Gå til innhold

Mobbing og 9a

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (7 timer siden):

Hva sjokkerer deg mer enn at voksne syns at det er greit å mobbe egentlig? 

Venter spent på svar. 

Jeg venter spent på svar om hvor du finner dokumentasjon på at noen syns det er greit å mobbe?

Anonymkode: 4b01e...e4c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt er det enklest. Man starter med skolen, får man ullent svar har FAU oversikt over hva skolen har forpliktet seg til. 

Anonymkode: 945f5...e37

FAU har ingen "oversikt" over dette. Det er skolens eier, kommunen, som skal inngå disse forpliktelsene og ha oversikt over dem. FAU skal jobbe generelt for skole/hjem-samarbeid. De er ikke "tillitsvalgte" for enkeltfamilier.

Anonymkode: 4d93e...344

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor starte med å true og skape konflikt? Hvorfor ikke bare ringe og spørre om det man lurer på i første omgang? 

Anonymkode: 0ad8a...ee3

Sikkert fordi 3 uker er oversittelse av alle mulige frister i en sak som denne?

ReneRene skrev (5 timer siden):

Ja, for i ditt hode er det sånn at mc- gjenger er kriminelle og skumle. De er ikke det skjønner du. De hjelper folk iblant, uten vold og uten trusler. Svelg den. 

Hva som skjer i mitt hode har du NULL oversikt over og slett ikke fantasi eller evner til å forestille deg...

Bare for å få dette helt klart: du ser for deg at noen fremmede voksne (som tilfeldigvis liker motorsykler og tilhører en klubb som driver med dette) skal inn på ungdomsskolens område og begynne å klabbe med klassemiljøet til HIs barn? Hvordan skulle dette skje? Skal de få seg jobb på skolen? For hvis ikke, så har de ingen ting der å gjøre. Skal de snakke til eller strekke opp de barna som mobber? Hvem skal i så fall gi dem myndighet til det? Og hvor skulle det foregå? På skolen er alle voksne pålagt taushetsplikt, de har levert inn vandelsattest og er klarert til å jobbe med barn. Men du tenker kanskje at de skal gjøre det på skoleveien? Der skal noen førtiåringer legge seg etter en åttendeklassing og irettesette ham...?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vet du. Det er en MC gjeng som jobber aktivt mot mobbing i skolen. Der ble presentert litt klønete i det innlegget du reagerer på. Denne «gjengen» samarbeider med foreldre og skole med forbyggende arbeid mot mobbing. Skal se om jeg klarer finne den artikkelen jeg leste om de. Skikkelig fine folk med masse fine tanker. 

Anonymkode: 945f5...e37

Det kan sikkert et korps eller et husflidslag også gjøre. Mange frivillige organisasjoner kan drive forebyggende arbeid i samarbeid med en skole eller en foreldregruppe. Men det er neppe de frivillige man drar inn når mobbingen allerede er startet. Og i alle fall ikke som ReneRene antyder, at man gir dem et "oppdrag" på vegne av den familien som har opplevd krenkelsene. Det er så bak mål som jeg aldri har hørt før. Og jeg har hørt mye her på forumet... 😳

ReneRene skrev (22 timer siden):

Kan du ta kontakt med politiet på hjemstedet ditt? Jeg vet ikke om du bor på by eller land, men politiet vil kunne hjelpe om de har tid og ressurser. Ved å hente sønnen din osv 

Ellers fins det mc- gjenger ( ikke kriminelle 😆 ) som kan ta "oppdrag"

Alt dette er jo ( foreløpig utradisjonelt ) men bruk ALT. 

Hva slags oppdrag skal disse gjengene ta, mener du? I regi av skolen, eller?

Anonymkode: 4b01e...e4c

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Meg sjokkerer det at du ikke har noen som helst anknytning til virkeligheten, når du får deg til å svare som dette. MC-gjenger som tar "oppdrag"? Inne i en 8.-klasse? Slutt å spise syre...

Faktisk det med MC gjenger stemmer. Både lest om det og hørt en fra en sånn gjeng fortalte om det. Har også sett en gruppe på Facebook hvor en gjeng som driver med biler møter opp og tar med seg barn som har vært utsatt for mobbing på forskjellige ting sånn. Så dette skjer.

Anonymkode: f826d...d21

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kan sikkert et korps eller et husflidslag også gjøre. Mange frivillige organisasjoner kan drive forebyggende arbeid i samarbeid med en skole eller en foreldregruppe. Men det er neppe de frivillige man drar inn når mobbingen allerede er startet. Og i alle fall ikke som ReneRene antyder, at man gir dem et "oppdrag" på vegne av den familien som har opplevd krenkelsene. Det er så bak mål som jeg aldri har hørt før. Og jeg har hørt mye her på forumet... 😳

De jobber mer mot forebyggende arbeid og tar seg av barnet som har vært utsatt for mobbing. Men "oppdrag" på den måten gjør de naturligvis ikke 😂

Anonymkode: f826d...d21

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sikkert fordi 3 uker er oversittelse av alle mulige frister i en sak som denne?

Du vet jo ingenting om hva skolen har gjort av tiltak i løpet av disse tre ukene? Hi sier jo selv at mobbingen har opphørt, så noe må de ha gjort. Noe kan også være taushetsbelagt.

Hvis hi lurer, så er det jo bare å spørre skolen. Man MÅ ikke løpe til neste ledd med en gang.

Anonymkode: 0ad8a...ee3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...