Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Min venninne sitt barn på seks år får lov til å forsyne seg uhemmet i kaffebesøk, men tar kanskje to tygg av hvert kakestykke. Løper rundt med fjeset fullt av mat. Jeg synes barnet er gammelt nok til å bli irettesatt på dette. Lære seg å ta hensyn til andre. Hva synes dere? Forventer jeg for mye? Anonymkode: acef9...ba2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #2 Skrevet 20. mai 2023 Mine barn trenger ikke så mye veiledning på dette. De er aldri grådige, heller litt tilbakeholden. Det har skjedd de har forsynt seg med noe de ikke liker, da spiser jeg eller pappa opp. De forsyner seg aldri kun for å spise glasur, hadde de gjort det hadde jeg måttet si fra. Det hender de kan ha litt is på kinnet også. Jeg løper ikke etter de og tørker og de merker det ikke selv. Liker du dette barnet? Leter du etter provoserende ting? Om jeg har besøk av barn så er jeg ganske raus og tolerant. Det høres ut som dette barnet plager deg bare ved å være. Å plages over at en seksåring har mat i ansiktet er kanskje noe som sier mest om deg. Anonymkode: ae9ab...cfe
ReneRene Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Jeg syns det er mangel på oppdragelse når det gjelder å oppføre seg hos andre. Så neste gang kan du si at hun må spise opp før hun forsyner seg igjen, og så kan du også gi henne en serviett til å tørke seg med. Alt sammen på en blid, hyggelig og bestemt måte.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mine barn trenger ikke så mye veiledning på dette. De er aldri grådige, heller litt tilbakeholden. Det har skjedd de har forsynt seg med noe de ikke liker, da spiser jeg eller pappa opp. De forsyner seg aldri kun for å spise glasur, hadde de gjort det hadde jeg måttet si fra. Det hender de kan ha litt is på kinnet også. Jeg løper ikke etter de og tørker og de merker det ikke selv. Liker du dette barnet? Leter du etter provoserende ting? Om jeg har besøk av barn så er jeg ganske raus og tolerant. Det høres ut som dette barnet plager deg bare ved å være. Å plages over at en seksåring har mat i ansiktet er kanskje noe som sier mest om deg. Anonymkode: ae9ab...cfe Jeg liker barnet. Dette er ikke i besøk hos meg, foresten. Når vi har vært hos andre. Jeg synes atferden er usjarmerende. Unger med fjeset fullt av mat er helt unødvendig, synes jeg. Da snakker jeg ikke om litt på kinnet. Anonymkode: acef9...ba2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #5 Skrevet 20. mai 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er mangel på oppdragelse når det gjelder å oppføre seg hos andre. Så neste gang kan du si at hun må spise opp før hun forsyner seg igjen, og så kan du også gi henne en serviett til å tørke seg med. Alt sammen på en blid, hyggelig og bestemt måte. Jeg sier gjerne det om jeg ser det. Jeg tror jeg klarer å si det vennlig. Anonymkode: acef9...ba2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #6 Skrevet 20. mai 2023 Slikt bør man begynne å lære barna lenge før de er 6 år. Er det hjemme hos deg så sier du i fra hvis ikke moren gjør det. Bare grip inn, vennlig og bestemt og si "Nå har du allerede et kakestykke, du må spise ferdig det før du kan ta en ny". Eller "Nå trenger du å tørke av ansiktet litt, her skal du få en klut". "Jeg vil at du sitter ved bordet mens du spiser så jeg slipper å få smuler overalt". Vær blid og hyggelig (men bestemt) mot ungen, det er ikke ungen sin feil at foreldre ikke har lært barnet dette. Stålsett deg og ikke bry deg om at foreldrene blir overrasket eller reagerer. "Sånn er reglene her". Anonymkode: ea13f...b7a
ReneRene Skrevet 20. mai 2023 #7 Skrevet 20. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg sier gjerne det om jeg ser det. Jeg tror jeg klarer å si det vennlig. Anonymkode: acef9...ba2 Du bør være vennlig. Ikke ydmyk et så lite barn fordi foreldrene er sløve.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #8 Skrevet 20. mai 2023 Er det hjemme hos meg så sier jeg ifra at vi spiser opp før vi forsyner oss på nytt. Og at vi sitter når vi spiser Anonymkode: 72826...0a7
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #9 Skrevet 20. mai 2023 Si fra. Det gjør barnet til en sosial paria. Er moren helt blåst? Anonymkode: 7ef44...f0f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Skrevet 20. mai 2023 Vi har en liten nabo som er slik. En super søt og god liten gutt, som dessverre har fått litt for lite grenser og veiledning hjemme. Men når han er hos oss får han ikke lov til å bare spise kremen av kaka, eller spise seg mett på kjøtt til middag, eller sitte med skåla med lørdagsgodis i fanget. Tror han synes det er greit med litt grenser, for han kommer til oss så og si hver dag. Anonymkode: c6085...1fa
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #11 Skrevet 20. mai 2023 Hvis barnet ikke liker kaken, og tar et stykke av en annen kaker, så er det selvfølgelig greit. Men ikke ta 4 forskjellige kaker på én gang. (her har voksne noe å lære også.) Hadde jeg sett et barn i familien løpe rundt med. kake i fleisen, hadde jeg ikke tenkt noe dårlig om det. Jeg kunne hjulpet barnet med å gi det en serviett eller hjelpe å vaske på badet Anonymkode: 35c46...d97
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2023 #12 Skrevet 20. mai 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hvis barnet ikke liker kaken, og tar et stykke av en annen kaker, så er det selvfølgelig greit. Men ikke ta 4 forskjellige kaker på én gang. (her har voksne noe å lære også.) Hadde jeg sett et barn i familien løpe rundt med. kake i fleisen, hadde jeg ikke tenkt noe dårlig om det. Jeg kunne hjulpet barnet med å gi det en serviett eller hjelpe å vaske på badet Anonymkode: 35c46...d97 Hvorfor kan man ikke ta 4 forskjellige kaker? Det er jo det deilige med skikkelige kakebord, at du kan ta litt av hvert. Anonymkode: ddbf1...c7a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 Hvis jeg er i kaffebesøk hjemme hos henne: spiller ingen rolle, det er ikke mitt problem. Hvis hun og barnet er i kaffebesøk hos meg: jeg stopper det, fordi jeg bestemmer hjemme hos meg. Alle får forsyne seg med kake, men ingen får ta stykke nummer to før de har spist nummer ett, og all mat spises mens man sitter på en stol. Har du gått fra, er du forsynt, og tallerkenen din tas bort. Anonymkode: 7814b...fc8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvorfor kan man ikke ta 4 forskjellige kaker? Det er jo det deilige med skikkelige kakebord, at du kan ta litt av hvert. Anonymkode: ddbf1...c7a Man kan ta 4 stykker hvis man har magemål til å spise 4 stykker. Man kan ikke prøvesmake 4 stykker dersom man ender med å kaste halvparten av hvert. Anonymkode: 7814b...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå