Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å stripe mitt lange hår + klippe det, og det vil koste 3300 kroner. Fikk nesten bakoversveis, men nå må det sies at jeg sjeldent går til frisør og jeg ante ikke at prisene hadde steget så mye. Vurderer nå å i stedet finne en løsning slik at jeg kan gjøre dette hjemme. Stripe får jeg nok ikke til, men kanskje jeg kan farge det et par nyanser lysere og det blir ganske fint? Er blond med litt grått.  Kan få mannen min til å klippe noen cm nederst på håret. Tar gjerne imot tips fra de som fikser håret sitt hjemme, for 3300 kr var for dyrt for meg.

Anonymkode: 2bf01...4b4

Fortsetter under...

Skrevet

Det rar jo mye tid, i tillegg til at de må betale husleie ol så det er ikke rart det koster en del. Heldig vis er det en luksus dom er helt uproblematisk å avstå fra.

Anonymkode: 86862...65f

Skrevet

Finne et sted hvor en lærling gjør det? Billigere og tar lenger tid.

Anonymkode: 5916e...3d9

Skrevet

Jeg går av samme grunn ofte til lærling. 

Anonymkode: 4e11c...c68

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ønsker å stripe mitt lange hår + klippe det, og det vil koste 3300 kroner. Fikk nesten bakoversveis, men nå må det sies at jeg sjeldent går til frisør og jeg ante ikke at prisene hadde steget så mye. Vurderer nå å i stedet finne en løsning slik at jeg kan gjøre dette hjemme. Stripe får jeg nok ikke til, men kanskje jeg kan farge det et par nyanser lysere og det blir ganske fint? Er blond med litt grått.  Kan få mannen min til å klippe noen cm nederst på håret. Tar gjerne imot tips fra de som fikser håret sitt hjemme, for 3300 kr var for dyrt for meg.

Anonymkode: 2bf01...4b4

Farge og klipp koster mye mindre. Striper er litt luksus - og koster fordi det tar så innmari lang tid. 

Anonymkode: 56c3d...fb0

Skrevet

Det du betaler for hos frisøren er: Lang ekspertise, god kundeservice, diverse produkter (bleking, folier, hansker, shampoo, conditioner, stylingprodukter) kaffe/te/sprudlevann. Du leser blader som er kjøpt inn. Pengene skal også dekke husleie, strøm,  vareforbruk, lønn osv osv. Av de 3300 bruker kanskje frisøren 3t. Av disse skal det trekkes av moms og betales skatt. Jeg skjønner at det er en høy enkelt sum å betale, men striper som er lagt bra/riktig og en god klipp på langt hår bør kunne holde 4mnd hvis ikke lenger. Jeg er i tillegg hobbypsykolog, samlivsterapaut, venn og samtalepartner. Jeg er alltid i godt humør og vier deg 100% av min oppmerksomhet. Jeg presterer på relativt kort tid (hvis jeg får nye kunder jeg ikke kjenner) så innimellom må jeg både være tankeleser, synsk og tryllekunstner. Lønna er DÅRLIG! Hvis man ikke har lagt inn mange timer på kvelder og helg for å bygge seg en kundekrets som kommer tilbake med jevne mellomrom. Våre priser på innkjøp har også økt, det samme har husleie og strøm.

Anonymkode: a426f...2fe

Annonse

Skrevet

Helt enig. Skjønner at det må koste endel å få behandling av proffe, men i tider som disse er det uaktuelt for meg å bruke 2-3000 på hår. Jeg striper meg selv med hette. Det blir ganske greit. Er kommuneblond i utgangspunktet og bruker Schwarzkoph, den som lysner opp til seks nyanser. Må ha den i håret ganske lenge for at det ikke skal bli bare gult, anbefaler deg å prøve en lokk først. Kjøp to pakker om du har langt hår!

Og så bruker jeg en bra lillashampo. etterpå. 

Anonymkode: 1e447...49d

Skrevet

Neste gang du skal velge noen å stemme på ved stortingsvalget, husk prisene hos frisør og partiet som la opp til ruinering av norsk strømproduksjon ved å selge den til utlandet i stor skala

Anonymkode: 56c3d...fb0

Skrevet

Jeg sendte datteren min til frisør for første gang nå før hun ble konfirmert. Det kostet 730kr for en klipp. Tenker jeg har spart mye penger for både meg selv, familiemedlemmer og venner som betaler meg 150kr og kaffe per klipp.

Anonymkode: 0f8ce...528

Skrevet

Altså. Man betaler jo for tid og kvalitet, og velger hva man vil benytte seg av.

Hvis du vil gjøre det billig, ha langt hår og klipp tuppene av og til, hjemme eller hos cutters. Eventuell bleking og farge kan fikses hjemme, men godt resultat er ikke garantert. 

Jeg gjør en slags mellomting. En gang i året tar jeg keratinbehandling, til ca 5000 kroner.
Da er håret naturlig rett og sunt i månedsvis, og krever minimalt med dyre hårprodukter som jeg ellers er avhengig av med bølgete/krøllete hår som er naturlig tørt og frizzy.
Klipper tuppene totalt tre ganger i året, to i tillegg til når jeg tar keratinbehandling. 
Lander på ca 6500 i året på frisør, men bruker ca 3000 mindre i året på produkter til håret. 

Siden jeg er mørk synes de grå hårene jeg har fått ganske godt. Er ikke så mange, men føler for å farge innimellom. Farger hjemme  fire ganger i året med en farge som er så lik min egen at jeg ikke får synlig ettervekst. Koster ca 500 kroner i året. 

Anonymkode: 6579f...8ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det du betaler for hos frisøren er: Lang ekspertise, god kundeservice, diverse produkter (bleking, folier, hansker, shampoo, conditioner, stylingprodukter) kaffe/te/sprudlevann. Du leser blader som er kjøpt inn. Pengene skal også dekke husleie, strøm,  vareforbruk, lønn osv osv. Av de 3300 bruker kanskje frisøren 3t. Av disse skal det trekkes av moms og betales skatt. Jeg skjønner at det er en høy enkelt sum å betale, men striper som er lagt bra/riktig og en god klipp på langt hår bør kunne holde 4mnd hvis ikke lenger. Jeg er i tillegg hobbypsykolog, samlivsterapaut, venn og samtalepartner. Jeg er alltid i godt humør og vier deg 100% av min oppmerksomhet. Jeg presterer på relativt kort tid (hvis jeg får nye kunder jeg ikke kjenner) så innimellom må jeg både være tankeleser, synsk og tryllekunstner. Lønna er DÅRLIG! Hvis man ikke har lagt inn mange timer på kvelder og helg for å bygge seg en kundekrets som kommer tilbake med jevne mellomrom. Våre priser på innkjøp har også økt, det samme har husleie og strøm.

Anonymkode: a426f...2fe

Alt det der er forståelig. 
Men ikke alle har råd å gå til frisøren uansett hvordan du legger fram regnskapet. Frisør ER dyrt, sånn er det bare. Noen har råd til det, andre har ikke. 

Anonymkode: 3fcf6...8b3

Skrevet

Å stripe kan jeg fint gjøre alene. Samboer klipper tuppene mine innimellom. Går til frisøren en gang i året ca. 

Anonymkode: 647b3...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...