Gå til innhold

Hvor fort får du time hos fastlegen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er hos legen kanskje en gang hvert tredje år. De gangene jeg har ringt så har jeg fått beskjed om å ringe morgenen etter for å få en hastetime.  Ellers har det vært ledige timer 3-4 uker frem i tid.  

Men jeg har et par kolleger som er hos legen kast i kule, og de får time hos lege samme dag eller dagen etter. Kanskje de som er hos legen hele tiden har lettere for å få time? 

Anonymkode: 25fb2...892

Har kun vært hos legen de siste åra pga akutte ting, så har fått time samme dag eller dagen etter. 
Når jeg er på kontroller så får jeg legetime, noe som jeg syns er veldig praktisk siden jeg ofte glemmer slikt. Da tikker det inn på mobilen at det er satt opp time til meg. Skulle jeg bestilt de selv hadde det sikkert vært lang ventetid. 

Anonymkode: 0292e...249

Annonse

Akutt samme dag.

Vanlig time har jeg ventet 1-1,5 uke på.

Aldri ventet mer enn 1,5 uke. Jeg og ungene har samme fastlege, og litt kroniske sykdommer på både meg og barna, migrene, allergi og sånne ting, så jeg bestiller nok time kanskje annenhver-tredjehver måned eller noe sånt.

Anonymkode: 9b889...168

Det kommer an på hvorfor jeg skal dit. Er det akutt så får jeg time samme dag om jeg ringer når de åpner. Er det noe som haster litt så får jeg gjerne i løpet av 1-2 dager. Er det noe som kan vente så får jeg i løpet av 14 dager. 

Anonymkode: 9a389...ac8

Får alltid time på dagen eller i løpet av et par dager når jeg ber om det. Hvis jeg suer at det ikke er noe som haster får jeg også time i løpet av en uke-halvannen. Aldri ventet 14 dager på legetime noen gang. 

Anonymkode: b50d5...246

Annonse

Når jeg var veldig deprimert og hadde så kraftige angstfall hver dag at jeg klarte ikke være alene,så fikk jeg legetime som var 3 uker å på vente på! Forklarte at så lenge kan jeg ikke vente når jeg er alene med ett barn å har det virkelig ikke bra. De spurte ikke en gang om jeg hadde selvmordstanker! Ringte legevakten samme kveld for jeg hadde det virkelig ikke bra,der ble jeg møtt av en veldig omsorgsfull dame som tok meg på alvor å fikk time samme dag. 

En annen gang var det barnet mitt på 8 år som plutselig var så slapp å begynte å sove på dagtid selv om han ikke var syk. Så etter noen dager ringer jeg å for å bestille legetime å det var 2 uker å vente! Prøvde å si at dere kan ikke bare bagatelisere dette,de kan ikke vite at det ikke er noe alvorlig galt med barnet så vi kan ikke vente 2 uker. Men vi ble ikke hørt.

Anonymkode: 263b5...0a9

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det kommer helt an på hva jeg skal. Vanligvis innen 2-7 dager. På dagen om det er akutt. 

Men har aldri ventet mer enn 14 dager. 

Anonymkode: c5757...6d9

Samme her. Og jeg kommuniserer med fastlegen via Helsenorgeappen, legen ringer gjerne tilbake for å snakke eller avtale ny time. Fantastisk fastlege.

Anonymkode: 93728...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...