Gå til innhold

Når alt er blitt så dyrt… feriebudsjett ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe særlig mer enn vanlig.

Ungene skal en uke på idrettsleir og en uke på treningsleir i Danmark, men det er allerede betalt.

Ellers skal vi være hjemme. Bruker nok litt penger på is o.l som vi ikke ville gjort i hverdagen, men å være hjemme koster ikke noe ekstra.

Vi bor ved sjøen da, og har båt, så ingen grunn til å reise noe sted når det er sommer og turistene kommer hit 

Blir en liten tur i høstferien, pleier å bruke mellom 10 og 20.000 på sånne turer.

Anonymkode: bd0a6...732

Jeg vet ikke enda. Vi har bestilt en tur på omtrent 40 000 kr, men det blir jo mer i mat og diverse utenom. Sannsynligvis blir det noen småturer her og der, og kanskje unner mannen og jeg oss en weekend alene også. Det har vi bare gjort én gang tidligere på de 21 årene vi har vært foreldre, så det tenker jeg må være greit. Det trenger ikke å være så dyrt heller. 

Anonymkode: 0ec30...50c

Vi har ikke noe planlagt ennå, men kan hende det blir litt camping med vogna da. Har ikke så mye til overs i år, for vi må bytte tak på fritidsboligen, samt investere i noe utstyr. Men en uke med vogna kan vel bli alt fra 5-10 000 det også alt etter hvor langt vi kjører og hvor vi camper. 

Anonymkode: 06c15...e2f

Annonse

Turen er allerede betalt. I og med det er ett feriehus, har jeg ikke tenkt så mye på at det skal koste noe ekstra utover hva matbudsjettet hjemme er. Tomater i Italia kan da umulig koste noe mer enn her hjemme 🤔

Anonymkode: 89921...f1c

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Turen er allerede betalt. I og med det er ett feriehus, har jeg ikke tenkt så mye på at det skal koste noe ekstra utover hva matbudsjettet hjemme er. Tomater i Italia kan da umulig koste noe mer enn her hjemme 🤔

Hehe! Det gjør de ikke nei😊. Hvor mye betaler dere for huset og hvor lenge blir dere borte?

Anonymkode: 27676...628

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hehe! Det gjør de ikke nei😊. Hvor mye betaler dere for huset og hvor lenge blir dere borte?

Vet ikke om Italia, men har hatt en uke i Spania nå med halvpensjon, og veldig glad for det - prisene i matbutikken er som her hjemme, og spise ute kostet minst 16-18 euro per pers pluss drikke… tror det er lettere for hotellene å holde prisene ned på mat enn for restaurantene. 

Anonymkode: 76020...587

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi er flere familier som leier sammen, det ble rundt 20 000 pr familie for den uken i feriehus. Fly kostet litt over 3 000 pr pers tur/retur. Leiebil rundt 10 000 for en uke, pluss overnatting før og etter ca 12 000 pr familie (3 netter).  Alt dette er betalt, kun forbruket på turen som gjenstår. 

Jeg er litt obs på el Niño, tenker at byturer mest sannsynlig utgår grunnet varme. Blir bok ved bassenget og råvarer i sesong for min del, akkurat det å spise solmodne tomater er en big deal for meg. Litt vin fra en lokal produsent jeg vet er i nærheten av huset. Det kan umulig bli så dyrt tross kronekursen, klær og annet har vi jo med. Er både høy og bredskuldret, det er lite å shoppe i byer som Milano for meg uansett 😆 Bikiniene du får kjøpt der dekker knapt rævhølet, hvis jeg skal tillate meg å være litt vulgær. 

Ikke mye. Skal dra med noen venninner og hun ene har sommerhytte på svenskekysten. Vi betaler 4000 hver i bensin og mat, og thats ut 🙂 vi skal feire midtsommaraften og være der i to uker- og de 4000 holder til alt. Det kommer familie og venner på besøk som betaler sitt, så det blir billig. Noen av oss har ganske dårlig økonomi nå, og ingen av oss har særlig mye 😄 så vi slo oss sammen. 

Gleder meg vilt jeg.

Alternativet ville blitt biltur med meg og vennnne. Det ville kommet på 20 000 med bensin og overnatting uten mat. Så billig begge deler, og det går an. 

Da vi hadde småbarn så campet vi på hytter og besøkte fornøyelsesparker ( IKKE dyrepark ) Det ble ganske billig det også da vi levde på rundstykker og ost, iskrem og grillpøkser. Skeiet litt ut i parkene, så ble vel 50 000 tilsammen. Mannen hadde ikke så godt betalt ( politibetjent) og jeg studerte. Så restaurerte vi hans barndomshjem. Men kjempefine ferier. 

