Gå til innhold

Hvor viktig er egentlig eksamen på 10 trinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på resultat osv? Har en 10 klassing som skal opp i matte skriftlig i morgen og blir trukket i muntlig i juni. Er eksamen mest for å trene på selve eksamen osv? 
Sier ikke noe sånt til sønnen min selvsagt, han har sittet og øvd seg på oppgaver siste 4-5 dager og er godt forberedt 

Anonymkode: 8057e...98c

Skrevet

Den teller vel med i opptaket til videregående? Så kommer jo an på hva han har søkt kanskje. 

Anonymkode: 1f768...1e3

Skrevet

Den teller døm alt annet for opptak til videregående. Hvis han bil inn på en linje med så høyt snitt at han er i faresonen haf den betydning, eller betyr den lite. Det er få arbeidsgivere som sjekker karakterer fra 10.klasse.

Anonymkode: 425cd...78e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den teller døm alt annet for opptak til videregående. Hvis han bil inn på en linje med så høyt snitt at han er i faresonen haf den betydning, eller betyr den lite. Det er få arbeidsgivere som sjekker karakterer fra 10.klasse.

Anonymkode: 425cd...78e

Han skal ikke inn på linje med høyt snitt

Skrevet

For min sønn teller den veldig mye. Han må ha veldig høyt snitt for å komme inn der han vil, og minimum 5 eller 6 i matte og naturfag. Han skal også ha skriftlig eksamen i matte i morgen. 

Sånn ellers tenker jeg ellers mest at det er god trening. 

Anonymkode: 71a66...879

Skrevet

Min datter skal inn på en linje med ganske lavt snitt til høsten, så for henne teller den minimalt.

Hun skal også opp i matte i morgen og sitter med øving hun også.

Det å få så høyt snitt som mulig er jo en greie, og jeg sier ingenting om at karakterene fra ungdomsskolen trenger du aldri igjen.

Men den teller jo mye om man skal inn på en linje med høyt snitt da.

Anonymkode: 3d559...6ab

Skrevet

Eksamenskarakter teller like mye som standpunktkarakter i et fag, og betyr sånn sett ganske mye. 
Er spørsmålet ditt om karakterer som kommer på vitnemålet i 10. klasse er viktig? Fir veldig mange er svaret ja. 

Anonymkode: 7f983...682

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Han skal ikke inn på linje med høyt snitt

Da spiller det ingen rolle. Så lenge han har snitt nok til å komme inn er det greit nok. Utover det er det jo læring i å ha eksamen, hvordan øve osv. 

Anonymkode: 1f768...1e3

Skrevet

Får han dårlig , type 2 på eksamen, trekker jo det ned snittet endel, så bra på eksamen vil telle mye uansett. 
Du vet vel at snittet på en linje er det som den siste som kom inn der i fjor , hadde i karakter snitt???? 
Så hadde nok ikke hatt den tankegangen du har, ville heller stilt opp og sagt at du hjelper der det trengs.

Har og en som skal opp i matte i morgen

Anonymkode: 097a8...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Får han dårlig , type 2 på eksamen, trekker jo det ned snittet endel, så bra på eksamen vil telle mye uansett. 
Du vet vel at snittet på en linje er det som den siste som kom inn der i fjor , hadde i karakter snitt???? 
Så hadde nok ikke hatt den tankegangen du har, ville heller stilt opp og sagt at du hjelper der det trengs.

Har og en som skal opp i matte i morgen

Anonymkode: 097a8...d5a

Vet det….men han ligger høyt over det snittet. 
HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...