Gå til innhold

Alt han har sagt og gjort frem til nå tilsier at jeg er «the love of his life,» men nå som han kan få meg sier han at han det ikke ligger i kortene

Anbefalte innlegg

Østerdølen skrev (1 time siden):

Men er han noe å beholde i utgangspunktet? Skal du ofre æren for å beholde han?

Ja, han har så mye godt ved seg. Han er skikkelig bra, men folk ser det liksom ikke.

Hva mener du med ofre æren?

Anonymkode: 6d95d...2c8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det eneste du kan gjøre er å være ærlig med ham, hvis ikke du har vært det allerede. Fortelle at og hvordan du liker ham, og at du tenker på ham som nettopp en diamant, og at du ønsker deg et forhold til ham. At det ikke nødvendigvis betyr å bo sammen, men å være kjærester. At du ikke har det travelt, men kan ta det i hans tempo, og at de signalene han sender gir deg tro på at det finnes et ønske om noe fra hans side også.

Vil han ikke det, selv om du er ærlig, er det jo ikke snakk om å "gi ham opp" - for du kan ikke overtale ham til noe han selv ikke vil. Og du vil vel heller ikke være sammen med noen som egentlig ikke vil være sammen med deg?

Anonymkode: 67aa1...ca8

Spørsmålet er om jeg karer å være bare venner med han uten å ha et håp om noe mer. Jeg vet ikke slik det er nå.

ReneRene skrev (54 minutter siden):

Vurder om det er noe poeng i å fortsette. Han har sviktet deg, for å gå tilbake på ting er jo et svik. Det er ikke sikkert at han er beregnende eller egoistisk. Jeg tenker at det muligens er noen issues her, og jeg syns ikke at du skal se på det som din oppgave å fikse ham. Jeg tror det i de fleste tilfeller er nytteløst mtp konteksten her. Dessverre. 

Jeg tror og det ligger noen issues her ja. Derav at han «har nok med seg selv» og at «det ikke ligger i kortene.» Absolutt alt annet har tydet på noe helt annet fra hans side. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Spørsmålet er om jeg karer å være bare venner med han uten å ha et håp om noe mer. Jeg vet ikke slik det er nå.

Nei. Det skjønner jeg godt. Det høres ut som om du ikke vil gi slipp på det håpet, og da tror jeg det er lurest å avslutte. Det gjør det enklere for deg selv, selv om det er en løsning du ikke ønsker deg.

Anonymkode: 67aa1...ca8

Jeg tenker at du burde bruke litt av overskuddet du hittil har brukt på å piske en død hest på å heller jobbe i en omsorgsbolig. Det er stort behov i kommunene for folk som har ubegrenset med omsorg uten å forvente noe tilbake.

Anonymkode: 2a4bf...999

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker at du burde bruke litt av overskuddet du hittil har brukt på å piske en død hest på å heller jobbe i en omsorgsbolig. Det er stort behov i kommunene for folk som har ubegrenset med omsorg uten å forvente noe tilbake.

😂

Takk, den fortjente jeg.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, han har så mye godt ved seg. Han er skikkelig bra, men folk ser det liksom ikke.

Hva mener du med ofre æren?

Du ofrer æren ved at du jager etter en mann som plutselig har fått kalde føtter. Du ofrer æren ved å vise så mye forståelse, omtanke og omsorg for en mann som ikke gir dette tilbake til deg. Du ofrer æren ved å fremstå som litt desperat etter å oppnå hans kjærlighet.  

Østerdølen skrev (1 time siden):

Du ofrer æren ved at du jager etter en mann som plutselig har fått kalde føtter. Du ofrer æren ved å vise så mye forståelse, omtanke og omsorg for en mann som ikke gir dette tilbake til deg. Du ofrer æren ved å fremstå som litt desperat etter å oppnå hans kjærlighet.  

Jeg gjør ingenting, annet enn å sende eller svare på en sms i ny og ne.

Men jeg tenker mye da. Det er vel ikke å ofre æren?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, tenke er ikke å ofre æren. Men om du jager etter han, er det en annen sak. 

Østerdølen skrev (6 minutter siden):

Nei, tenke er ikke å ofre æren. Men om du jager etter han, er det en annen sak. 

Nei, jeg jager ikke.
Men jeg tviler på at jeg klarer å blokke eller slette han og aldri mer ha kontakt. 

Hvorfor vil du redde denne mannen fra PlayStation og mammas middager? Jeg ser bare ikke hvordan det kan virke attraktivt.

Men uansett, hans oppførsel her tror jeg er ren skrekk. Han er vettskremt. Har mulighet til å få alt han drømmer om, men freaker helt ut. Det er voldsomt mye å miste, det er krevende å skulle binde seg. Kanskje han ikke tør tro at det kan være sant. Kanskje han avviser deg i en forsøk på å beskytte seg selv mot et evt. brudd. Bedre å bryte først som sist, liksom.

