tillitsbruddet et faktum.
Men om han fortalte det selv ville jeg likevel slite neste gang han skulle ut.

Anonymkode: 172b8...422

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvor grensa går for hva man kan akseptere vil jo variere. Vi har snakket om dette, men er ikke helt enige. Ingen av oss mener at dette er innafor og greit, men det er tilgivelig. Jeg synes nok det er verre enn han. For han er fysisk sex det verste, for min del hadde er det verre om det er hjernen han er utro med. Altså ren fysisk sex er ikke det verste for meg, mens lidenskapelig klining vil være adskillig vanskeligere å komme over. 
Om man ikke forteller selv til partner, vil det oppleves som at dette er noe partneren ønsker å skjule, og da betyr det noe. Hadde det vært ubetydelig hadde det jo ikke vært noen grunn til å vurdere å holde det skjult? Og om man velger å ikke si noe, og det kommer frem via noen andre, da er tillitsbruddet et faktum.
Men om han fortalte det selv ville jeg likevel slite neste gang han skulle ut.

Anonymkode: 172b8...422

Enig. Også klining er utroskap selv om enkelte ser på det som en bagatell. Da vi giftet oss lovet vi hverandre troskap. Ærlighet er også noe jeg setter veldig høyt, og det hadde brutt all min tillit dersom jeg fant ut av dette via andre kanaler.

Anonymkode: 4b626...0e0

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Enig. Også klining er utroskap selv om enkelte ser på det som en bagatell. Da vi giftet oss lovet vi hverandre troskap. Ærlighet er også noe jeg setter veldig høyt, og det hadde brutt all min tillit dersom jeg fant ut av dette via andre kanaler.

Anonymkode: 4b626...0e0

Enig!

Anonymkode: 561dd...c4c

Jeg synes det er avhengig av flere viktige ting her. Hvem som tok initiativet betyr mye, og hvor fort det ble stoppet. Hvis det er en engangshendelse der den andre tok initiativet og jeg/mannen min stoppet det omtrent med én gang (det kan jo ta litt lenger tid å summe seg og reagere adekvat når man er full), så synes jeg ikke det er noe problem i det hele tatt og egentlig ikke noe man trenger å fortelle heller. Det var jo ikke meningen eller noe man selv egentlig gjorde galt.

Er det derimot en selv som tar initiativet, eller man ikke prøver å stoppe den andre om denne tok initiativet, så synes jeg det er langt mer problematisk. Da hadde i hvert fall jeg fått skikkelig dårlig samvittighet etterpå, og jeg hadde ikke likt det om det var mannen min som eventuelt gjorde det. Likevel, en engangshendelse kan man tilgi. Er det derimot noe som skjer flere ganger, så blir det mer alvorlig. Da tenker jeg at man lett kan unngå slike situasjoner ved å drikke mindre/holde seg edru, eller at man ikke har spesielt stor respekt for partneren sin og dens følelser. Alle har lov å trå litt feil én gang, men ikke gjentakende. 

Anonymkode: 5340d...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...