Gå til innhold

Dere som ønsker å bo alene uten kjæresten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, han er urimelig og sjefete.

Anonymkode: 8bb53...2fa

Han er ikke det. Hans ønske og behov er like viktig som hi sitt. Hi og kjæresten har helt forskjellige tanker om fremtiden, og da er det fullt forståelig at kjæresten ønsker å gå videre og finne ei som er mer samkjørt med han.

Personlig ønsker jeg å være særboer og forstår hi godt. Min forrige kjæreste brøt med meg da han hadde ett sterkt ønske om samboerskap, og det var vondt med fullt forståelig. Det var rett og slett to forskjellige behov som ikke var mulig å løse uten at en av oss måtte ofret for mye.

Anonymkode: e5dea...766

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vi har også en katt,å kjæresten liker ikke katter så han mener det bare er til å kvitte seg med den 😡 Han skjønner jo ikke at pusen er mye mer enn bare ett kjæledyr for oss. Vi er veldig glad i katten å det er uaktuelt å gi henne vekk. Når jeg har hatt angstanfall og hyperventilert så er det pusen vår som alltid har roet meg helt ned. Hun har vært der hver dag med oss å er en del av familien. Mens kjæresten påstår at katten er viktigere enn han fordi ikke er villig til å kvitte meg med katten.

Anonymkode: 9e38b...4c3

Er denne kjæresten åtte år?

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Han er ikke det. Hans ønske og behov er like viktig som hi sitt. Hi og kjæresten har helt forskjellige tanker om fremtiden, og da er det fullt forståelig at kjæresten ønsker å gå videre og finne ei som er mer samkjørt med han.

Personlig ønsker jeg å være særboer og forstår hi godt. Min forrige kjæreste brøt med meg da han hadde ett sterkt ønske om samboerskap, og det var vondt med fullt forståelig. Det var rett og slett to forskjellige behov som ikke var mulig å løse uten at en av oss måtte ofret for mye.

Anonymkode: e5dea...766

Hans ønske og behov er redelig nok, det kan man fremme når man vil. Og man kan si hva som er en dealbreaker. Men holdningen hans til barn (en fireåring er for stor til å ha nattlampe???), til dyr (man skal bare "kvitte seg" med et dyr man er glad i hvis den andre ikke liker det?) og til kjæresten ("vil ikke du, så finner jeg meg en annen som vil") er bare forkastelig. Han låter som en usympatisk person.

HI har tidligere skrevet om ham og forholdet. Og det med han og barnet har ikke vært kun dans på roser, altså. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere har ulike behov. Og ultimatum er aldri noe særlig

Anonymkode: 231da...a6c

Begge ønsker mer tid med hverandre,vi har bare forskjellige løsninger på hvordan vi ønsker å løse det. Hans løsning er visst kun å bo med oss.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Begge ønsker mer tid med hverandre,vi har bare forskjellige løsninger på hvordan vi ønsker å løse det. Hans løsning er visst kun å bo med oss.

Selvfølgelig. Da forventer han å få noen som kan dulle med ham, vaske klærne hans og lage mat til ham.

Anonymkode: 430af...e17

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Selvfølgelig. Da forventer han å få noen som kan dulle med ham, vaske klærne hans og lage mat til ham.

Anonymkode: 430af...e17

Neppe. Han har vært kokk i 15 år så er omtrent alltid han som laget mat til oss. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Neppe. Han har vært kokk i 15 år så er omtrent alltid han som laget mat til oss. 

Ja, men hva tenker du at samboerskapet vil gjøre med din selvstendighet? Du vil sikkert få middag hver dag, men katta må ut, og ikke minst vil du jo måtte gi ham mye mer makt over barneoppdragelsen enn han har nå. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Da er dere vel ikke egentlig kompatible.

Anonymkode: 231da...a6c

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, men hva tenker du at samboerskapet vil gjøre med din selvstendighet? Du vil sikkert få middag hver dag, men katta må ut, og ikke minst vil du jo måtte gi ham mye mer makt over barneoppdragelsen enn han har nå. 

Å bli kvitt katten er uansett ikke ett alternativ, å det har jeg sagt til han flere ganger. Da var han ikke sikker på om han ville bo med meg likevel.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når dere er så grunnleggende uenige er det nok best å avslutte. Du skal aldri velge bort barnets beste for en kjæreste. 

Anonymkode: b60be...1e0

Han er kjempe flink med sønnen min å finner på mye gøy med han. Når jeg ikke fikk fri i vinterferien så tok han med sønnen min på hyttetur med hans familie å var ute i snøen med han. Men han kan være litt streng å er det sønnen min reagerer på. Han er blitt flinkere på å ikke blande seg inn,men bor vi sammen så hadde han nok gjort det mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...