Da vi hadde litt mer en sommer så dro vi til Sverige og leide hus ved kysten. Ingenting skjedde der annet enn solskinn og turer i småbyen og hyggelige folk og venner ungene fikk. Beste ferien. Anbefaler alltid Sverige og kysten der. Det er ren idyll. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi er flere familier som leier sammen, det ble rundt 20 000 pr familie for den uken i feriehus. Fly kostet litt over 3 000 pr pers tur/retur. Leiebil rundt 10 000 for en uke, pluss overnatting før og etter ca 12 000 pr familie (3 netter).  Alt dette er betalt, kun forbruket på turen som gjenstår. 

Jeg er litt obs på el Niño, tenker at byturer mest sannsynlig utgår grunnet varme. Blir bok ved bassenget og råvarer i sesong for min del, akkurat det å spise solmodne tomater er en big deal for meg. Litt vin fra en lokal produsent jeg vet er i nærheten av huset. Det kan umulig bli så dyrt tross kronekursen, klær og annet har vi jo med. Er både høy og bredskuldret, det er lite å shoppe i byer som Milano for meg uansett 😆 Bikiniene du får kjøpt der dekker knapt rævhølet, hvis jeg skal tillate meg å være litt vulgær. 

Lokale råvarer i sesong er også en big deal for meg og selv om det blir Hellas og ikke Italia på oss så gleder jeg meg til det samme. Vi leier hus med basseng og har grill der så kommer til å lage mye god mat. Shopping blir det ikke mye av. Gresk salat , litt vin og litt øl , solnedgang og bok holder i massevis. Billig er det ikke, men er betalt så gleder meg til 3 uker der. 

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Lokale råvarer i sesong er også en big deal for meg og selv om det blir Hellas og ikke Italia på oss så gleder jeg meg til det samme. Vi leier hus med basseng og har grill der så kommer til å lage mye god mat. Shopping blir det ikke mye av. Gresk salat , litt vin og litt øl , solnedgang og bok holder i massevis. Billig er det ikke, men er betalt så gleder meg til 3 uker der. 

God tur 🤩 Blir nok helt strålende, feta der er nok neppe noe dyrere enn her, i kroner og ører, uavhengig kursen. 

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

God tur 🤩 Blir nok helt strålende, feta der er nok neppe noe dyrere enn her, i kroner og ører, uavhengig kursen. 

Takk takk! Det blir nok helt topp. Feta, oliven og solmodne tomater. Mye mer trenger jeg egentlig ikke. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk takk! Det blir nok helt topp. Feta, oliven og solmodne tomater. Mye mer trenger jeg egentlig ikke. 

Det, i kombinasjon med stabil varme og ett basseng du ikke må dele med hundreogørten andre. Innertier 🤩 Vi var innom en olivenoljeprodusent i Hellas da vi reiste dit, det var virkelig noe annet å smake den rett fra produksjon, overraskende søtt. Smakte nesten frukt. Litt usikker ståa der nå grunnet tørke, men det har vel rammet Spania mer enn Hellas?

Bleier er forresten genialt for å pakke inn flasker hvis du vil ha med noe hjem igjen 👌🏻 En av mine life hacks 😆 pakk flytende i en bleie, så skal det mye til før det knuser. Skulle det skje, trekker den til seg alt 👍🏻

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det, i kombinasjon med stabil varme og ett basseng du ikke må dele med hundreogørten andre. Innertier 🤩 Vi var innom en olivenoljeprodusent i Hellas da vi reiste dit, det var virkelig noe annet å smake den rett fra produksjon, overraskende søtt. Smakte nesten frukt. Litt usikker ståa der nå grunnet tørke, men det har vel rammet Spania mer enn Hellas?

Bleier er forresten genialt for å pakke inn flasker hvis du vil ha med noe hjem igjen 👌🏻 En av mine life hacks 😆 pakk flytende i en bleie, så skal det mye til før det knuser. Skulle det skje, trekker den til seg alt 👍🏻

Takk for godt tips!! Ja! Eget basseng er gull og i år har jeg bestilt hus som er vendt slik at vi også får de nydeligste solnedgangene over havet. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for godt tips!! Ja! Eget basseng er gull og i år har jeg bestilt hus som er vendt slik at vi også får de nydeligste solnedgangene over havet. 

Da er det virkelig bare å glede seg 🤩🥳 Høres helt magisk ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...