Anonymkode: 75247...437

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du forlot en samboer bare på grunn av et fjernt håp og noen turer hånd i hånd... Bør du ikke bygge dine store livsendrende avgjørelser på litt mer enn bare knapper og glansbilder? Syns han låter som en kjempebaby. Rett fra skjørtene til mamma, og ute av stand til å ivareta sine relasjoner eller å ta ansvar for klar og voksen kommunikasjon med de menneskene man omgås.

Anonymkode: 40a4e...ada

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Men når vi er sammen… for en uslepen diamant han er. Det kan være han har hatt det sånn i kjærlighetslivet og, likt som i arbeidslivet. 
Det er så ufortjent det han har gått igjennom, og jeg ønsker ikke å gi han opp. 

Sånn snakker kvinner som brevveklser med mordere også. De er uslepne diamanter og vil forandre seg under kjærestens fortryllende påvirkning. 

Han er umoden, HI. Ikke uslepen.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du forlot en samboer bare på grunn av et fjernt håp og noen turer hånd i hånd... Bør du ikke bygge dine store livsendrende avgjørelser på litt mer enn bare knapper og glansbilder? Syns han låter som en kjempebaby. Rett fra skjørtene til mamma, og ute av stand til å ivareta sine relasjoner eller å ta ansvar for klar og voksen kommunikasjon med de menneskene man omgås.

Nei, det er ikke helt riktig. Jeg forlot samboer av andre grunner og, han nye var mer brekkstanga som endelig fikk det til å skje. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sånn snakker kvinner som brevveklser med mordere også. De er uslepne diamanter og vil forandre seg under kjærestens fortryllende påvirkning. 

Han er umoden, HI. Ikke uslepen.

Det spiller i grunn ingen rolle hva du/vi kaller han. Jeg falt for ham uansett. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor vil du redde denne mannen fra PlayStation og mammas middager? Jeg ser bare ikke hvordan det kan virke attraktivt.

Men uansett, hans oppførsel her tror jeg er ren skrekk. Han er vettskremt. Har mulighet til å få alt han drømmer om, men freaker helt ut. Det er voldsomt mye å miste, det er krevende å skulle binde seg. Kanskje han ikke tør tro at det kan være sant. Kanskje han avviser deg i en forsøk på å beskytte seg selv mot et evt. brudd. Bedre å bryte først som sist, liksom.

Anonymkode: 75247...437

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er noe med nærværet hans, noe med blikket, varmen, samtalene, intelligensen, hvordan vi bare forstår hverandre.

Jeg har tenkt dette med at han kan være vettskremt selv, og at han beskytter seg mot eventuell avvisning før det skjer. «Har nok med meg selv» kan tyde på noe i den gata. Samtidig var han rimelig klar på at han kun er ute etter vennskap, og jeg må jo høre på ordene hans og ikke kun gå etter oppførsel. (Selv om han selv sa at man må se på folks oppførsel og ikke så mye ordene, det er det som betyr noe.)

Han er litt forvirrende, men at han har meg hardt på kroken er i hvert fall riktig. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er noe med nærværet hans, noe med blikket, varmen, samtalene, intelligensen, hvordan vi bare forstår hverandre.

Jeg har tenkt dette med at han kan være vettskremt selv, og at han beskytter seg mot eventuell avvisning før det skjer. «Har nok med meg selv» kan tyde på noe i den gata. Samtidig var han rimelig klar på at han kun er ute etter vennskap, og jeg må jo høre på ordene hans og ikke kun gå etter oppførsel. (Selv om han selv sa at man må se på folks oppførsel og ikke så mye ordene, det er det som betyr noe.)

Han er litt forvirrende, men at han har meg hardt på kroken er i hvert fall riktig. 

Men Hva har han spesifikt sagt før som har fått deg til å tenke at han ville ha deg?

Anonymkode: dea32...a2b

For meg så virker det som han har psykiske plager eller en personlighetsforstyrrelse. Han feiler både i arbeidslivet og i relasjoner. Han ser ned på seg selv. 

Høres ut som meg... Jeg fikk først Engstelig unnvikende pf, så Emosjonell ustabil pf bordeline. 

Tror alvoret gikk opp for ham da du ble singel, han ble redd og reagerer med å stenge deg ute slik at du ikke skal se mer av hans dårlige sider (i sykdomsbilde). Fordi det er enklere for ham. Derfor har han ikke hatt forhold å vise til tidligere. 

Så hvis du klarer å trygge ham på at du vil ha ham på tross av hans plager, at du ikke ser ned på ham, og vil takle hans urolige indre liv, så kan det hende han smelter og tror på deg, og dere har da en sjanse. Vit da at et liv med ham faktisk blir utfordrende. Jeg er vanskelig å leve med, og har mange fiaskoer bak meg, men har møtt en som takler meg og får meg ned på bakken i mine rare stunder. 

