Gå til innhold

Legen dro ut tampongen..Gud, så flaut..

Anbefalte innlegg

Og han måtte selvfølgelig være veldig kjekk også 🫢

Var innlagt etter en liten ulykke for noen dager siden. Måtte selvsagt ha mensen samtidig og det var en av bekymringene som meldte seg da jeg ble bevisst igjen.

"Ja, den har NN fjernet" svarte sykepleieren som om det var den mest naturlige ting i verden. Hvorfor må de kjekke være på jobb når jeg er uheldig 🙉 Ja, jeg er kanskje barnslig og fjollete som synes det er flaut.

Anonymkode: 26dc0...5d6

Fortsetter under...

For leger og sykepleiere er det den naturligste ting i verden 😉

Det er kropp, og naturlige kroppsvæsker. Bæsj, tiss, blod og gørr, helt naturlig, hehe 

Er bare vi "vanlige dødelige" som synes ting er for privat og for flaut.

Anonymkode: 67fe1...7b4

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

"Ja, den har NN fjernet" svarte sykepleieren som om det var den mest naturlige ting i verden. Hvorfor må de kjekke være på jobb når jeg er uheldig 🙉 Ja, jeg er kanskje barnslig og fjollete som synes det er flaut.

Anonymkode: 26dc0...5d6

Ganske så naturlig det Ja.

Jeg hadde mensen da jeg skulle til gynekolog. En time jeg hadde ventet lenge på. Jeg ringte legekontoret samme morgen og spurte om de synes det var best å flytte timen, men de sa nei. Da jeg kom inn til gynekologen så beklaget jeg at jeg hadde mensen og at det nok ikke var så delikat i underetasjen. Da lo han og sa  "tror du noen dråper blod er det verste jeg har sett? Jeg har jobbet 20 år på fødeavdeling." Jeg tror det er mest ubehagelig for deg og meg. Mensen er noe så privat og vi har øvd oss på å skjule det for omverdenen fra første dråpe som kom da vi var 13. For leger og annet helsepersonell er det helt naturlig å fjerne en tampong, skifte et bind eller se blod. 

Det har jeg faktisk tenkt på, hvis jeg havner i en ulykke, når jeg har mensen, om de fjerner den. Måtte google en gang, og fant jo ut at de gjør det. De har sikkert en sjekkliste, med det på et av punktene . 

Anonymkode: 712e5...204

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

En tampong er noe av det minst farlige vi ser. Vi er yrkesskadet vettu. Alle tingene andre syntes er flaut, er naturlig for oss. 

Anonymkode: 61f35...be8

Nemlig ! 😅

Anonymkode: 476b4...ceb

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det mer pinlig forfi legen var kjekk? Hvorfor det?

Anonymkode: b415a...cc3

Det lurer jeg også på. Kanskje han er flinkere fordi han er kjekk. Artig med litt røverhistorier innimellom. 

Endret av Elizabeth
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir faktisk trist av å lese hvor overflatiske vi kvinner er. 

Anonymkode: 45d6d...3ab

Syns ikke dette er noe bevis på at kvinner er "overflatiske"? Det er da heller et vitnesbyrd om at vi har lært å føle skam over naturlige kroppsfunksjoner. Og det er tusenvis av år gammelt. Les om Hypatia fra Alexandria... 

Anonymkode: cddde...a4c

Elizabeth skrev (1 time siden):

Det lurer jeg også på. Kanskje han er flinkere fordi han er kjekk. Artig med litt røverhistorier innimellom. 

Hun hadde jo tenkt å sjekke ham opp seinere da skjønneru. Og da er det kleint at han har vært oppi der og pilla etter tampongen!

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Syns ikke dette er noe bevis på at kvinner er "overflatiske"? Det er da heller et vitnesbyrd om at vi har lært å føle skam over naturlige kroppsfunksjoner. Og det er tusenvis av år gammelt. Les om Hypatia fra Alexandria... 

Kvinner er jo definisjonen på overfladiskhet om det er noe som heter det. 

Anonymkode: 77e74...c56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...