Anonymkode: 6becd...1a8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For meg så virker det som han har psykiske plager eller en personlighetsforstyrrelse. Han feiler både i arbeidslivet og i relasjoner. Han ser ned på seg selv. 

Høres ut som meg... Jeg fikk først Engstelig unnvikende pf, så Emosjonell ustabil pf bordeline. 

Tror alvoret gikk opp for ham da du ble singel, han ble redd og reagerer med å stenge deg ute slik at du ikke skal se mer av hans dårlige sider (i sykdomsbilde). Fordi det er enklere for ham. Derfor har han ikke hatt forhold å vise til tidligere. 

Så hvis du klarer å trygge ham på at du vil ha ham på tross av hans plager, at du ikke ser ned på ham, og vil takle hans urolige indre liv, så kan det hende han smelter og tror på deg, og dere har da en sjanse. Vit da at et liv med ham faktisk blir utfordrende. Jeg er vanskelig å leve med, og har mange fiaskoer bak meg, men har møtt en som takler meg og får meg ned på bakken i mine rare stunder. 

Anonymkode: 6becd...1a8

Interessant du sier det, for ei venninne sa AKKURAT det samme! Hun kjente igjen broren sin i det jeg beskrev.

Da han og jeg hadde samtalen om «hvor står vi?» reagerte han med overrasking og setningen «jeg har mer enn nok med meg selv.» Jeg spurte hvordan da, men han ble tydelig ukomfortabel og ville ikke utdype. Så ble alt litt kleint, og vi gikk hvert til vårt. Vi fortsatte å tekste utover natta, der jeg fortalte han hvordan mine følelser for ham hadde vokst fram av hans hyggelige vesen og selskap, og hvordan hans væremåte overfor meg ga meg inntrykk av at han følte det samme. Han var helt enig at vi hadde det kjempefint sammen, men sa da at han så på meg som en venn, og beklaget hvis jeg hadde blitt forvirret av hans væremåte. Jeg avsluttet samtalen med å si at «uansett så er jeg glad i deg.»

Etter dette har vi tekstet litt sammen om løst og fast, og tonen er god. Han sa han kun var ute etter en venn i meg, så jeg må respektere det og ligge litt lavt. Men jeg er nå her i periferien, så hvis han virkelig vil, kan ha gjenoppta kontakten. Enn så lenge.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men Hva har han spesifikt sagt før som har fått deg til å tenke at han ville ha deg?

Anonymkode: dea32...a2b

Han har ikke sagt så mye som gjør at jeg tenker han vil ha meg, men han har vist det.
Jeg ser det når han kommer inn i rommet, han vender seg mot meg, blikket hans søker mitt, han setter seg nær meg, han lytter til hva jeg snakker om selv om vi er i hver vår ende og snakker med andre personer. Han får med seg hva jeg har på meg, han husker detaljer fra hva jeg har fortalt før, han spør meg hvordan det og det har gått. Han vil tilbringe fritiden sin med meg, han finner på ting bare han og jeg kan gjøre sammen, han inviterer til det ene og det andre, kino, aktiviteter, turer. Han lager mat til meg, han kjøper ting til meg. Han passer på meg, han forteller om seg selv, fine ting, såre ting. Han tør å være åpen og følsom, han våger å fortelle om nederlag eller skambelagt ting. Vi har hemmeligheter ingen av oss har fortalt noen andre.
Han sa at sønnen min kunne arve han, siden han ikke hadde egne barn. Det er så mye som tilsier at forholdet vårt er mer enn kun et vennskap.

Men så er det det han sier, da. At han ser på meg som en venn.

Barna dine har mer enn nok med bruddet som nettopp har vært, om ikke du skal dra dem inn i dette her i tillegg. Han høres ut som en lettere utviklingshemmet einstøing.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Barna dine har mer enn nok med bruddet som nettopp har vært, om ikke du skal dra dem inn i dette her i tillegg. Han høres ut som en lettere utviklingshemmet einstøing.

Det var stygt sagt at meg. Unnskyld. Det jeg mener at han er en voksen mann som har bodd hos mamma og som må "reddes" fra Playstation. Som ikke tar deg seriøst. Du er forelska, men barna dine eller barnet ditt trenger virkelig ikke dette i tillegg.

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det var stygt sagt at meg. Unnskyld. Det jeg mener at han er en voksen mann som har bodd hos mamma og som må "reddes" fra Playstation. Som ikke tar deg seriøst. Du er forelska, men barna dine eller barnet ditt trenger virkelig ikke dette i tillegg.

Han har mange andre gode kvaliteter og, han er ikke bare en fyr som bodde hjemme hos mamma og spiller PlayStation.

Jeg har uansett ingen planer om å dra han inn i hjemmet vårt. Skulle det bli oss, skulle det vært som særboere, noe jeg tror hadde passet oss best begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...